לאחר שנלכדה ברשת דייגים: גופת דולפינה נפלטה לחוף בתל אביב

נבדק אם הדולפינה הייתה מוכרת לחוקרים ביחידות הימיות השונות • מנהל מרחב ים ביחידה הימית ברשות הטבע וגנים: "הדולפינה נתפסה ברשת מה שגרם לטביעה שלה ולמותה ארבעה ימים בלבד לאחר חודש יוני בו אסור היה לבצע דיג"

דולפינה נמצאה מתה בחופי תל אביב. צילום: דן רמון

עצוב: גופה של נקבת דולפינן מצוי נמצאה הבוקר דרומית לחוף תל-ברוך בתל אביב. מנהל מרכז הדולפין והים של העמותה וראש תחום טורפי-על בתחנת מוריס קאהן לחקר הים של אוניברסיטת חיפה, ד"ר אביעד שיינין, קבע כי מדובר בנקבה צעירה מאוד. לנוכח המקרה, הועברה הדולפינה לנתיחה במעבדת מוריס קאהן באשדוד, וכעת היא עוברת נתיחה ובדיקות בידי החוקרים, לגילוי נסיבות המוות.

גיא לויאן, מנהל מרחב ים ביחידה הימית ברשות הטבע והגנים, אמר לנוכח המקרה כי: "הדולפינה נתפסה ברשת מה שגרם לטביעה שלה ולמותה ארבעה ימים בלבד לאחר חודש יוני בו אסור היה לבצע דיג. יש חשיבות רבה לדיווח של האזרח ולסיוע של מנהל חוף תל ברוך וצוותו שסייעו לי בהעברת הדולפינה".

נתיחת הדולפינה שנמצא ללא רוח חיים בחופי תל אביב, צילום: גיא לויאן רשות הטבע והגנים

ד"ר מיה אלסר מעמותת דלפיס אמרה ל"ישראל היום":  "מדובר בהחפה שנייה בלבד לשנת 2024, בתוך חודש אחד. שתי הגופות הן של דולפיננים, ושניהם צעירים". במקביל לנתיחה, נבדק אם מדובר בדולפינה שהוכרה בשחייתה לחוקרים בתחנות הימיות השונות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר