ככל שהשנים עוברות, הטכנולוגיה מתקדמת. זה ברור שמדובר רק בעניין של זמן עד שהמטוסים המסחריים יוטסו ללא התערבות אדם, ועל פי התחזיות, עד שנת 2025 כבר יחלו לפעול מטוסים כאלה ברחבי העולם.
למרות שכבר היום רוב המטוסים מוטסים על ידי מערכות אוטומטיות (מערכת הטייס האוטומטי), נוסעים עולים בבטחה למטוס בעיקר בזכות המראה המרשים והמרגיע של צוות הטייסים, הקול שלהם ברמקולים בעת כיסי אוויר וההסברים המפורטים במהלך הטיסה.
אז למה בעצם צריך מטוס ללא טייס? מטוסים ללא טייס יחסכו לחברות התעופה ברחבי העולם מיליארדי שקלים בכל שנה. מעבר למשכורות הטייסים, המערכות הממוחשבות יודעות לנהל את המטוס בצורה חסכונית שעשויה לקצר את זמני הטיסה ולחסוך בעלויות דלק.
למרות ההוזלה - האם אנחנו מוכנים לדבר הבא?
הוזלה בעלויות התפעול אמורה להביא עמה הוזלה במחירי הכרטיסים. אך האם אנחנו מוכנים לעלות על מטוס שבקדמתו לא יושב אדם שהוכשר להטיס אותנו? על פי סקר שנערך בקרב 8,000 אנשים ברחבי העולם עולה כי, 17% בלבד מוכנים לטוס במטוס ללא טייס.
נתונים מעניינים נוספים שעולים מן הסקר מגלים כי במדינות כמו גרמניה וצרפת, אחוז האנשים שהסכימו לטוס במטוס ללא טייס קטן משמעותית ממקביליהם בארצות הברית. למרות זאת, גם במדינות כמו ארצות הברית, הרוב העידו כי לא יעלו על מטוס ללא טייס, גם אם הטיסה תהיה זולה יותר.
מטוסים ללא טייס הם לא כלי התחבורה הראשון שיפעל ללא מגע ידי אדם. מכוניות אוטונומיות כבר קיימות ומיזמים של רכבים אוויריים וכלי תחבורה נוספים שיפעלו ללא התערבות אנושית נמצאים בשלבים אחרונים של בדיקות. כעת, כל שנותר לחברות התעופה כדי לצמצם עלויות, להגדיל רווחים ולהוריד את מחירי הכרטיסים, זה לשכנע את הציבור שטיסות במטוסים שיופעלו על ידי מערכות אוטומטיות בטוחות לא פחות מאשר מטוסים המופעלים על ידי טייסים, ואולי אפילו יותר.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו