סרטון תדמית לעסק: כך תעשו זאת נכון

מתכננים הפקת סרטון תדמית לעסק? קבלו 5 טיפים חשובים והמלצות מחברת הפקה עם למעלה מ- 1,000 סרטוני תדמית • לא שווה לכם לפספס

צילום: PEXLES // סרטון תדמית לעסק. חשוב שתרדו לפרטים

מתכננים הפקת סרטון תדמית לעסק? קבלו טיפים חשובים והמלצות מחברת הפקה עם למעלה מ- 1,000 סרטוני תדמית.

סרטון תדמית איכותי, כזה שישמש לכם כפרזנטור הראשי של העסק, כזה שיסכם וימקד את המסרים שלכם בצורה מושלמת, ייצור לכם בידול מול המתחרים, ויגרום לצופה פוטנציאלי לצפות בסרטון עד סופו, וליצור איתכם קשר. 

 

1.    בחירת חברת הפקה מתאימה

השלב הראשון הוא בחירה נכונה של חברת ההפקה עבור סרטון תדמית לעסק. השוק הישראלי מציע עשרות חברות הפקה, חלקן מתמחות גם בהפקת סרטוני אנימציה אשר לכל אחת מהן יתרונות משלה, DNA ייחודי, ורמות מחיר המתחילות מ- 2,000 שח, ומגיעות עד לעשרות אלפי שקלים לסרטון. 

הקריטריון הקובע לדעתנו, הוא השוואת העלות מול תועלת. הצפייה בתיק העבודות של כל חברה, אפשר בקלות להתרשם מאיכות העבודות, החל מרמת כתיבת התסריט, דרך יצירתיות בקונספט של הסרטון, ברמת העיצוב, רמת העריכה, והירידה לפרטים הקטנים.

מחיר סרטון תדמית לעסק במידה רבה נקבע על ידי רמת הגימור, הירידה לפרטים, כאשר כל אילו מתורגמים למספר שעות עבודה של צוות חברת ההפקה בסרטון. 

לכן בחירת חברת ההפקה הנכונה היא התאמה לתקציב שהגדרתם לסרטון, המציעה את העלות מול איכות הטובה ביותר. 

אלמנט חשוב נוסף הוא התאמת הסגנון של חברת ההפקה לסגנון, לשפה שבה אתם פונים ללקוחותיהם. ישנן חברות הפקה, במיוחד אילו הפונות לקהל יעד עסקי, ששפתן פורמלית יותר, מכובדת יותר, רהוטה, מול חברות הפקה הפונות לקהל פרטי ומשתמשות יותר בהומור, שפה בגובה העיניים, שימוש בסלנג, לעיתים שימוש בשפה שאינה הולמת קהלים עסקיים, או קהלים בעלי תרבות קונסרבטיבית.

 

2.    בחירת אורך סרטון תדמית לעסק

אחד האתגרים הבסיסיים, הוא בחירת אורך הסרטון. בחירת אורך הסרטון מגיעה ממספר שיקולים, בהם כמות המסרים הנדרשים להעברה, שיטת הפצת הסרטון כך שסרטוני רשת מתחרים בתשומת לב הצופה מול מגוון עצום של חלופות, ואילו סרטון המוצג בכנס, תערוכה, או ישיבה עסקית, פונה לקהל שבוי, וניתן להפיק עבור חלופות אילו סרטים באורך ארוך יותר. 

 

ככלל אצבע, רוב סרטוני התדמית לעסק אורכם הנכון הוא 60 עד 90 שניות. אפשר להעביר סרטון מדויק ב 60 שניות, אולם במקרה שבו אתם רוצים להעביר עוד טיעונים המחזקים את המסרים, או מבקשים להוסיף סיפור מסגרת – Storytelling – תוספת של 30 שניות עשויה להועיל לסרטון, ולהפכו נעים יותר, ומעניין יותר לצפייה. 

 

3.    סגנון כתיבת התסריט

סגנון התסריט הפופולרי ביותר הינו הצפת הבעיה, או האתגר של העסק בתחילת הסרטון, תוך הסבר של הפתרון שלכם לאותה בעיה. בהרבה מאוד מקרים לקוחות מבקשים להתחיל סרטון עם הצגת הבעיה. אולם לא תמיד נכון להשתמש במתודולוגיה זו.

 

מכיוון שצופים נוטים לנטוש סרטונים כבר בתחילת הסרטון ב 10-20 שניות הראשונות, צופה שנטש עשוי להישאר עם הבעיה בלבד, אותה הוא מכיר היטב, ולא יזכה להיחשף לפתרון הבעיה, ולהצעה הייחודית שאתם מציעים כדי לשכנעו לפנות אליכם, ולקבל פרטים נוספים. 

 

במקרים רבים אנו מציעים ללקוחות לותר על הצגת הבעיה והמצב הנתון, ולהתחיל תסריט דווקא עם ייתרון בולט, או הכרזה משמעותית. הצגה נכונה של הצהרה, עובדה או ייתרון יחסי בולט עשוי למשוך צופה פוטנציאלי לצפות בסרטון כולו, תוך ציפייה לקבלת התמונה כולה, כפי שמתבקשת מההצהרה בתחילת הסרטון.

 

פתיחים אפשריים לסרטון שכזה יכולים להיות:

•    כיצד הפכנו לחברה מספר אחת בישראל בתחום

•    למה לקוחות כל כך אוהבים לעבוד איתנו

•    כיצד ניתן לחסוך עלויות בעזרת השירות החדש שלנו

•    מדוע לקוחות חוזרים אלינו שוב ושוב

•    מדוע החלטנו להוריד מחירים דווקא בחגים

•    ועוד דוגמאות רבות המתאימות לאופי החברה , המוצר או השירות. 

 

4.    מסר אחד מרכזי, או פירוט של מספר מסרים

בשל עלויות גבוהות בהפקת סרטון תדמית לעסק, לקוחות רבים מנסים "לדחוף" כמה שיותר מידע. ישנם מקרים בהם נכון להעמיס מידע על הצופה, אולם במקרים בהם קיים יתרון מרכזי אחד, בולט, המבדל אתכם מול המתחרים, נכון לשקול למקד את היתרון התחרותי, ולהרחיב אודותיו, לתת דוגמאות ותימוכין, ולשכנע במהלך הסרטון שאכן היתרון שווה בדיקה, וכדאי ליצור קשר עם החברה לצורך פרטים נוספים. 

 

דוגמה לסרטונים בהם ריבוי פרטים ונתונים עשוי להיות לכם לתועלת, הוא למשל סרטון המיועד לגיוס משקיעים, לגיוס הון בגיוס המונים או הצגה בפני שותפים עסקיים. בסרטונים אילו במידה רבה נכון להציג תכנית עסקית מפורטת, הכוללת תוכניות עסקיות, אסטרטגיית שיווק, בליווי והמחשה של מאזנים ודוחות כספיים, תכנית השקה ויציאה לשוק, ותחזיות להצלחת המוצר או השירות בצורה מלומדת ואחראית.

5.    קריינות גברית או נשית?

במידה וסרטון התדמית כולל קריינות, עולה לא מעט השאלה, האם נכון לחברה ולסרטון להשתמש בקריינות גברית או נשית. 

ההנחה המקובלת עדיין, בעולם מודרני וחופשי כמו העולם בו אנו חיים, היא שקריינות גברית תהיה תמיד סמכותית יותר, ותסייע לסרטון ליצור הרגשת אמינות אצל הצופים. 

ההנחה המקובלת עבור קריינות נשית היא שתעביר את המסרים, ותבצע קריינות עדינה ונעימה, עם נטרול אינטונציה כוחנית, שלא בהכרח משכנעת.

מניסיוננו, ולאחר מספר רב של הפקת סרטונים היא שקריינות גברים מהווה ב- 90% מסך הסרטים, ואילו במקרים בודדים, לקוח יבקש או יסכים לקריינות נשית. 

צרו איתנו קשר

נשמח לשוחח ולהבין את צרכי החברה, את מטרות הסרטון, ולחשוב יחד, בכוחות משותפים כיצד להפיק את הסרטון הנכון ביותר עבור המשימה השיווקית שהוצגה. 

אנו מציעים סל של תועלות ייחודיות להפקת סרטון תדמית לעסק:

•    תמורה מעולה במחיר מעולה עם מגוון סגנונות כמעט מכל תחום ותעשייה

•    ניסיון רב בתרגום בריף לקוח לסרטון וידאו ברור, ממוקד ויעיל

•    חשיבה שיווקית ומיקוד להשגת המרה גדולה יותר, וחשיפה טובה יותר

•    מדיניות שקיפות מלאה, תהליך עבודה מדויק ותוצאה איכותית ומרשימה

•    צוות גדול ומנוסה המאפשר הפקת סרטים איכותיים ובמהירות



וידאו גורו. התקשרו אלינו עוד היום 054-7799426. נשמח לעשות לכם סרט. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר