מנהל סניף רשת ביגוד באילת, ליאור לבקוביץ, פרסם השבוע פוסט קשה על החוויות שלו כסוחר באילת במהלך חג הפסח האחרון. הפוסט מגיע לאחר מספר אירועים מכוערים שבהם נתגלתה אלימות, לפחות בקרב חלק מהתיירים הישראלים שבאו לנפוש בעיר.
מוקדם יותר בחודש ינואר, שלושה תיירים מצרפת נדקרו סמוך לטיילת. המשטרה חושדת שקבוצת ישראלים תקפה אותם.
במהלך חג האביב, הפרשה שגרמה לסערה הגדולה ביותר במדינה היתה האירוע המתועד שבו נופשים תקפו מציל מבוגר במלון "רויאל ריזורט". התגרה האלימה התפתחה לאחר שהמציל ביקש מילדה לצאת מבריכת המלון מספר פעמים, כאשר לבסוף קרא לה "שמנה", מה שגרם להתנפלות של אמה ומספר אנשים נוספים על המציל.
כמו כן, בחוף של כפר הצוללים, גם כן באילת, אישה כבת 50 התנכלה לכאורה לאוהל סמוך לה. לאחר הגעת המשטרה התנגדה האישה למעצר ואף נשכה את אחד השוטרים בידו.
על כן, לא מפתיע שהפוסט שהעלה לרשת לבקוביץ', קיבל הרבה תגובות ושיתופים.
הפוסט שהפך לוויראלי:
"טוב גם תורי הגיע לכתוב...
אני ליאור למי שלא מכיר, עברתי לגור באילת לפני 10 שנים. ב5 שנים הראשונות בעיר, תפקדתי בתפקידים שונים בתחום המזון משקאות, בעולם שכולו שירות- בעולם המלונות. וב5 שנים לאחר מכן משמש כמנהל של חנויות גדולות בתחום הקמעונאי, ומעסיק תחתי כמות עובדים גדולה שנותנת שירות.
ועכשיו שאנחנו אחרי הפסח אפשר להגיד שהיה לנו פסח קשה... כן לנו... מדבר בשם כל נותני השירות בעיר- במלונות, בחנויות, בחופים, וכן גם בחיי הלילה. מהישראלי היפה שאהבנו לארח קיבלנו את הישראלי המכוער... הישראלי שהגיע לנפוש, וחושב שחלק מהחבילה של הנופש הוא קנה את העיר...
במקום הסבלנות הישראלית קיבלנו אלימות מילולית ויש כאלה שקיבלו גם פיזית... מיום ליום שאלנו את עצמנו, נותני השירות, לאיזה רמה עוד יכול הלקוח הישראלי להגיע?!? למה יש לנו לצפות?!? ועד מתי האמרה הלא נכונה "הלקוח תמיד צודק" תנגן לנו באוזניים?
אז זהו שהלקוח לא תמיד צודק... אנחנו לא עבדים של אף אחד!!! אנחנו פה מבחירה, מבחירה לקום כל בוקר ולתת שירות כדי שלכם התיירים יהיה כיף להיות פה. היופי שיש לנו בעיר שבכל העסקים ישנם נותני שירות מגיל 16 ועד 80. עובדים שנותנים בשבילכם את הנשמה, נותנים חיוך (גם שלפעמים זה מאולץ... אחרי הכל אנחנו בני אדם).
תגיעו לאילת לנפוש ולבלות כי אנחנו אוהבים לארח אתכם... פשוט תארזו לעצמכם יותר סבלנות וסובלנות... ושניה לפני שאתם מתהפכים והופכים לאלימים שימו את עצמכם דקה בנעלים של נותן השירות לפניכם...".
בשיחה של "ישראל היום" עם ליאור, שאלנו אותו האם ברצונו לתת דוגמאות ספציפיות לחלק מהדברים שעברו עליו ועל עמיתיו במהלך החג. ליאור סירב והסביר "אני לא רוצה לפגוע באנשים. לא זו המטרה שלנו. המטרה היא להעלות את המודעות. אני רוצה שאנשים יבינו שיש צד שני שנותן את השירות ולא ראוי ליחס רע".
ישראלים בקניון מול הים // צילום: עמי שומן