לאחר שנתפס במלכודת רגל: צבוע חולץ במצב אנוש מכפר פלשתיני

אחרי שפעיל מקומי הצליח לשחרר את החיה מהמלכודת, התברר שהוא מדמם וסובל מסטרס חמור ומכאבים • הוא קיבל משככי כאבים חזקים וחומר טשטוש, וקיים חשש ממשי לרגלו • כך תוכלו לסייע לו

צבוע שחולץ במצב אנוש מכפר פלשתיני // צילום: עמותת "למען חיות הבר" ולימור כרסנטי יחסי ציבור

צבוע שנפצע אנוש לאחר שנתפס במלכודת רגל, חולץ בשבוע שעבר מכפר פלשתיני – והועבר לקבלת טיפול רפואי בישראל.

האירוע התרחש ביום רביעי האחרון, כאשר התקבל דיווח על הצבוע, שנמצא בכפר סמוך לרמאללה. פעיל מקומי הצליח לשחרר את החיה מהמלכודת, וזו הועברה לאביהוא שרווד, יו"ר עמותת "למען חיות הבר".

הצבוע דימם וסבל מסטרס חמור ומכאבים, ונרגע רק לאחר שהוזרקו לו משככי כאבים חזקים וחומר טשטוש. בהמשך, הוא הובהל למרפאה של העמותה במושב אלישמע שבאזור השרון לקבלת טיפול חירום.

הצבוע הפצוע כשקיבל טיפול רפואי ראשוני, צילום: עמותת למען חיות הבר ולימור כרסנטי יחסי ציבור


"הצבוע היה לכוד זמן רב והגיע מיובש לחלוטין, ולכן היה צריך לחברו מיד לעירוי נוזלים", אמר שרווד. "הפצעים המזוהמים שלו נוקו, חוטאו ונחבשו. נעשו צילומי רנטגן של הרגל, ולשמחתנו לא נמצאו שברים". הוא הוסיף כי אחרי שהצבוע התאושש מעט, הוא הועבר לבית החולים לחיות בר על מנת שימשיך לקבל טיפול רפואי, שם התגלה כי קיים חשש ממשי לרגל הפגועה של הצבוע בשל זיהום או נמק.

שרווד ציין כי ניתן לסייע כלכלית בפעילות העמותה באמצעות האתר שלה הוא בפייבוקס במספר 054-5203071. "אנו מחזיקים לצבוע אצבעות ומקווים שיחלים במהרה", סיכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר