מיזם ההנצחה המרגש למען החלל שנפל במלחמה

משפחתו של חנן דרורי ז"ל, שמת מפטרייה שחדרה לגופו לאחר שנפצע בפעילות מבצעית בעזה, מוכרת לזכרו ספלי קפה מיוחדים • המשפחה אף תרמה אלפי שקלים לעמותת "למען חיות הבר", שהצילו גור שועל שנפגע מרכב: "גילינו שהוא תרם לעמותה וחשבנו שזו תהיה דרך ראויה להנצחתו"

חנן דרורי ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

חנן דרורי ז"ל היה לוחם מילואים שנפצע באורח קשה בחודש דצמבר האחרון, לאחר שנפגע מטיל RPG בזמן פעילות מבצעית ברצועת עזה. כחודשיים אחר כך, בפברואר, הוא מת מפטרייה מסוכנת שחדרה למערכות גופו בעת פציעתו.

כעת, בני משפחתו פתחו במיזם חדש ומרגש להנצחתו, שבמסגרתו יימכרו ספלי קפה מיוחדים שעליהם מודפסת המילה "בנחת", לצד איור של קיפוד קורץ. "לפני פציעתו, הוא סיפר לנו שהוא תרם לעמותת 'למען חיות הבר' שמגנה ומטפלת בבעלי חיים שונים, בהם קיפודים. אחרי שנפל, חשבנו שזה יהיה ראוי להנציח אותו דרך סיוע לעומתה הזו, וכך יצאנו במבצע ההנצחה הזה", סיפרה ל"ישראל היום" דנה זיידס, דודתו של דרורי ז"ל.

"היה רגיש לסביבתו ולטבע". חנן דרורי ז"ל // צילום: באדיבות המשפחה


"חנן היה רגיש מאוד לאנשים סביבו וגם לטבע. כשהוא ראה אדם עם פנים נפולות, הוא תמיד היה ניגש אליו כדי לעודד אותו", סיפרה על האחיין שלה, שמשפחתו תרמה למען העמותה אלפי שקלים. "הוא גם היה רגיש מאוד לבעלי חיים ולטבע, והוא אהב מאוד את התחום. הייתה לו במשך שנים רבות כלבה שהוא טיפל בה ואהב אותה, זה היה סיפור אהבה של ממש, והוא מאוד התאבל עליה כשהיא מתה".

לדבריה, הסיבה שעל הספלים מתנוססת המילה "בנחת" נובעת מכך שלמרות שחנן אהב לטרוף את החיים, היכולת לנוח ולהירגע הייתה חשובה לו מאוד. "בכל ערב שבת, אחרי הדלקת הנרות, הוא היה מתיישב עם כוס קפה, שותה ממנה בנחת וצופה בטבע שסביבו, ולכן החלטנו שהמילה הזו תייצג אותו על ספל קפה", הסבירה. "הקריצה של הקיפוד נובעת מכך שהוא היה מלא בהומור, כפי שהוא לקח את החיים. כמובן שבצד השני של האיור ישנו הסבר על חנן עצמו".

ספל הקפה לזכר דרורי ז"ל, צילום: ענת שטיינברג


"מכרנו כבר את כל הספלים, אבל בחודש יולי יגיעו ספלים חדשים – ואז נפתח שוב נקודת מכירה", הוסיפה, "בהתחלה ניתן יהיה להשיג את הספלים דרך העמותה עצמה, הפועלת במושב אלישמע, אבל אנו שוקלים להקים נקודות מכירה נוספות".

"הוא ניסה להרגיע אותי"

אביהוא שרווד, מייסד העמותה, סיפר בתגובה לתרומה כי זו כיסתה, בין היתר, עלויות של הוצאות טיפול בגור שועל שהובהל אליה לניתוח מורכב לתיקון שברים בשתי רגליו האחוריות, לאחר שנפגע מרכב לפני כחודש. צילומי רנטגן שבוצעו לשועל הצעיר חשפו פגיעה קשה בשועל, שגרמה להתלבטות לא קלה אם לבצע בו המתת חסד – אך ד"ר אלכסיי גרוס, מומחה לאורתופדיה וטרינרית, זיהה פוטנציאל שיקום גבוה אצל הגור, בשל גילו הצעיר. בעקבות כך, הוחלט לבצע בו ניתוח מורכב תוך שימוש בפלטות פלטינה. בהמשך, הגור זכה להיקרא על שמו של החייל הנופל – חנן.

 דרורי ז"ל וכלבתו // צילום: באדיבות המשפחה


זיידס סיפרה גם כי בזמן שחנן נאבק בפטרייה שתקפה אותו, מדי פעם הוא היה נמצא בהכרה – והצליח לתקשר עם בני משפחתו. "זה היה קרב קשה. הרופאים הצליחו לנצח פעמיים את הפטרייה עם תרופות וניתוחים, קיווינו שהוא יצליח להירפא ממנה ולצאת לשיקום שהיה צפוי להיות לא קצר, אבל אז היא תקפה בפעם השלישית – שממנה הוא כבר נפטר", אמרה בכאב גדול. "באחת הפעמים שביקרתי אותו, הוא קרץ לי, כפי שהוא היה עושה במקרים רבים. אני חושבת שכך הוא ניסה להרגיע אותי ולהגיד לי שיהיה טוב. לצערי, לקראת הסוף הוא כבר היה מורדם ומונשם ולא הצלחנו להיפרד ממנו, אבל לפני כן היינו איתו הרבה, וכשהוא היה בהכרה תקשרנו איתו".

לתרומה לעמותת "למען חיות הבר" - הקליקו כאן

נשקלה המתה. השועל שניצל בזכות תרומת משפחתו של דרורי // צילום: עמותת "למען חיות הבר"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר