לקסוס מציגים את ה-ES החדשה, זו שתחליף באירופה וגם אצלנו את ה-GS המוכרת. המכונית החדשה צפויה להגיע אלינו בתחילת 2019 כשהמחיר עדיין לא ידוע.
מה שבולט מיד ב-ES החדשה הוא העיצוב הנותן תחושה קרבית וחדה מחד אבל גם קצת עמוסה מאידך. השינוי העיקרי לעומת ה-GS נח מתחת לעיצוב הזה, כשה-ES משתמשת במנוע רוחבי והנעה קדמית לעומת ההנעה האחורית והמנוע האורכי ב-GS. התוצאה, יחד עם מידות שגדלו לכל כיוון אמורה להיות מרווח פנים משופר מאוד.
תא הנוסעים של ה-ES משלב מוטיבים ממכוניות אחרות של המותג. אפשר למצוא כאן תצוגה עילית, מסך גדול במרכז התא וגם את כל מערכות הבטיחות של לקסוס לרבות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אקטיבית, שמירה על הנתיב ועוד.
אלינו תגיע ה-ES בגרסת 300h שתונע באמצעות הדור הרביעי של מערכות ההנעה ההיברידיות של החברה. זה אומר מנוע חשמלי המשודך למנוע בנזין בנפח 2.5 ל'. בלקסוס מספרים שמנוע הבנזין עבר שינויים שהופכים אותו ליעיל יותר ושהמערכת ההיברידית קלה מבעבר. השילוב הזה מפיק 218 כ"ס וצריכת דלק של 22.2 קמ"/ל'. ההספק האמור עובר לתיבה רציפה בת שמונה יחסי-העברה ומשם לגלגלים הקדמיים.
בקשר למערכת השמע, לקסוס נעזרו במותג הסאונד הידוע מארק לוינזון, שבנו עבורם בתוך הרכב את חווית הסאונד המושלמת שנקראת לפי לקסוס "פיור פליh" שתפיק מוזיקה בתא הנוסעים מ 17 רמקולים שונים שרובם נמצאים בגובה הכתפיים של הנוסעים ברכב, ונחשבת למערכת הכי יוקרתית, חזקה ואיכותית בעולם בייצור סדרתי בכלי רכב.
מרווח פנים משופר // צילום: יחסי ציבור
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו