מיקרוסופט רוכשת את הרשת החברתית העיסקית לינקדאין (LinkedIn), שבה חברים 400 מיליון משתמשים, תמורת 26.2 מיליארד דולר במזומן, מחיר המהווה פרמיה של 45 אחוזים מעל למחיר המניה אתמול בבורסה.
מיקרוסופט, שהחמיצה את גל הניידים, מנסה להתמקד עתה בשוק העסקי, והרכישה תאפשר לה למפות את כל בעלי התפקידים החשובים בחברות הייטק, ולא רק בהן. היא גם קונה דריסת רגל ברשתות החברתיות, שנשלטות היום בעיקר על ידי פייסבוק, ומעט על ידי גוגל.
במכתב לעובדי מיקרוסופט הסביר המנכ"ל סאטיה נאדלה כי הרכישה היא "מפתח לאמביציה הנועזת שלנו להמציא מחדש את הפריון ואת התהליכים העסקיים". מיקרוסופט קונה לעצמה ברכישה אחיזה חזקה בלב עולם כוח האדם הטכנולוגי. הרשת החברתית העסקית שהקימה SharePoint מעולם לא הצליחה להמריא. היא תוכל למנף אותה יחד עם כל מוצרי חבילת Office.
"העיסקה מחברת יחד את המובילים העולמיים של שירותי ענן מקצועי עם הרשת המקצועית המובילה בעולם. למדתי על לינקדאין זמן מה, בעודני חושב על הדרך שבה רשתות יכולות באמת ליצור שונות בשירותי ענן. ברור לי שהצוות של לינקדאין גידל עסק פנטסטי ורשת מרשימה של יותר מ־433 מיליון אנשי מקצוע", אמר נאדלה.
בהודעה משותפת של שתי החברות נמסר אתמול כי לינקדאין תמשיך להיות עצמאית ותשמור על המותג שלה, וכי המנכ"ל, ג'ף ויינר, יישאר בתפקידו. הוא ידווח למנכ"ל מיקרוסופט.
העיסקה אושרה פה אחד על ידי מועצות המנהלים של כל אחת משתי החברות. היא אמורה להיסגר סופית בשנה הקלנדרית הנוכחית, בכפוף לאישור בעלי המניות של הנרכשת. עבור לינקדאין זו הצלה, מאחר שהמניה שלה קרסה משווי של 269 דולר ל־131 אתמול לפני ההודעה. הרכישה בוצעה לפי מחיר מניה של 196 דולרים.
לינקדאין נוסדה ב־2002 והיא משמשת לקשירת קשרים מקצועיים ולמציאת עבודה. לדברי פרשנים, הרכישה תואמת את האסטרטגיה של מיקרוסופט לפנות ללקוחות עסקיים.
מנכ"ל לינקדאין ג'ף ויינר אמר בהודעה כי "היחסים עם מיקרוסופט והשילוב בין הענן שלהם לרשת שלנו נותנים לנו הזדמנות לשנות גם את הדרך שבה העולם עובד".
עו"ד דותן ברוך, שותף וראש מחלקת אינטרנט במשרד עורכי הדין ברנע ושות' שמייצג ומלווה עסקאות מיזוגים ורכישות של חברות אינטרנטיות, אמר כי "אין ספק כי הרכישה מדגישה את החשיבות שניתנת לרשתות חברתיות ואת הציפיה כי ניתן יהיה להפיק רווחים משמעותיים מן הרשתות הללו".