ליאור דיין, מנכ"ל Alma Lasers | צילום: אוהד ארידן

ההשקעה באסתטיקה שהובילה להצלחה בינלאומית

איך צומחים מסטארט-אפ קטן לתאגיד גדול המונפק בבורסה בהונג-קונג? מנכ”ל Alma Lasers, ליאור דיין, מספר על האתגרים ומגלה איך חברת אסתטיקה רפואית קשורה לשיפור המיניות

בשיתוף Alma Lasers

מה עושה חברה שכבר נותנת ללקוחותיה את כל מה שניתן לדמיין בתחום אסתטיקת היופי הרפואית? מתרחבת גם לתחומי Wellbeing נוספים, ביניהם גם לתחום שיפור המיניות, מה שקרוי כיום Sexual Wellness. את המהלך הזה הוביל ליאור דיין, מנכ”ל חברת Alma Lasers, שכבר 23 שנים היא אחת החברות המובילות בעולם בתחום האסתטיקה הרפואית. לאחר שבמהלך השנים החברה השיקה פלטפורמה להסרת שיער בלייזר, הציגה פלטפורמת טיפול אסתטית רב-יישומית ראשונה מסוגה, חשפה את טכנולוגיית גלי הרדיו Unipolar לטיפולים אסתטיים, הפכה לאחת מחלוצות הלייזר הלא-פולשני והכניסה לשוק מוצר בשם Accent לעיצוב פנים וגוף המבוסס על שילוב טכנולוגיות אולטרסאונד וגלי רדיו - כעת היא מכוונת גם אל עולם שיפור המיניות.

“כש-Alma Lasers ניגשת ל-Sexual Wellness היא מודעת לכך שהיא חברה המתמחה בתחום האסתטי שנכנסת לתחום רחב יותר שאינו קשור רק לעולם האסתטי”, אומר דיין. “זה מקום בו אנו צריכים לדעת לתת פתרונות הכוללים בתוכם ציוד מבוסס-אנרגיה כגון לייזר, וציוד הזרקות. דוגמה למוצר כזה הוא Alma Duo - מכשיר העובד בטכנולוגיית גלי הלם. משתמשים בו בקליניקות והוא מייצר זרימת דם טובה יותר אצל גברים ונשים, המשפרת את התפקוד והחוויה המינית שלהם. מוצרים נוספים שאנו מתכננים בתחום זה מיועדים גם לשימוש ביתי, ובקרוב תגיע העת להרחיב על אודותיהם”.

אז אפשר להגיד שהכניסה לתחום ה-Sexual Wellness הייתה המהלך המשמעותי שעשיתם ב-2022?

“בהחלט אחד מהם. כבר שלוש שנים אנחנו בעיצומו של מהלך רחב שמטרתו להגיע כמה שיותר קרוב ללקוח. קצת לפני פרוץ הקורונה פתחנו משרדים נוספים בעולם והמשכנו להתרחב בשווקים מובילים כצפון אמריקה ואוסטרליה. גם בישראל, כמובן, שכן פה זה הבית שלנו וגם שוק אידיאלי לבחון בו טרנדים. ישראל היא שוק עם הרבה ‘מאמצים מוקדמים’ (Early Adopters) להם ניתן להנגיש טכנולוגיות חדשות בצורה מיטבית. יש כאן גם רופאים וקליניקות  עם פתיחות רבה לחדשנות. בנוסף למשרדים הקיימים בארה”ב, גרמניה, הודו, קוריאה ואוסטרליה - בחודשים האחרונים פתחנו נציגויות באנגליה ובאיחוד האמירויות. הסכמי אברהם יצרו שינוי גדול, כי עד לחתימתם עבדנו במזרח התיכון דרך הסניף הגרמני שלנו וכעת אין צורך בכך”.

להצליח לשמור את השורות צפוף צפוף

מ-2013 שייכת Alma Lasers ל-Fosun Pharma, קבוצת מפתחת התרופות המובילה בסין. ב-2017 הפכה לחברה הישראלית הראשונה המונפקת בבורסת הונג-קונג. משם התחיל מסע ההתרחבות הגלובלי שלה, שהביא את החברה להחזיק כיום בתשע חברות-בת ולפעול בלמעלה מ-90 מדינות בחמש יבשות. הקורונה, כך מספר דיין, דווקא חיזקה את החברה, שכן היא הובילה לעת בה אנשים מתמקדים יותר ב-Wellness, מנסים לשפר את איכות חייהם - ומכך נובע שגם את מראם. “תוך כדי המגפה הצלחנו לשמור את השורות צפוף צפוף, לשמר את ההון האנושי ולהגיע לחברה עם מעל ל-800 עובדים. עברנו את האתגר הזה בישראל עם מינימום שינויים, עם שמירה על הקיים ועם המשך צמיחה חזקה. אם כשניגשנו להנפקה ב-2017 תקציב החברה כוון ל-118 מיליון דולר - כיום הוא מעל ל-350 מיליון. הרבה מזה הוא בזכות כוח האדם האיכותי שלנו, היכולת שלו להתכנס כשצריך ולהגיב בהתאם למצבי קיצון ולשינויים חדים. החברה עברה שינויים רבים בדרך הארוכה מחברה בסדר גודל של סטארט-אפ לחברה המנהלת מותגים בינלאומיים ולבסוף לתאגיד גדול ורב זרועות. זאת תוך כדי שהעולם האסתטי משתנה והופך למשוכלל יותר ולתחרותי יותר”.

מה היה רגע מכונן במסלול הקריירה שלך?

“לקראת תהליך ההנפקה הייתה נקודה בה הייתה צריכה להתקבל החלטה לגבי הובלת החברה. באותה נקודת זמן קודמתי מתפקידי כסמנכ”ל מכירות ושיווק למנכ”ל וקיבלתי את הובלת החברה להנפקה. זה היה מורכב במיוחד מכיוון שזו הנפקה ראשונה של חברה ישראלית בהונג קונג וכי בעלי השליטה לא באו מהעולמות שלנו. השילוב המורכב הזה, של קבלת מינוי למנכ”לות תוך כדי הובלת החברה הישראלית הראשונה להנפקה בבורסה בהונג קונג, ופעילות מול משקיעים כחברה ישראלית באסיה, דרשה ממני לכנס את השורות בצורה מהירה ויעילה ולצאת לתהליך הזה - והצלחתי בכך”.

כיצד הצלחת החברה משתלבת בהצלחת התעשייה והכלכלה הישראלית?

“אנחנו אחת משלוש השחקניות הגדולות בעולם בתחום הטיפול בלייזר ושחקן ייחודי בעולמות אחרים בהם אנו מתעסקים. המוצרים שלנו, שנמכרים בכל העולם, מיוצרים בישראל. החיבור שלנו ל-DNA הישראלי מאוד חזק, אנחנו מעסיקים חיילים משוחררים ואנשים בעלי מוגבלויות. ויש עוד תשובה שאתן דרך סיפור: לפני מספר חודשים ביקר בישראל יו”ר Fosun, הבעלים שלנו. במסגרת הביקור נפגשנו עם שר התיירות ומנכ”לית משרד הכלכלה. התפתח דיון מעניין על היותה של ישראל יצואנית טכנולוגיה מובילה. יו”ר Fosun נתן אבחנה יפה: מישראל אכן יוצאת המון טכנולוגיה - אבל מה שקורה ב-Alma Lasers זה לא רק פיתוח טכנולוגיה אלא ניהול של 90 מדינות שמבוצע מישראל - מה שמשרת את המדינה. ובאמת, כשאנחנו קונים חברה בגרמניה - היא נשלטת מישראל. כשפותחים משרד בדובאי - הוא מנוהל מהמטה שלנו כאן. Fosun מעודדת מאוד את מנגנון השליטה הזה ואת המשחק העולמי שלנו לא רק על המגרש הכספי ולא רק על זה הטכנולוגי - אלא גם על זה הניהולי”.

מה החזון שלך לעתיד החברה?

“בשנה הבאה נחצה את רף 1,000 העובדים. נמשיך לבנות מותג חזק בתחום ה-Wellness, המבוסס על ערכים של חברת מדיקל. זה תהליך ארוך שלא מסתכם בשנה אחת, אך הוא מתבקש, כי הצרכנים כיום מחפשים מותגים בטוחים ואמינים. שילוב של Wellness עם רפואה וטכנולוגיה מאפשר למטופל להרגיש בטוח ולדעת שיש מאחורי הטיפול מהות אמיתית”.

 

ת.ז

ליאור דיין – מנכ”ל Alma Lasers

גיל: 53.

מצב משפחתי: נשוי + 3.

מקום מגורים: מגידו.

השכלה: תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה, תואר שני במנהל עסקים.

תפקידים קודמים: סמנכ”ל מכירות ושיווק, דירקטור שרשרת אספקה, דירקטור בקרה וכלכלה.

תחביבים: מתאמן בקראטה.

מוטו מוביל: אם אתה מרגיש שאתה רץ בקצב נוח מדי - סימן שאתה לא רץ מספיק מהר.

חלום אישי שרוצה להגשים: לשלב עבודה חינוכית עם הדורות הצעירים במקביל לעשייה העסקית השוטפת.

בשיתוף Alma Lasers