החורף כאן: גשמים, ערפילים וים מסוכן לרחצה | תחזית מזג האוויר

הגשמים שירדו בלילה ובבוקר לאורך כל הארץ צפויים להימשך כל היום, במיוחד לאורך החוף ובצפון • ערפילים מסוכנים צפויים בהרים בלילות ובבקרים • הים התיכון מסוכן לרחצה עם גלים גבוהים • הטמפרטורות יישארו יציבות עם עלייה קלה לקראת אמצע השבוע, כשעומסי החום יגברו בהדרגה

ערפל בירושלים. צילום: אורן בן חקון

גל של מזג אוויר חורפי פוקד את ישראל בימים אלה, ומביא איתו מגוון תופעות מטאורולוגיות מאתגרות. גשמים צפויים לרדת ברחבי הארץ, כשהשרון מוביל עם כמויות משקעים מרשימות. לצד הגשם, ערפילים צפויים להקשות על הנהיגה באזורים ההרריים, בעוד שהים התיכון הופך למסוכן במיוחד לרחצה. למרות זאת, הטמפרטורות צפויות להישאר נוחות יחסית, עם עלייה קלה לקראת אמצע השבוע.

גשמים וערפל, צילום: אייל מרגולין - ג׳יני

גשמים ירדו במהלך הלילה ובשעות הבוקר המוקדמות. הגשמים ירדו לאורך כל הארץ מהצפון, דרך המרכז ועד ישובי העוטף. כמויות המשקעים הגדלות ביותר ירדו בשרון. בשלישי ירדו משקעים עד הצהריים ויתרכזו בעיקר לאורך החוף ובצפון הארץ.

התחזית בהרחבה

היום יהיה מעונן חלקית. עד שעות הצהריים עדיין ייתכנו טפטופים עד גשמים מקומיים, ברובם קלים, בצפון הארץ ובמרכזה. לא יחול שינוי של ממש בטמפרטורות. בלילה יש סכנה לערפילים בהרי המרכז והשומרון, באזור הרי צפת ובצפון רמת הגולן. הערפילים האלו יישארו ככל הנראה גם בשעות הבוקר ויש להיזהר במהלך הנסיעה באזורים אלו.

גשמים בדרך, צילום: אפרת אשל

מבחינת הגשמים הם יתחילו כבר בלילה בעיקר בחוף הדרומי, בשעות הבוקר הם יתמקדו לאורך כל החוף כאשר בצפון הארץ מאזור עפולה יתכנו גשם גם בתוך הארץ כולל ברמת הגולן בהמשך היום לא צפויים גשמים או ערפילים.

מבחינת עומסי חום, ברוב הארץ יהיו עומסי חום קלים ולאורך קו השבר יהיו עומסי חום כבדים. הים התיכון יהיה גבה גלים ומסוכן מאד לרחצה עם גלים בגובה 130-160 סנטימטרים. אגם הכנרת יהיה נוח עם גלים בגובה 20-40 סנטימטרים. ים סוף יהיה נוח עם גלים בגובה 20-40 סנטימטרים.

חוף ים, צילום: ללא

בשלישי, יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והן תהיינה רגילות לעונה. ברחבי הארץ לא צפויים עומסי חום מיוחדים. כמו כן, לא יהיו בלילה ערפילים וגם לא ירדו גשמים כלל.

ברביעי יהיה בהיר בדרך כלל. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. משעות הצהריים הרוחות הצפוניות יתחזקו לאורך מישור החוף. מבחינת עומסי החום תהיה החמרה שלהם ובבקעה יהיו כבר עומסי חום כבדים עד קיצוניים, במישור החוף, בשפלה, בנגב בגליל התחתון ובדרום רמת הגולן יהיו עומסי חום בינוניים, בהרים, בגליל העליון ובצפון רמת הגולן יהיו עומסי חום קלים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר