יממה לאחר התאונה הקטלנית בכביש 31 הנחשב כביש אדום ומסוכן, החל מאבק על כביש הדמים של הצפון: ראשי רשויות חסמו לנסיעה את כביש 71 במחאה על מה שהם מכנים הזנחת הטיפול בו והמשך הקטל בכביש.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
נציין כי בכביש זה, שאורכו 32.5 ק"מ והוא מוביל מעפולה במערב, דרך בית שאן, ומסתיים במעבר נהר הירדן, גבה בשמונה השנים האחרונות את חייהם של שלושים בני אדם ומאות נפצעו בו בתאונות דרכים, מהם 111 קשה. רק לפני מספר שבועות נהרגו שם אב ובנו. משרד התחבורה מיהר לפרסם הודעה כי הכביש ישודרג לאחר שאושר תקציב לכך.
המחאה החלה לאחר התרעות של ראשי הרשויות בהם ראש המועצה האזורית הגלבוע דני עטר, ראש עיריית בית שאן רפי בן שטרית, מ"מ ראש עיריית עפולה שלמה מליחי, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין.
"התאונה בדרום הוכיחה עד כמה המדינה מזלזלת בתושבי הפריפריה" אמר ראש המועצה האזורית הגלבוע דני עטר. "הבעיה בכביש 71 דומה לבעיה בכביש 31 שהובילה לטרגדיה. כדי למנוע את התאונה הבאה באזור הצפון, משרד התחבורה צריך לשנות בהקדם את סדר העדיפות שלו ולהיכנס לעבודות שדרוג מיידיות לאחר יותר מ-15 שנים של תכנון". ראשי הרשויות אף קיימו דיון בו הוצג תסקיר בטיחות מטעם עמותת "אור ירוק" שהעלה את בעיות הבטיחות הקשות בכביש דוגמת היותו חד נתיבי ומועד לתאונות חזיתיות, פניות שמאלה מסוכנות בכניסה ליישובים ותנועת משאיות גדולה שעוצרות בשולי הכביש ומסכנות את הנהגים בדרך.

תאונה קשה על כביש 71 ליד כלא שיטה, ינואר /// צילום: חגי אהרון
ממשרד התחבורה נמסר כי בשבוע שעבר החל שדרוג כביש 71 בהשקעה של יותר ממיליארד וחצי שקלים. עבודות השדרוג יכללו את הרחבת הכביש מדרך חד מסלולית לדרך דו-מסלולית, בעלת שני נתיבים, לכל כיוון. בשלב הראשון יוקמו לכל אורך הכביש מפרדות בין הנתיבים ומערכות גשרים שיפרידו בין מסילת רכבת העמק לכביש ויאפשרו נסיעה רציפה.
במשרד התחבורה הוסיפו כי השלב הראשון של הפרויקט כולל הקמת הפרדה מפלסית, בהצטלבות של כביש 71 עם כביש 675 וכן, מערכות גשרים מעל מסילת הרכבת וכביש 71, במטרה למנוע חיכוך בין כלי הרכב העוברים בתוואי. בהצטלבות כביש 77 עם כביש הגישה לגדעונה, תוקם מפרדה מפלסית נוספת, שתאפשר נסיעה רציפה ללא רמזורים. כמו כן, יוסדרו הגישות ליישובים ולקיבוצים: כפר יחזקאל, גבע וגדעונה. באזור בית השיטה, במפגש הכבישים 71 ו-669, תוקם הפרדה מפלסית, שתמנע לחלוטין מפגש בין כלי רכב וכוללת הקמת גשר באורך 55 מטרים, מעל תוואי רכבת העמק. גשר נוסף, באורך של 62 מטרים, יוקם מעל כביש 71.
בנוסף, יוקמו מעגלי תנועה, שיגבירו את הבטיחות בכביש ויורחבו השוליים לכל אורכו. בחלק מהכביש, יעשה שימוש בטכנולוגיה של "פס הרחבה מרעיד", המתריע בפני הנהגים הסוטים ממסלולם. השלמת השלב הראשון של העבודות, צפויה בסוף השנה הבאה.
בשלב השני של הפרויקט, שיכנס לתכנית החומש של חברת נתיבי ישראל, תבוצע הפרדה בין הנתיבים והרחבת הכביש, לכל אורכו לכביש דו-מסלולי בעל שני נתיבים, זאת, בעלות של יותר ממיליארד שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו