בשיתוף HYUNDAI
דרום קוריאה היא כנראה הדוגמה הטובה ביותר כשמדברים על חדשנות טכנולוגית שמובילה מדינה שלמה. כאחת מהחברות התעשייתיות והטכנולוגיות הגדולות במדינה, יונדאי משקפת ומייצגת כנראה יותר מכל את תהליך הפיתוח הטכנולוגי המואץ של דרום קוריאה, כשהיא גם אחת מהתורמות המרכזיות לו. במרכזי עיצוב המחקר והפיתוח של החברה שוקדים בכל עת על הטכנולוגיות שיצעידו את תעשיית הרכב קדימה. זה מתבקש לאור העובדה שמקור השם "יונדאי" מגיע מהמילה הקוריאנית "מודרניות".
הזינוק של יונדאי לצמרת תעשיית הרכב העולמית הושג לאחר שנים של התמדה והשקעה של מיליארדי דולרים. התוצאה: כיום יונדאי מובילה בכל תחומי הטכנולוגיה המוטורית, עם חזון עתידי להיות היצרנית המובילה בתעשייה עד שנת 2030 בייצור והטמעת טכנולוגיות הנעה חשמלית ונהיגה אוטונומית.
מקוריות ונועזות עיצובית
תפיסת עיצוב חדשה ומקורית מאפיינת את דור המוצרים החדש של יונדאי, זאת תוך מתן דגש על אתלטיות ויעילות אווירודינמית, שמשקפת את המהפך הטכנולוגי שאותו מיישמת החברה בכל בתחומים.
את הביטוי הראשוני והמובחן ביותר לקפיצה הנחשונית שביצעה יונדאי ניתן למצוא במהפכת העיצוב שעוברת על דגמי המותג. את המהפכה מוביל ראש מחלקת העיצוב של החברה, לוק דונקרוולק, מהמעצבים הבולטים של עולם הרכב בעשורים האחרונים. תחת ידיו, אימצה יונדאי קו עיצוב נועז וייחודי שנבנה על בסיס אלגוריתמים ממוחשבים המאפשרים למזג זוויות וחיתוכים שונים על גבי משטחים במספר רבדים. האלמנט הבולט של שפת העיצוב החדשה מכונה "התכשיטים הפרוגרסיביים", אותו ניתן לפגוש בחזית של יונדאי טוסון החדשה, בה יחידות תאורת ה-LED הקבועות מוסוות בתוך השכבה הקדמית התלת ממדית. יצירת חזית כזו, כמו גם פיסולי הגוף המלוטשים שלא היו ניתנים ליישום בעבר, התאפשרו בזכות טכנולוגיות הייצור המתקדמות שהטמיעה יונדאי במפעליה.
את קו העיצוב הייחודי הזה ניתן לפגוש בדגמים נוספים של יונדאי והוא ימשיך להתפתח וללוות גם את הדגמים העתידיים של החברה. בנוסף, היצירתיות של מחלקת העיצוב באה לידי ביטוי גם בדגמים בעלי קו עיצוב ייחודי משלהם, כמו יונדאי סטאריה המציגה עיצוב יוצא דופן עבור מוביל נוסעים סדרתי, וכמובן אי אפשר בלי להזכיר את IONIQ 5 המהפכנית.

IONIQ 5 היא דגם בסדרת IONIQ החשמלית, שמביא איתו עיצוב מרהיב בעל קווים עתידניים. לצד זאת משלבת IONIQ 5 נגיעות רטרו בזכות אלמנט הפיקסלים המוטמעים בחלקי הרכב השונים, ובמיוחד ביחידות התאורה המורכבות מעשרות נורות LED היוצרות חתימת אור שלא ניתן לטעות בה גם ממרחק רב. העיצוב העתידני של יונדאי IONIQ 5 נועד להדגיש את היכולות הטכנולוגיות המוטמעות במכונית, החל מיחידת ההנעה החשמלית המתקדמת, דרך טכנולוגיית טעינה אולטרה מהירה של הסוללות ועד לשילוב של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות המעניקות למכונית יכולת נהיגה חצי אוטונומית.
דרך עיצוב ייחודי ויוצא דופן בוחרת יונדאי למצב את הבשורה הטכנולוגית, שאותה היא מביאה לתעשיית הרכב ולעולם, ובהתאם לכך הישגים עיצובים וטכנולוגיים אלו הקנו ליונדאי IONIQ 5 שלל פרסים בתחרויות רכב ועיצוב. ברשימת הפרסים ניתן למנות זכייה בתואר "מכונית השנה" בשבע מדינות אירופאיות, בהן בריטניה וגרמניה, פרס הקנייה הטובה לשנת 2022 ופרס העיצוב בתחרות Good Design. הקהל הרחב מתחבר גם הוא לבשורה העיצובית והטכנולוגית של IONIQ 5, כשכבר בשנת השיווק הראשונה שלה נמכרו יותר מ-50 אלף יחידות מדגם זה. עם נוכחות כל כך חזקה ואמירה עתידנית, לא מפתיע לגלות, כי ה- IONIQ 5 נבחרה לככב גם על המסך הגדול בסדרת סרטי ספיידרמן החדשה.
טכנולוגיה עילית לבטיחות מירבית
בדרך לעידן של נהיגה אוטונומית, מטמיעה יונדאי כבר היום במכוניותיה מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות בעלות בינה מלאכותית, לסיוע לנהג ומניעת תאונות שקובעות סטנדרט חדש בתעשיית הרכב.
עוד תחום שבו יונדאי נושאת את דגל הקידמה הוא הבטיחות, עם פיתוח של פתרונות ייחודים הרותמים מערך של רדאר, חיישנים ומצלמות ליצירת מציאות רבודה המפוענחת על ידי יכולת בינה מלאכותית. המשמעות היא שהמכונית יודעת לקרוא את הנעשה סביבה בכל עת, ובהתאם לכך להתריע בפני הנהג מפני סכנות שונות בכביש, ובעת הצורך לפעול באופן עצמאי תוך כדי בלימה או תיקוני היגוי על מנת למנוע תאונה. מעבר לכך שיונדאי מובילה בפיתוח יכולות כאלו, החשיבה מחוץ לקופסה של אנשי הפיתוח מאפשרת לשכלל מערכות בטיחות מוכרות שקיימות גם במכוניות אחרות, ולשדרג את יכולתן על ידי הוספת תכונות ייחודיות.
דוגמה מעולה לכך ניתן למצוא במערכת ה-BVM שפיתחה החברה. במקום להסתפק בהתראה ויזואלית או קולית על תנועה מסוכנת ב"שטחים המתים", בכל פעם שהנהג מעוניין להחליף נתיב ומפעיל את האיתות, המערכת משתמשת במצלמות התצוגה ההיקפיות של המכונית על מנת לצלם ולהקרין את הנעשה בצדי הרכב על גבי מסך לוח המחוונים. בעצם כך מעניקה המערכת לנהג נקודת מבט פנורמית שאינו יכול לקבל רק ממבט במראות הצד. את פעולת מערכת ה-BVM משלימה מערכת BCA של יונדאי, שנכנסת לפעולה במידה והנהג מתעלם מהסכנה המתקרבת, כשהיא מסוגלת לקחת את הפיקוד ולמנוע את מעבר הנתיב במידה ויש סכנת התנגשות.
בין אם מדובר בעיצוב, בבטיחות או ביחידות הנעה ירוקות וידידותיות לסביבה, ביונדאי שואפים להתייצב בחזית הפיתוח הטכנולוגי של תעשיית הרכב בכל התחומים ולרתום את הידע ליצירת פתרונות חכמים שישפרו את הממשק והחיבור שבין האדם למכונית. החזון של יונדאי להובלה, יחד עם השאפתנות הקוריאנית, משתלבים יחדיו כדי להוביל אותנו לעתיד מוטורי מתקדם עם מכוניות מרגשות ויוצאות דופן.
בשיתוף HYUNDAI