בשיתוף IWG ישראל
בשנת 2023, שלוש שנים לאחר פרוץ מגפת הקורונה, אין ספק כי עולם העבודה השתנה לתמיד. הסגרים וההגבלות שאילצו מיליוני עובדים ברחבי העולם לעבוד מהבית, חשפו מגוון יתרונות בצורת העבודה הזו, והולידו תובנות חדשות הן בקרב העובדים והן בקרב המעסיקים.
מודל העבודה מהבית או עבודה היברידית (חלק מהזמן בבית וחלק במשרד), תורם רבות לאיזון בין העבודה והבית, מייצר חיסכון דרמטי לעובדים בזמן נסיעות פקקים, וכן למעסיקים - הוצאות דלק, הוצאות נסיעות, וביטוחים, ובעיקר עלויות שכירת משרדים בחוזים ארוכים טווח וכל הנלווה לכך.
היום ברור לכל, כי מודל עבודה מהבית או לכל הפחות, עבודה היברידית, כאן כדי להישאר. יתרה מכך, הוא הוליד צורך נוסף – מקום עבודה גמיש ונוח בקרבה לבית ומאובזר בכל הפסיליטיס הדרושים, כך שיהיה אפשר לגשת מיד ולעבוד משם, כשפחות נוח בבית או כשצריך לקיים פגישות עבודה.
את הפתרון המתקדם של חללי עבודה משותפים פיתחה קבוצת IWG כבר בשנת 1989, הרבה לפני משבר הקורונה. היא נחשבת לחברה הוותיקה והגדולה ביותר בעולם ובישראל בתחום, הכוללת את המותגים Regus ו-Spaces ומחזיקה בכ-3,500 מרכזים ב-120 מדינות ברחבי העולם. IWG ישראל נפתחה לפני למעלה משני עשורים, ומחזיקה ב-27 חללי עבודה משותפים בארץ, כשמטרתה היא להתרחב ולהגיע ליותר מ-50 מרכזים תוך שלוש שנים.
“מאז שמודל העבודה השתנה למודל היברידי לאחר משבר הקורונה, יש נטישה מאסיבית של חברות את שוק המשרדים”, אומרת קרין ברי שגיא, מנכ”לית IWG ישראל, “חברות מחפשות פתרון יעיל וחסכוני יותר עבור העובדים שלהן, שיאפשר להם ליהנות ממשרד קרוב לבית ועל פי הצורך מבלי שיצטרכו לספוג עלויות שכירות ואחזקה לאורך כל השנה. בנוסף לכך, יש גם את העניין של החשיבה הירוקה בעקבות משבר האקלים, למגר את הזיהום שנוצר מהרכבים שנוסעים הלוך חזור מדי יום”.
מודל גמיש ונוח
לדברי ברי שגיא, חללי עבודה בעולם מהווים היום כ-5% משוק המשרדים העולמי, כשכל התחזיות מראות שעד 2030 הם יהיו כ-30% מהשוק.
מהם היתרונות שמציעה IWG לעובדים ולמנהלים?
“מלבד כל האמור לעיל – החיסכון העצום בזמן ובעלויות (אצלנו לא משלמים את החשבונות - ארנונה, חשמל, מים, גם זה עלינו), חללי העבודה שלנו מאובזרים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, כוללים את כל הריהוט, שירותי מזכירות, חללי עבודה משותפים, חדרי ישיבות ומשרדים פרטיים. רק להגיע ולהשתמש, ‘Plug and play’. מודל השכירות שאנו מציעים גמיש ונוח מאוד – ניתן לקנות כרטיסיה לפי מספר שימושים, לשכור חלל עבודה לתקופה קצרה או לתקופה ארוכה על פי הצרכים שלו. ללקוחות שלנו נפתחת האפשרות להגיע ולעבוד בכל אחד מהמרכזים שלנו בארץ ובעולם. זה יתרון אדיר, כשיש לך למעשה משרד כמעט בכל מקום שאליו אתה הולך”.
מנפצת תקרות זכוכית
קרין ברי שגיא מונתה למנכ”לית IWG ישראל בפברואר 2023, לאחר קריירה עשירה של למעלה מ-25 שנה בתפקידי מכירות, מסחר ותפעול בכירים, בין היתר, שימשה סמנכ”לית המכירות של H&M ישראל, מנהלת חטיבת המכירות של ויליפוד ובתפקידי מטה בכירים בקוקה קולה ישראל. IWG פנתה אליה דרך הלינקדאין והעבירה אותה, לדבריה, את תהליך הגיוס האדיב, הנעים והמסור ביותר שהיא חוותה אי פעם.
ברי שגיא ‘מנפצת תקרות זכוכית’ מאז ומתמיד, ומוכיחה שוב ושוב, כי נשים יכולות להתקדם ולהגיע לדרגים הגבוהים ביותר. “לצערי אין הרבה מנכ”ליות נשים היום”, היא אומרת, “אבל כמנכ”לית אישה ואם לשלוש בנות, חשובה לי הדוגמה האישית ולהעביר את המסר שהכל אפשרי. בחברת IWG ישראל ההנהלה מורכבת מרוב נשי מוחלט – בהנהלה יש רק שלושה גברים והיתר נשים, ואנחנו צוות עוצמתי, תומך ומפרגן מאוד”.
אילו מהלכים חשובים ופורצי הדרך ביצעה החברה בשנים האחרונות?
“שינינו את כל תהליך בניית המרכזים והמודל העסקי שלנו כיום, הוא ייחודי ומנצח. במקום להקים בכל פעם מרכז חדש כמו שעשינו בעבר, היום אנחנו עובדים בשת”פ עם בעלי נכסים קיימים. במודל הייחודי שפיתחנו, אנחנו למעשה הופכים את בעל הנכס לבעלים של חלל העבודה של IWG והמרוויח העיקרי ממנו. הוא משקיע בעיצוב הנכס ובהתאמתו לחללי העבודה המתקדמים של IWG, ואנחנו משווקים ומנהלים את חלל העבודה שלו, ועושים את כל הסכמי השכירות במתחם. בסופו של דבר, הוא מרוויח הרבה יותר מאשר משכירות רגילה ואנחנו מרוויחים אחוזים מההכנסה.
“המודל הזה הוא win-win לכולם - אנחנו פותחים יותר מרכזים כדי שליותר אנשים יהיה מקום לעבוד ממנו קרוב לבית, ומאפשרים לקהילה להתפרס בארץ ובעולם שזו המטרה העיקרית שלנו. בעל הנכס מרוויח הרבה יותר כי אני לא מוכרת לו מ”ר, אלא שירות שכולל את הכל – החל משירותי משרד, דרך שירותי IT, הדפסות, מיזוג, חשמל, ועד לקפה וחטיפים.
“פריצת דרך משמעותית שביצעתי כשהגעתי לתפקיד היא טיפוח קשרי קהילה. יש לנו מגוון עצום של לקוחות – שוכרי משרדים מהמון ענפים, ואנחנו יודעים להשתמש בכוח הקהילה הזה לחיבור בין אנשים – אנשים שהכירו דרך הקהילה שיצרנו הקימו סטארט-אפים ביחד, מצאו מקומות עבודה, גייסו עובדים ולקוחות. יש לנו גם כוח קנייה גדול בזכות הקהילה העצומה הזו, אנחנו משיגים להם הנחות בהמון מקומות ושירותים”.
מהם ההישגים המשמעותיים ביותר שלך בשנה האחרונה?
“ההישג הכי גדול שלי הוא ההישג הפנימי בחברה - כוח האדם. הכל מתחיל ונגמר בהון האנושי הפרוש בכל חלקי הארץ, והיכולת שלי לתת להם תחושת שייכות וערך כדי שירגישו שהם לא לבד. בנוסף, הגישה שלי כמנהלת היא גישת ‘הפירמידה ההפוכה’ – העובד בפרונט, וצוות הנהלה כאן בשבילו ונותן לו את השירות”.
קרין ברי שגיא - מנכ”לית IWG ישראל
השכלה: תואר ראשון במנהל עסקים ופסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה.
תפקידים קודמים: סמנכ”לית מכירות H&M ישראל, מנהלת חטיבת מכירות ויליפוד, תפקידי מטה בכירים בקוקה קולה.
תחביבים: “טיולים בעולם, ועולם הקולינריה שמרתק אותי - ממסעדות טובות ועד לבישול ביתי”.
מוטו מוביל: “תמיד ללכת קדימה, להתקדם לדבר הבא. ו-Easy does it – מה שצריך לקרות יקרה, תאמץ את הדברים שמגיעים אליך בקלות ובטבעיות – אלו הם כנראה הדברים הנכונים”.
חלום אישי שרוצה להגשים: “אני חיה את החלום. הכי חשוב לי בריאות למשפחתי ולי, שנהיה מאושרות”.
“חברות מחפשות פתרון גמיש, יעיל וחסכוני יותר עבור העובדים שלהן, שיאפשר להם ליהנות ממשרד קרוב לבית ועל פי הצורך מבלי שיצטרכו לספוג עלויות שכירות ואחזקה לאורך שנים. בנוסף לכך, יש גם את העניין של החשיבה הירוקה בעקבות משבר האקלים, למגר את הזיהום שנוצר מהרכבים שנוסעים הלוך חזור מדי יום”
בשיתוף IWG ישראל