מנכ"ל BellaPOINT סער בל: "טעות לעצור את השיווק בדיגיטל עכשיו".

כל הטיפים: רעיונות שיווקיים לימי קורונה 

צילום: Hexa  // סער בל. "טעות גדולה לא לפרסם עכשיו"

דווקא בימים המאתגרים שעוברים עלינו, יש נקודת אור אחת קטנה והיא המסחר המקוון. בזמן שהעסק הפיזי סגור, והוראות הבידוד החברתי ממשיכות להתקיים, עדיין אפשר לנהל יחסי מסחר הודות לפלטפורמות המסחר באינטרנט. מנכ"ל בלהפוינט סער בל מסביר: "מותגי איקומרס עושים יותר כסף בתקופת הקורונה. אין קשר לקמפיינים או קהלים, הדרך הנכונה היא למצב את המסר הפרסומי כך שהמותג שלך יראה חיוני".

זווית שיווקית מגיעה לפני הכל

"בן-אדם שמפסיק לפרסם כדי לחסוך בכסף הוא כמן בן אדם שעוצר את השעון כדי לחסוך בזמן". גם בימי הקורנה אתם רוצים לבצע התאמות לקהלים שלכם, מתוך הבנה שזו היא הדרך לפרוח בשוק המסחר המקוון התחרותי. לכל פעולה שתעשו יש זווית שיווקית, ושיווק הוא שם המשחק.

"אחד ממותגי התכשיטים שמנוהלים בידי חברת BellaPoint, הגדילה את המכירות שלה פי 10 מהתקופה שלפני". לדבריו של בל: "התחלנו למכור את המוצרים תחת מיצוב מעט שונה - "בזמן משבר, אתם רוצים את המגן דוד קרוב אליכם ללב. המכירות טסו משם".

כמובן, שבימים אלו לקריאיטייב יש כוח עצום להניע את הלקוחות ברחבי הרשת. קריאיטייב תמיד ישמש כמשתנה שמניע את הקמפיינים. כשמילים כמו "משבר, בידוד, תקוע בבית". הן חלק מהקופי הקבוע, קל יותר למכור מוצרים בעזרתן. "קראו לזה RTM או רלוונטיות - אבל שמנו לב ברגע שאנחנו מדברים על המצב - המודעות עובדות טוב יותר. יש פילטר לאנשים עכשיו בעיניים, ברגע שמדובר על קורונה או משבר - הם מיד שמים לב. כשיש לך תשומת לב של מישהו - אז אתה יכול למכור לו." אומר סער.

תוכן ויזואלי איכותי וממוקד מטרה – שיתפוס את עין הגולשים

כל מנהל של מותג גדול מכיר את הכלל – ויז'ואל טוב הוא חובה למותגים ברשת. ובימים אלו, כשללקוח אין אפשרות לצאת לחנות ולקבל מושג על איכות המוצרים הפיזיים, לתוכן שלכם יש משמעות עצומה עוד יותר. כדי להוכיח את הטענה, ערכו הצוות של בלהפוינט ניסוי קל עם שני לקוחות מובילים – מותג אופנה ומותג וויטמינים.

 

מנהל מותג האופנה צילם כמה תלבושות פופולריות, בסט צילום ביתי, לא מקצועי, מהבית. עם עליית התמונות לאתר, החל השינוי המשמעותי לשאת פירות. בתוך יממה אחת, הצליח האתר להגדיל את החזר ההשקעה. ומותג הוויטמינים – ובכן הוא החליט לקחת את הדברים צעד אחד קדימה על פי עצת BellaPOINT. הוא ביקש לשוחח עם שני לקוחות בשיחת זום (בתיאום מראש) וביצע איתם ראיונות על מוצרי החברה (מה הוא השימוש המרכזי במוצרים? האם היו חששות טרם השימוש הראשוני? ועוד שאלות דומות). לאחר עריכה, יצר הלקוח שיחת לייב שהפכה למודעה, הקונים מראים בלייב איך הם משתמשים במוצרים. ממש כמו המלצות בסלפי, רק בזום!

 

עם יד על הלב, ברור לנו שיש כיום עסקים שלא רוצים או יכולים להשקיע זמן או פניות נפשית להתעסק בפרסום לעסק – וזה מובן וטבעי בתוך הסיטואציה המוזרה. יחד עם זאת, שווה להבין את הייחודיות של הימים הללו. רוב האנשים יושבים בבית ולא מוצאים יותר מידי כסף. אבל, הביקוש עדיין קיים, הלקוחות נמצאים כל היום אל מול מסכים (טלפונים, מחשבים וטאבלטים), כמעט ללא הסחות דעת. 

בל אומר ומוסיף "אני חושב שלא ראיתי את מחירי הפרסום בפייסבוק גוגל וטאבולה כ"כ זולים כמה שנים טובות. העלויות לחשיפה בפייסבוק מגוחכות. זה טעות ענקית לא לפרסם עכשיו".

 

3 טיפים לשיווק בימי קורונה 

בשלב הזה אתם בוודאי מבינים שיש בסיס ליכולת העסקית שלכם להצליח בימי קורונה. ואולם, למשוואה אנחנו רוצים להכניס כמה נתונים מאוד מעניינים על מה שמתרחש כרגע בעולם השיווק:

1.    עלויות – פרסום הוא עניין יקר, אבל בימי הקורונה מתרחשים שינויים בעלויות הפרסום ברשתות החברתיות. מחירי הפרסום בפיד של פייסבוק ואינסטגרם צנחו, ועוד יותר בסטורי. 

2.    אין תחרות בקניונים - אנשים עדיין קונים, שלא תטעו. אם אתם מוכרים איפור בקניון ויש צורך לקנות קוסמטיקה - מה שעוצר את הלקוח מלקנות זה לא חוסר בביקוש, אלא הגבלות הריחוק החברתי. אם הביקוש עדיין קיים, התפקיד שלכם כמשווקים וסוחרים הוא להציע. אבל להציע בחוכמה.

3.    משלוח חינם ומהיר - תהיו בעלי עסקים חכמים. כשאנשים לא רוצים לצאת מהבית, ובגדול מתכוננים לסוף העולם (עם פאניקה חסרת כל פרופורציות) תעשו לאנשים את החיים קלים - משלוח חינם, משלוח מהיר.. בלי להתבייש דברו על זה בתוכן הכתוב שלכם "משלוח מהיר עד דלת ביתכם - בלי שתצטרכו לצאת מהבית!" זה עובד. אנחנו רואים את זה בלייב.

 

שיווק דיגיטלי הוא תהליך מחושב ומקצועי

נכון לעכשיו, אנחנו, צוות BellaPoint מבצעים פעולות אקטיביות כדי לייצב את האתרים שאנו מנהלים. מרכז הכובד של העבודה על אתרי מסחר מקוון בימי קורונה הוא לאזן בין הוצאות להכנסות, ולחשוב על אפיקי רווח להחזרת השקעה מהירה.

כיום, קל מאוד להיכנס לעולם השיווק הדיגיטלי. קורס קצר ואפשר לפתוח חברת פרסום. עם הכלים שרוכשים בקורסים האלו, קל מאוד ליצור תדמית וירטואלית מקצועית – אתר, עמודי נחיתה, עמודי פייסבוק, קופירייטינג מושלם, שימוש במונחים מקצועיים ושאר ירקות.

אבל בשורה התחתונה, את המהפכה שאתם מצפים לקבל מאנשי הפרסום שלכם, אפשר לשפוט רק על פי פרמטר אחד – ההכנסות. 

בשנות השישים, כשבעל עסק לא הצליח לראות תוצרים מחברת הפרסום שלו, החברת פרסום הסבירה את הכישלון באמירות כמו "אין מכירות, אבל אנחנו בונים תודעה בינתיים" העניין המצחיק הוא, שהתירוצים הללו קיימים גם היום.

פרסום טוב מכניס כסף. נקודה.

 

מילים אחרונות על פרסום בזמן הקורונה

בזמן רגיל עסק צריך לפרסם את עצמו. בזמן משבר - העסק חייב לפרסם את עצמו. יש מצב נדיר מאוד. לאנשים עדיין יש כסף. הביקוש למוצרים לא נעלם. אנחנו רואים גדילה אגרסיבית במכירות של לקוחות שלנו, החזרי השקעה של פי 5, 10 ו- 20 - ולא מדובר על מוצרי רפואה. מותגי אופנה, קומסטיקה, תכשיטים.. המכירות לא מפסיקות לעלות.

 

זווית שיווק נכונה + תוכן נכון + קמפיינים = הרבה כסף.

למידע נוסף על BellaPOINT אפשר להכנס לקישור ולקרוא עוד על החברה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר