בעוד הוליווד עוברת זעזוע רציני בשל ההאשמות הבלתי פוסקות בהטרדות מיניות, ננעל בסוף השבוע בלוס אנג'לס פסטיבל הסרטים AFI של המכון האמריקני לקולנוע, וגם בו פרשת ההטרדות המיניות האפילה על הכל.
פסטיבל AFI הוא התחנה האחרונה לבכורות גדולות עבור סרטים שמקווים להתברג בעונת האוסקרים, רגע לפני שהגילדות והאקדמיות השונות מתחילות בשלב ההצבעה. סרט הנעילה של הפסטיבל היה אמור להיות הפעם "כל הכסף בעולם" של רידלי סקוט, שבו כיכב במקור קווין ספייסי. אלא שעם פרסום התלונות על הטרדה מינית נגד ספייסי, הסרט הוחזר מייד לחדרי העריכה והוחלט כי הסצנות עם ספייסי יצולמו מחדש עם כריסטופר פלאמר במקומו. המטרה היא להוציא את הסרט לאחר השינויים בסוף דצמבר - מה שיותיר אותו מחוץ למירוץ בכמה טקסים, למשל טקס פרסי גלובוס הזהב, שהמועמדויות אליו יוכרזו כבר בשבוע השני של דצמבר. במקומו ננעל הפסטיבל בסרטו החדש של ארון סורקין, "המשחק של מולי".
מלבד זאת כלל הפסטיבל היוקרתי הקרנות חגיגיות לסרטים עם באזז לאוסקר, כמו "קרא לי בשמך" של הבמאי האיטלקי לוקה גואדאנינו, "אני, טוניה" בכיכובה של מרגו רובי (בתור המחליקה האמנותית השנויה במחלוקת טוניה הארדינג) ו"The Shape of Water", שכבר הספיק לזכות בפסטיבל ונציה. גם "פוקסטרוט" של שמוליק מעוז הוקרן בפסטיבל.
ביטול ההקרנה של "כל הכסף בעולם" משקף את מה שקורה כרגע בהוליווד: מתעסקים פחות בעונת האוסקרים המתחממת ויותר בכותרות המביכות סביב ההטרדות המיניות. כך, למשל, מיעטו לייצר בפסטיבל אירועים עם שטיחים אדומים בשל חשש של אנשי יחסי ציבור מפני סיקור תקשורתי שיתמקד בלשאול כוכבים על דעתם בנושא ההטרדות המיניות.
ב"הוליווד ריפורטר" דווח כי אולפני אמזון, שעומדים מאחורי סרטו החדש של וודי אלן "גלגל ענק" בכיכובה של קייט ווינסלט, מורידים פרופיל לקמפיין הסרט בשל החשש למשוך בתקופה זו תשומת לב לאלן, שכבר נאמר עליו בעבר כי תקף מינית את בתו המאומצת.