בשיתוף ליפטון
ההתמודדות עם יוקר המחייה לא פוסחת על אף בית בישראל, וכל ביקור בסופר הופך לאתגר כלכלי עבור משפחות רבות. אז איך יכול להיות שמוצר צריכה בסיסי כמו תה, הפך להיות כל כך יקר בישראל ביחס לעולם, כשהשוואות מחירים שנעשו בשנים האחרונות הראו פער של פי 8 ויותר מול מחירו בחו"ל.
בדיוק בנקודה הזו נכנסת חברת שיווק מוצרי המזון ליימן-שליסל, שהחלה כעת לשווק בארץ את מותג התה הבינלאומי "ליפטון", ומציגה מותג איכותי במחירים שהולכים לשנות את השוק. ממש כך.
מנהלת המותג ליפטון, טל קרן, מספרת על מבצע מיוחד שהחל כבר בשבועות האחרונים על מדפי רשתות השיווק וחנויות ברחבי הארץ: "רגע לפני תקופת החגים, אנו שמחים להציע לצרכנים הישראליים תה איכותי מבית ליפטון בעשרה שקלים בלבד.
מדובר במבצע מיוחד, אשר נועד לאפשר לצרכנים הישראליים להוזיל את סל הקניות שלהם לחג ולרכוש תה במחיר נוח לכל כיס, מבלי להתפשר על איכות וטעם". עוד היא אומרת: "בעוד שליפטון הינו מותג התה הנמכר ביותר בעולם, ניכר שהצרכנים הישראלים לא מודעים מספיק לאיכותו ולמחיריו הנוחים בישראל. זאת אחת הסיבות שאנו יוצאים כעת במבצע חגיגי שיימשך לאורך כל תקופת החגים ויאפשר לישראלים להכיר ולצרוך את המותג מחדש".
המחיר השווה לכל נפש הוא לא דבר חדש בליפטון. למעשה מדובר ביסודות עליהן הושתתה החברה עוד במאה ה־19.
"ליפטון" הוא מותג התה הגדול והמצליח בעולם הנמכר ביותר מ-150 מדינות, כאשר במדינות בהן צריכת התה דומה לישראל כמו יוון ואיטליה, נתח השוק של ליפטון עומד על למעלה מ-40%. החברה נוסדה בשנת 1871 על ידי סר תומאס ליפטון, איש עסקים בריטי, ומאז הפכה לשם נרדף לתה איכותי. החברה מייצרת מאות סוגים של תה, בטעמים וניחוחות שונים.
בימים ההם נחשב התה למשקה יקר שלא כל אחד יכול היה להרשות לעצמו ליהנות ממנו. במשך הרבה שנים, רק אנשי החברה הגבוהה יכלו להרשות לעצמם מעדן כזה.
בבריטניה, מחירי התה הגבוהים פתחו את הדלתות להברחות ולשתיית תה בלתי חוקית. למעשה, במהלך המאה ה־18 הוברח לממלכה יותר תה בלתי חוקי מאשר כזה שיובא כחוק. רק כשהממשלה הפחיתה מסים וסר תומס ליפטון הרחיב את האפשרות של צריכת תה להמונים, הוא הפך למשקה הפופולרי שהוא ומאז הוא הופך להיות נפוץ ופופולרי בכל בית, אירועים, מסעדות ובתי קפה.
מה תשתו?
אמנם כרגע אנחנו עדיין בשיאו של הקיץ המהביל, אבל יש כאלה שמבחינתם תה חמים (או כמובן קריר) אפשר לשתות גם כשחם או כשמתרעננים במזגן. כמובן שבחורף הישראלי תה הוא משקה מועדף בכל בית, כשיש לו יתרונות בריאותיים רבים. ליימן-שליסל משווקים בשלב זה חמישה סוגי תה של ליפטון - תה שחור ילו לייבל, תה שחור ארל גריי, תה ירוק קלאסי, תה ירוק לואיזה־לימונית ותה ירוק נענע בסגנון מרוקאי.
אבל אין שום כוונה לעצור בסוגים הללו בלבד. ליפטון מחזיקה את מגוון הטעמים הרחב ביותר בעולם: מתה קר ועד כורכום חריף. הכוונה, כך אומרים בחברה, להתחיל ולהרחיב את מנעד סוגי התה והטעמים בהמשך, על פי ביקוש הצרכנים הישראלים.
בעולם כבר יודעים
מעבר לעובדה שמדובר בתה איכותי, המותג הבינלאומי ליפטון חרט על דגלו את נושא הקיימות והסביבה: שימור יערות הגשם, הקפדה על התחשבות סביבתית, ושמירה על בטיחות ופרנסתם של החקלאים ברחבי העולם, היכן שמתחיל התהליך שבסופו של דבר מסתיים בכוס תה אצלכם בבית.
יעל זהבי, סמנכ״לית שיווק ומכירות בחברת ליימן-שליסל, בטוחה כי הישראלים בדרך להתאהב: "אנו מתרגשים להתחיל לשווק את תה ליפטון, מותג התה הנמכר ביותר בעולם ובכך להרחיב את סל המוצרים שאנו מספקים לצרכנים שלנו.
כפי שהבינו כבר מיליארדי צרכנים מסביב לעולם, אנו מאמינים שגם הקהל הישראלי יגלה מחדש את ליפטון – תה שמציע איכות, טעם משובח ומחיר נוח לכל כיס".
בשיתוף ליפטון