צוות חקירת התרסקות טיסת מלזיה איירליינס MH370, המוכרת בציבור הרחב כ"מטוס המלזי", חשף פרטים חדשים, שנתיים וחצי אחרי היעלמות מטוס הבואינג 777. משרד התחבורה האוסטרלי שפך היום (רביעי) מעט אור על תעלומת התרסקות המטוס בלב ים, וכעת ניתן לדעת היכן התרסק מטוס הנוסעים הענק במארס 2014.
"מניתוח של תקשורת הנתונים בין המטוס למערכת הניווט הלוויינית, עולה כי המטוס איבד גובה רב בזמן קצר מאוד", נכתב בדוח, "משברי המטוס שנמצאו בים ניתן להניח כי המטוס צלל בצורה סיבובית עד שהתנגש בים".
החוקרים הצליבו את הנתונים ששלח המטוס ללוויינים, וכן את מיקומם של השברים שנאספו בים ומצאו כי צלילת המטוס לים הייתה מהירה, כשעל פי הערכות המטוס איבד יותר מ-25 אלף רגל בדקה. ג'ופרי תומאס, מומחה תעופה שעיין בחומרים שהוצגו לציבור, אמר לערוץ החדשות האמריקני CNN כי הדוח מפריך את התאוריה לפיה הטייס עמד מאחורי ההגאים בזמן שהתרסק בים. "החדשות המעניינות באמת בדוח הזה היא מדף הכנף שנמצאה בטנזניה, ומוכיחה כי איש לא הטיס את המטוס בזמן ההתרסקות", אמר תומאס, "המטוס לא היה תחת שום שליטה, לא היה בו דלק והוא צלל בצורת ספירלה לים במהירות גבוהה מאוד".
.jpg)
"רמז משמעותי". מדף הכנף שנמצא מול חופי טנזניה // צילום: אי.אף.פי
כזכור, מעט אחרי ההמראה מקואלה למפור ב-8 במארס 2014, התנתקה התקשורת בין המטוס למגדל הפיקוח והפך לאחד מתעלומות המסתורין הגדולות בהיסטוריה של התעופה. יותר מ-20 שברים נמצאו במשך מספר חודשים אך רק שלושה מתוכם אומתו "כשייכים למטוס". אחד מתוך אותם שלושה חלקים הוא מדף שנמצא בטנזניה שנמצא בחודש יוני השנה, אותו מדף אליו התייחס ג'ופרי תומאס.

דיון בינלאומי לגבי המשך החיפושים יתקיים בימים הקרובים. הסריקות אחר שברי המטוס // צילום: אי.פי
עד כה סרקו צוותי החיפוש יותר מ-110 אלף קמ"ר של קרקעית באוקיינוס ההודי, ונותרו עוד כ-10 קמ"ר. "צוותי החיפוש סורקים במקומות בהם כולם מסכימים כי המטוס חלף מעליהם", אמר תומאס. היום (רביעי) צפויה להתקיים מסיבת עיתונאים שיערוך שר התחבורה האוסטרלי דרין צ'סטר, ולאחריה ייפגשו בקנברה מומחי תעופה מסין, מלזיה, אוסטרליה, ארה"ב ובריטניה למשך יומיים על מנת להחליט איך יימשכו החיפושים אחר שרידי המטוס.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו