המכונית האוטונומית בתאונה // צילום: ABC

הרכב האוטונומי של "אובר" לא אשם בהריגת הולכת הרגל שהתפרצה לכביש

בשורות טובות למכוניות אוטונומיות: מכונית האובר שהייתה מעורבת בתאונה באריזונה, איננה אשמה - הולכת הרגל הגיחה מתוך החשיכה

חברת אובר המפעילה מכוניות אוטונומיות חטפה לאחרונה מכה תדמיתית ועסקית קשה, אחרי שמכונית שלה היתה מעורבת בתאונה בה נהרגה אישה באזור העיר טמפי באריזונה. אבל כעת מתברר, מבדיקת סרטון התאונה שצילמה המכונית עצמה, כי המכונית ככל הנראה כלל לא היתה אשמה בתאונה אלא דווקא איילין הרצברג, הנפגעת עצמה. 

על פי דברים של השריף של טמפה מתברר כי איילין נכנסה לאזור הנסיעה של המכונית ממקום חשוך כשהאופניים שלה עמוסים בחפצים, והיא ככל הנראה לא הסתכלה היטב על הכביש". השריף ציינה כי "המכונית לא אשמה כאן, וגם נהג אנושי היה ככל הנראה פוגע בעוצמה באישה. היא פשוט נכנסה לכביש היישר מתוך הצללים ולא היה סיכוי גם לנהג אנושי לפעול אחרת במצב כזה של תנאים". 

השריף סילביה מויר, אמרה עוד כי "מאד מסוכן לחצות בערב כביש מהיר. זו סכנת נפשות ויש בשביל זה מעברים בטוחים".

המכונית עצמה נסעה במהירות של 38 מייל בכביש שמגבלת המהירות בו היא 35 מייל, אולם בנושא הזה מצלמה של גוגל סטריט שהנחתה את המכונית, צלמה בעבר במקום אישור מהירות של 45 מייל לשעה. במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שני אמרו השוטרים כי המכונית ממש לא ראתה את האישה, כי היא כלל לא האטה לפני ההתנגשות. 

משטרת טמפה משתפת פעולה עם החוקרים של רשות בטיחות התעבורה ומינהל הבטיחות בדרכים, שבודקים את התאונה. לדברי מויר, למרות שמאות מכוניות אוטונומיות נוסעות בתחומי אריזונה היא זוכרת רק תאונה בודדת, שאירעה לפני כשנה, שבה רכב במצב נהיגה אוטונומי התהפך על צידו. אז קבעו החוקרים, שהייתה זו טעות אנוש של נהג המכונית השנייה שהייתה מעורבת בתאונה. "אני מאמינה שנראה שגם הפעם לאובר אין חלק באשמה בתאונה". עם זאת, לדבריה, אם אובר תימצא אשמה, "אינני פוסלת הגשת כתב אישום כלפי נהג הגיבוי ברכב של אובר", אמרה מויר. "אבל אם הרובוט הוא האשם, זו כבר קרקע חדשה שאנחנו פוסעים עליה וצריך לצלול לתוכה".

ההערות האחרונות של השריף הם בשורה טובה לחברת אובר אם כי גם הסוכנויות הממשלתיות של תחום הרכב יבחנו את התאונה. מעבר לכך אובר צפויה לעמוד בפני ביקורת בתחום בכל הקשור לשאלה האם אי אפשר היה לעשות יותר מבחינת הבטיחות של הרכב כדי למנוע את התאונה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...