מרצדס מניעה פילוסופיה חדשה

מרצדס משיקה CLS חדשה עם עיצוב חדש ופילוסופיית הנעה עדכנית • אצלנו כבר בחודש הבא

הגלגול השלישי. מרצדס CLS // צילום: יחסי ציבור // הגלגול השלישי. מרצדס CLS // צילום: יחסי ציבור

מרצדס CLS הוצגה לראשונה ב-2004 והציגה תצורה חדשה – מכונית קופה עם ארבע דלתות. המתכון היה מוצלח, והניב למרצדס מאות אלפי מכירות, ושלח את המתחרות להציג גירסה משלהן לרעיון. כעת מציגה החברה את הגלגול השלישי של הדגם, כזה שאמור לשמור אותה בחזית פלח השוק.

מה חדש?

קו הגג הייחודי של הדור הקודם נזנח, כך שהאמירה העיצובית רוככה. אבל המכונית הזו עדיין מרשימה מאוד על הכביש, עם מימדים שצמחו לכל כיוון ועיצוב אלגנטי וכוחני. מתחת למכסה המנוע אפשר למצוא מנוע בנזין בעל 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר שזוכה לתגבור כוח מיחידה חשמלית (48V) ומגדש חשמלי. ב-450 EQ BOOST השילוב הזה מפיק 367 כ"ס, בגרסת ה-AMG הבכירה ההספק מאותה תצורה מזנק ל-435 כ"ס.

כמובן שבתחום תנאי המחייה יש כאן כל מה שאפשר לבקש: זה מתחיל בשני מסכי ה-12.3 אינץ' העצומים, ממשיך במושבים המעסים בעלי התמיכה האדפטיבית, ונגמר כמובן בפסטיבל האורות במיליון צבעים ששוטף ומציף את תא הנוסעים. היצע מערכות הבטיחות מלא, כולל ומקיף.

איך התחושה?

למרות הגשם והשלג הקל שירד, המכונית נדבקה לכביש ושום פרובוקציית היגוי לא השפיעה עליה לרעה. האוטו לא מתקשה לייצר תנועה מהירה והחלטית בקווים ישרים וגם בכבישים המפותלים ההרריים. כוח לא ממש חסר כאן לא בגרסת ה-340 כ"ס, ובטח ובטח שלא ב-AMG. ההגה מעט קל מדי וההיגוי, הגם שהוא מדויק, חסר את תחושת המשוב מהגלגלים, משהו שמורגש היטב במסלול מפותל. גם ברחובות ברצלונה הרשימה ה-CLS עם נוחות ונינוחות בתנועת העיר העמוסה.

השורה התחתונה

השינויים בדור החדש יצרו מכונית גדולה, חטובה, חזקה, רבת רושם ונוכחות אבל גם שקטה, נעימה ונינוחה. לסביבה ה-CLS משדרת מסר מאוד ברור - אל תתעסקו איתי. כך שהיא תתאים לאנשים שאוהבים נוחות ואיכות, ומחפשים גם תצוגת כוח ורושם.

נתונים:

נפח מנוע:  2,999 סמ"ק

הספק מקסימלי: 435 כ"ס ב-6,100 סל"ד

מומנט: 52.8 קג"מ מ-1,800 עד 5,800 סל"ד

משקל: 1,905 ק"ג 

צריכת דלק: 11.4 ק"מ לליטר (הצהרת יצרן)

מחיר (משוער): החל מ-685,000 שקלים

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר