ליאב פלד מנכל מרס ריגלי . צילום: יגאל בוקובזה

“הראש שלי הוא חלק מהמעצמה הגלובלית של מרס, אך הלב יושב עמוק בישראל”

רבים מאיתנו נהנים ממוצריה של חברת מרס ריגלי. ליאב פלד, מנכ”ל החברה בישראל, מבטיח להמשיך ולספק מוצרי איכות חדשניים, תוך שמירה על איכות הסביבה

בשיתוף מרס ריגלי ישראל

לוודא שבני האדם וחיות המחמד שלהם יחיו חיים טובים ובריאים במערכת אקולוגית משגשגת, זהו הבסיס לתוכנית הקיימות Sustainable in a Generation שהשיקה חברת “מרס ריגלי ישראל” ב-2017. החברה שמה לה למטרה לקבוע יעדי קיימות מדידים, להתקדם בהם ולהשפיע בתחום גם על ספקים עמם היא עובדת - וכך אף לשמש השראה לחברות נוספות בתעשייה.

כששואלים את מנכ”ל החברה, ליאב פלד, כיצד בנויה התוכנית, מסתבר שלמרות שמדובר בחברה בינלאומית - התשובה היא ישראלית מאוד: “משלושה חלקים”. ובמקרה הזה: עולם בריא, אנשים משגשגים ורווחה חברתית. “היעדים הסביבתיים שהצבנו לעצמנו כוללים הפחתת פליטת גזי חממה ב-27% עד 2025 והשגת 0 פליטות נטו עד 2050, הפחתת השימוש במים שאינם ברי-קיימא ב-24% ומניעת כריתת יערות”, הוא מסביר. “כשמדובר באריזות - אנו מחויבים לכלכלה מעגלית, שבה נעשה בהן שימוש חוזר, למחזור או לקומפוסטציה. כך ניתן להפחית את השימוש בפלסטיק בתולי ב-30%. עוד שלב בתוכנית הוא יצירת שרשרת אספקת קקאו מודרנית, מכילה ובת-קיימא, כשהשאיפה היא שעד 2025, 100% מהקקאו של מרס ריגלי ייוצר על פי עקרונות אחריות סביבתית וחברתית. כיום, 61% מייצור הקקאו שלנו כבר נעשה תחת קריטריונים אלה. אלמנט נוסף שאנו מתייחסים אליו ברצינות הוא רווחה חברתית. אנו משקיעים באספקת ארוחות בריאות ובמחקר מדעי, במטרה לקדם חיים בריאים יותר עבור מיליארדים ברחבי העולם, כולל חיות מחמד”.

אילו אסטרטגיות מיישמת החברה כדי להבטיח את המשך הצמיחה וההצלחה?

“ההצלחה האדירה של חברת מרס ברחבי העולם נובעת מה’אני מאמין’ שלה, מההבנה שהעולם שאנו רוצים לראות מחר מתחיל בדרך שבה אנו עושים עסקים היום. בפאנל פנימי שבו השתתפתי עם כניסתי לתפקיד נדרשתי על ידי ההנהלה לזהות את המגמות שיתרחשו בחמש השנים הקרובות, ובהתבסס עליהן לבנות תוכנית פעולה לשנה הקרובה. זוהי דוגמה טובה להלך החשיבה כאן: תמיד לתכנן קדימה. כל פעולה עסקית שלנו מחושבת בהתבסס על נקודת המוצא הזו ועל בסיס חמשת העקרונות שבעלי החברה קבעו ביום היוסדה לפני כ-110 שנים: איכות, אחריות, הדדיות, יעילות וחירות. עקרונות אלו מביאים אותנו לחזק שיתופי פעולה עם לקוחות במגוון השווקים, להשיק מוצרים חדשים בהתאם לטעמם של הצרכנים, לייצר פעילויות שיווקיות מקומיות שיקדמו ערכים של כבוד והכללה ולהישאר תמיד רלוונטיים לרוח התקופה ולתרבות המדינה בה אנו פועלים”.

תן דוגמה ליישום בפועל של הערכים האלו.

“החברה מקפידה להקדיש זמן ומאמצים לחידוש ושיפור מתמיד של השיווק האחראי. בין העקרונות המנחים אותנו: לא לשווק ישירות לילדים מתחת לגיל 12 ולספק מידע חיוני להורים, כך שיוכלו לקבל החלטות מושכלות בנוגע לתזונת ילדיהם. בנוסף, אנו פועלים בהתאם להגבלות של ארגון הבריאות העולמי לגבי סוכר”.

האתגר: להתקרב לצרכן הישראלי

ליאב פלד נכנס לתפקידו כמנכ”ל מרס ריגלי ישראל לפני כחצי שנה. בעברו מילא מספר תפקידי ניהול בחברת דיפלומט, כיהן כסמנכ”ל הסחר של חטיבת מוצרי הצריכה של לוריאל ישראל וכמשנה למנכ”ל בחברת דנשר. בנוסף, הוא חבר בצוות ההנהלה האירופי של אזור מזרח אירופה במרס ריגלי. כששואלים אותו מדוע המותג האמריקאי בכלל בחר להקים מטה בישראל, הוא מסביר שמדובר בחלק מאסטרטגיית הפריסה הגלובלית של החברה וזיהוי העובדה שמוצריה מתאימים לקהל הישראלי.

“החך הישראלי אוהב מותגי שוקולד איכותיים ולשוק הישראלי יש גם פוטנציאל אדיר, שכן לדוגמא צריכת המסטיקים בישראל היא מהגבוהות בעולם”, אומר פלד “רבים מכירים את החברה ממותגי הממתקים הידועים שלה כ-  Orbit, Skittles Snickers, M&M’sו-Mars כמובן, אך לא יודעים שעיקר נתח השוק שלה הוא דווקא במזון לבעלי חיים, עם מותגים מובילים כ-Pedigree, Whiskas, Sheba. בארצות הברית החברה אף מחזיקה ברשת בתי חולים וטרינריים ומכוני מחקר ופיתוח בשלל תחומים. בישראל יש בתים רבים עם בעלי חיים וזו גם מדינה שאזרחיה אוהבים ליהנות מהחיים - כך שקיים בסיס המאפשר חיבור טבעי בין ישראל למותגים שלנו”.

מהם האתגרים המשמעותיים הניצבים בפניך היום?

“האתגר שלי, כמנהל החברה בישראל, הוא להתקרב לצרכן הישראלי. לבנות אצלו אמון, להפוך רלוונטי עבורו ולייצר אצלו את אותם רגעים שמחים בהם פותחים וחולקים ביחד שקית של M&M’s או בקבוקון Orbit Refreshers. עלינו להתאים את עצמנו לתרבות ולצרכים המקומיים, ואנו עושים זאת באמצעות שיתופי פעולה שיווקיים וביוזמות הקשורות לתרבות הישראלית.

בפורים, למשל, ביצענו שיתוף פעולה עם השף דודו אוטמזגין שעשה עבורנו אוזני המן M&M’s. בשבועות השקנו Twix לבן ושיתפנו פעולה עם קונדיטורים מקומיים. אני מרגיש שהראש שלי הוא חלק מהמעצמה הגלובלית של מרס, אך הלב יושב עמוק בישראל. תמיד אבחן דרכים חדשות להתקרב לצרכן המקומי”.

איך אתה רואה את התנהלות מרס ריגלי ישראל בשנים הקרובות?

נמשיך להוביל את עולם הממתקים עם פיתוח מותגי השוקולד, הסוכריות והמסטיקים האיכותיים שלנו, תוך הכרה באחריותה של מרס על שמירת איכות הסביבה וכדור הארץ. קטגוריאלית, נתפתח עוד בתחומי הגלידות ומזון בעלי החיים. מדובר בשתי קטגוריות בהן מרס מהווה שחקן מרכזי בעולם, וגם בישראל ישנו פוטנציאל גדול מאוד כאשר כל אחת מהקטגוריות הללו מגלגלת בארץ מחזור של מעל למיליארד שקל בשנה. יחד עם זאת, אנחנו ערים להתפתחויות בארץ ובעולם בהרגלי הצריכה, למשל בעולם האון-ליין בדגש על ה-Quick Commerce, קופות עצמיות ועגלות חכמות ש’מדלגות’ על קווי הקופה, והרגלי צריכה שונים ברשתות הנוחות של תחנות הדלק בעקבות התפתחות הרכבים החשמליים, אשר לכל אלה ועוד נתאים את האסטרטגיה השיווקית ואת המודל העסקי שלנו”.

מהו ה”אני מאמין” הניהולי שלך?

“ליצור סביבת עבודה מודרנית המאפשרת איזון בית-עבודה ומנצלת את יכולות ההיברידיות, כך שלעובדים יהיה זמן למשפחה וזמן להשקעה בפיתוחם האישי. עובד שמצליח לאזן בין העולמות הוא עובד עם מוטיבציה גבוהה יותר וכתוצאה מכך כך גם פרודוקטיבי ונאמן יותר. אני עצמי יוצא מהמשרד מוקדם פעמיים בשבוע כדי לבלות זמן איכות עם ילדיי בני ה-6 וה-8. בזמן שאני איתם - אני לא נוגע באי-מיילים או עונה לשיחות. מרס ריגלי העולמית שמה לה למטרה לעודד תחושת ביטחון בעבודה ולטפח גיוון והכללה, שוויון תעסוקתי ושייכות - ואלו ערכים שאני מתחבר אליהם מאוד ומיישם בנציגות החברה בישראל. אני מאמין שצוות מגוון עם עובדים בעלי נקודות מבט שונות מגיע לביצועים עסקיים טובים יותר”.

ליאב פלד - מנכ”ל מרס ריגלי ישראל  

השכלה: תואר ראשון ושני במנהל עסקים.

תפקידים קודמים: סמנכ”ל הסחר של חטיבת מוצרי הצריכה בלוריאל ישראל, מנהל המכירות וסחר ארצי בחברת מרס ריגלי, משנה למנכ”ל בחברת דנשר.

תחביבים: כדורסל, קריאה.

מוטו מוביל: “אם אתה רוצה ללכת מהר - לך לבד. אם אתה רוצה ללכת רחוק - לך ביחד”.

חלום אישי שרוצה להגשים: “להתקדם לתפקיד ניהול אזורי במרס ולהביא את ‘חוכמת הרחוב’ הישראלית לעולם הגלובלי”

“האני מאמין שלי הוא ליצור סביבת עבודה מודרנית המאפשרת איזון בית-עבודה ומנצלת את יכולות ההיברידיות, כך שלעובדים יהיה זמן למשפחה וזמן להשקעה בפיתוחם האישי. עובד שמצליח לאזן בין העולמות הוא עובד עם מוטיבציה גבוהה יותר וכתוצאה מכך כך גם פרודוקטיבי ונאמן יותר”.

 

ניהול והפקה עינת פרידמן 

בשיתוף מרס ריגלי ישראל