מנכ"ל ארקיע: "אין לנו ברירה, נצמצם את הטיסות לאילת"

בחברות התעופה הישראליות ארקיע ואל על פרסמו הודעה, בקשר להחלטת הממשלה בנוגע להשתתפות חברות התעופה בנושא האבטחה • "ההחלטה צפויה לפגוע אנושות ביכולת של ארקיע להתחרות עם חברות התעופה הזרות"

מטוס של חברת ארקיע . צילום: משה שי

בחברות התעופה ארקיע ואל על פרסמו היום (שני) הודעה שמתייחסת להחלטה של ממשלת ישראל בנוגע להשתתפות הוצאות חברות התעופה הישראליות בנושא האבטחה. בארקיע פרסמו הודעה, לפיה הם מסבירים כי העלויות יושתו על חברות התעופה ובעקבות כך, הם יפחיתו את מספר הטיסות לאילת. "כדי לסבר את האוזן, מההחלטה עולה, כי הכוונה היא להעלות פי שלושה את אחוז ההשתתפות המוטל כיום על החברות", נכתב בהודעה של ארקיע.

"החלטה זו, צפויה לפגוע אנושות ביכולת של ארקיע להתחרות עם חברות התעופה הזרות - שאינן נושאות בהוצאות ביטחון דומות - ועל כן טומנת בחובה פגיעה כלכלית מרחיקת לכת בחברה. פגיעה זו, מצטרפת לפגיעה נוספת בתחרות מול החברות הזרות, הנגרמת כתוצאה מכך שארקיע נאלצת כיום לפעול בשני טרמינלים שונים, במקביל בנתב"ג, ולהפעיל צוותי קרקע ואוויר משניהם, על כלל המשמעויות הכלכליות הנלוות לכך, בשונה מחברות לואוקוסט זרות שפועלות רק מטרמינל 1", הוסיפו בארקיע.

עוז ברלוביץ', מנכ"ל ארקיע, צילום: קוקו

מנכ"ל חברת התעופה עוז ברלוביץ' שחתום על ההודעה הוסיף במכתב שהעביר למזכיר הממשלה, מנה"ל רת"א ומנכ"ל משרד התחבורה: "טיסות פנים ארציות לעיר אילת הן פחות כלכליות באופן משמעותי מטיסות בינלאומיות. למרות זאת, לצד היותה חברה עסקית הפועלת למטרות השאת רווחים, ארקיע היא חברה ישראלית שאזרחי המדינה חשובים לה; לכן, נכון להיום ארקיע מפעילה כ-70 אחוזים מהטיסות לאילת וממנה. יחד עם זאת, הפגיעה הכלכלית בארקיע כתוצאה מההחלטה היא דרמטית, והיא מאלצת אותה לפעול, גם ממקום בו ליבה אינו חפץ.

"בעניין זה, לאחר בחינה רצינית בדבר ההשלכות הכלכליות של הצעדים הצפויים, הגענו למסקנה כי בנסיבות שנוצרו, ולאור החלטת הממשלה שהתקבלה אתמול, אין לנו ברירה אלא להפחית את היקף הטיסות לאילת וממנה. בהתאם לכך, בלב כבד, וכצעד ראשון הכרחי, ארקיע נאלצת להודיע על צמצום טיסותיה לאילת, כך שהחל מיום 1 אפריל 2025, החברה תפעיל שלוש או ארבע טיסות יומיות בלבד לעיר אילת. אבקש להביע צער על ההחלטה האמורה, בפניך ובפני תושבי העיר אילת. אני תקווה כי ממשלת ישראל תשכיל להבין את המשמעויות החמורות של החלטותיה, ותמנע ברגע האחרון נזק בלתי הפיך לחברות התעופה הישראליות".

גם באל על פרסמו הודעה בהמשך להסכם אל מול המדינה, צילום: קוקו

במקביל, גם באל על פרסמו הודעה בהמשך להסכם אל מול המדינה בכל הקשור להוצאות האבטחה במטוסים: "אל על מודיעה כי היום, 3 במרץ 2025, חתמה עם המדינה על הארכת הסכם השתתפות המדינה בהוצאות אבטחת התעופה לתקופה שבין 1 בינואר 2025 ועד ל-31 בדצמבר 2031, עם אפשרות הארכה עד סוף 2034 בכפוף להחלטת ממשלה. ההסכם מגדיר מתווה הפחתה הדרגתית של שיעור השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון - החל מ-95 אחוזים בשנת 2025, 94 אחוזים בשנת 2026, וירידה הדרגתית עד ל-92.5 אחוזים משנת 2029 ואילך. במקביל, החברה מנהלת משא ומתן מתקדם עם המדינה בנוגע לצמצום התחייבויות החברה שנקבעו בהסכמים נוספים מהשנים 2021 ו-2022.

"הסכם זה מבטיח את המשך פעילות מערך אבטחת התעופה ואת אספקת שירותי האבטחה לכלל חברות התעופה הישראליות בהתאם להנחיות הביטחון הרלוונטיות. אנו רואים חשיבות רבה בהסדרת נושא הביטחון לטווח ארוך, הן עבור החברה והן עבור כלל מערך התעופה הישראלי. הירידה ההדרגתית בשיעור השתתפות המדינה צפויה להתקדם במקביל להתייעלות מערך האבטחה. ביטחון ובטיחות הנוסעים היו ויישארו תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר