השקעה בעבודה וביצוע מוצלח של משימות הם רק מחצית הדרך להצלחה. כדי להתקדם, חשוב לוודא שאנשים מודעים לתרומתך. כמו מותג שצריך חשיפה כדי שצרכנים יבחרו בו, כך גם עובד זקוק לנוכחות גלויה בארגון. שאלנו את ChatGPT איך עושים זאת והוא הפנה אותנו לאתר פורבס (Forbes).
המגזין, אחד מובילים בתחום העסקים והכלכלה, מציע טיפים שימושיים בנושא 🎯. ג'וזף לי, מאמן אישי ויועץ קריירה, שיתף תובנות מועילות בנושא זה. לי, בוגר תואר שני בפסיכולוגיה מאוניברסיטת נורת'ווסטרן, מתמחה במוטיבציה, קבלת החלטות ותפיסת ערך עצמי. הנה עיקרי הדברים בעשר נקודות:
1️⃣ הצטרפות לפרויקטים חוצי-ארגון 📊
עבודה עם עמיתים ישירים היא טבעית ונוחה, אך השתתפות בפרויקטים רחבי היקף תאפשר לך לחשוף את כישוריך בפני אנשים נוספים בארגון.
✅ חיזוק הקשרים שלך עם מנהלים בכירים
✅ פיתוח כישורי עבודה בין-תחומיים
✅ הזדמנות להפגין יוזמה
2️⃣ תיעוד תהליכים 📑
רוב העובדים אינם רוצים "להמציא את הגלגל מחדש". כאשר אתה מתעד תהליכים וחולק מידע, אתה לא רק עוזר לאחרים – אתה גם ממצב את עצמך כמוביל חשיבה.
🔹 יצירת מדריכים ותהליכי עבודה משפרת את היעילות בארגון
🔹 תיעוד תורם להכרה בך כמומחה בתחום
🔹 אנשים יפנו אליך לעזרה – וזה יעלה את הנראות שלך
3️⃣ עדכון שוטף של המנהלים 🔄
מנהלים עוסקים בהרבה משימות ולא תמיד מודעים לפרטים של עבודת הצוות שלהם. שיתוף בעדכונים תקופתיים מסייע להם להעריך את תרומתך ולהעריך את השפעתך.
💡 שלח מייל חודשי קצר עם נקודות עיקריות כגון:
📌 הישגים משמעותיים
📌 אתגרים שנפתרו
📌 נקודות לשיפור
4️⃣ התנדבות לפרויקטים בעלי נראות גבוהה 🎯
פרויקטים רגישים, מאתגרים או שנויים במחלוקת אינם פופולריים, אך הם מהווים הזדמנות מצוינת לבלוט.
📌 הובלת שינוי ארגוני משמעותי
📌 טיפול במצבי משבר
📌 ייזום פתרונות לבעיות מורכבות
5️⃣ לקיחת משימות מאתגרות 🚀
לרובנו אין זמן פנוי, אך עובדים שלוקחים על עצמם משימות נוספות חוץ ארגוניות כמו יוזמות פילנתרופיות למשל, זוכים להכרה ולשדרוג הקריירה שלהם.
✅ פרויקטים מאתגרים עוזרים לפתח מיומנויות חדשות
✅ עבודה נוספת מציגה את התשוקה שלך ואת הפוטנציאל שלך לקידום
6️⃣ ארגון הדרכות לעובדים 🏫
אחד הכלים החזקים ביותר להעלאת הנראות שלך הוא ללמד אחרים. כך תציג את עצמך כמוביל בתחום ותיצור השפעה ממשית.
📢 תוכל להזמין מומחה חיצוני
📢 או להוביל בעצמך סדנאות פנים-ארגוניות
7️⃣ שיפור הנוכחות שלך בפגישות וירטואליות 📹
כיום, עבודה היברידית מחייבת אותך להיות נוכח גם באופן דיגיטלי. אנשים שמדברים יותר בפגישות זכורים יותר ומקבלים יותר הזדמנויות.
📌 השתמש במצלמה ושפר את איכות הווידאו שלך
📌 נסח את דבריך בצורה ברורה
📌 השתתף באופן פעיל בדיונים
8️⃣ יצירת רשת קשרים פנימית 🤝
מעבר לצוות הישיר שלך, חשוב שתכיר אנשים נוספים בארגון. ככל שתיצור יותר קשרים, כך תהיה בעל השפעה רבה יותר.
✅ הצטרף לוועדות פנימיות
✅ חפש חונכים ומנטורים
✅ נהל שיחות "אקראיות" עם קולגות
9️⃣ פתרון בעיות בצורה יזומה 🔧
קל להתלונן על בעיות, אבל אלה שמציעים פתרונות, כמו למשל ייעול תהליכים שידועים בארגון כמסורבלים, הם אלה שמתקדמים.
📌 אם משהו לא עובד, מצא דרך לשפר אותו
📌 שתף את הפתרון שלך עם המנהלים
🔟 חניכה והדרכת עובדים חדשים 👩🏫
ליווי והדרכת עובדים חדשים לא רק מחזקת את הקשר עם קולגות, אלא גם יוצרת עבורך תדמית של מוביל ומנטור בארגון. הקמת מערכת חונכות פנימית לליווי עובדים חדשים עשויה לקדם אתכם לתפקידי ניהול.
✅ חברות רבות מעודדות מנטורינג פנימי
✅ חונכים נתפסים כמי שיש להם ידע וניסיון – דבר שיכול להוביל לקידום
🌟 מסקנה: הנראות הפנימית שלכם תלויה ביוזמה שלכם
אם לא תדאגו להבליט את עבודתכם, אף אחד לא יעשה זאת בשבילכם.
📌 מצאו את הדרך שנכונה לכם – בין אם דרך פרויקטים, נטוורקינג, הדרכות או הצגת יוזמות חדשות.
📌 ככל שתהיה יותר נוכחים, כך תוכלו לקדם את הקריירה שלכם ולזכות בהכרה על תרומתכם.
🎯 אז מה הצעד הראשון שלכם? ספרו לנו בתגובות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו