המכונית החשמלית החדשה של האפיפיור. צילום: מרצדס בנץ

זה כנראה הרכב החשמלי המכוער בעולם. מי נוסע בו?

הרכב החדש, המבוסס על מרצדס G-Class החשמלית, מסמל את מחויבותו של הקונה היחיד שלו לשמירה על הסביבה

ביום רביעי קיבל האפיפיור פרנציסקוס את ה"פּוֹפּמובּיל" החשמלי הראשון ממרצדס-בנץ, צעד משמעותי לקראת קיימות בתחבורת הוותיקן. הרכב החדש, גרסה מותאמת של מרצדס-בנץ G-Class G580, נחשף בטקס בוותיקן. האפיפיור פרנציסקוס צפה ברכב מכיסא הגלגלים שלו, ונראה מחייך בזמן שהפקידים הסבירו את פרטיו.

הפופמוביל, שפותח בשיתוף פעולה הדוק עם הוותיקן, מציג גוף בצבע לבן פנינה, ושומר על העיצוב הקלאסי של כלי הרכב האפיפיוריים הקודמים. הוא כולל כיסא מסתובב מתכוונן, הממוקם במרכז, שיכול להסתובב באופן חופשי, ומאפשר לאפיפיור לברך קהלים ולפנות לקהל שלו בכל כיוון. הרכב כולל גם מושב מחומם ומוטות אחיזה לסיוע לאפיפיור פרנציסקוס, הסובל מכאבי סיאטיקה, בעמידה במהלך הופעות פומביות. יש לו גג עצמאי קשיח, המציע הגנה לנוסעים במקרה של גשם או תנאי מזג אוויר קשים, לצד שני מושבים נפרדים משמאל ומימין מאחורי האפיפיור עבור נוסעים נוספים, ופלטפורמות מתכת לחברי המשמר השוויצרי.

מנכ"ל מרצדס-בנץ, אולה קלניוס, מסר אישית את הרכב לאפיפיור פרנציסקוס. הוא הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה ההיסטורי הזה, באומרו: "זהו כבוד מיוחד לחברה שלנו, ואני רוצה להודות להוד קדושתו על האמון שלו". קלניוס גם הדגיש את התאמת הרכב ליעדים הסביבתיים. "עם הפופמוביל הזה, אנחנו גם משגרים קריאה ברורה לניידות חשמלית ודה-קרבוניזציה", הוא אמר, והוסיף כי "כל פרט מושלם", תוך הדגשת תפקיד העיצוב בהבטחת בטיחות, יעילות וקיימות.

הפופמוביל החדש מצויד במערכת הנעה חשמלית מלאה, לראשונה ברכב הייעודי של האפיפיור. מערכת ההנעה החשמלית בעלת ארבעת המנועים של ה-G580 כוונה לנהיגה במהירות נמוכה, המבטיחה תנועות חלקות במהלך האירועים הציבוריים של האפיפיור, ומאפשרת לו זמן רב לנופף לתומכיו.

האפיפיור פרנציסקוס הדגיש שוב ושוב את חשיבות הנושאים הסביבתיים, ורואה בפופמוביל החדש מימוש של האנציקליקה שלו 'Laudato Si', הקוראת לפעולה דחופה בנושא שינוי האקלים וסולידריות גלובלית להגנה על "ביתנו המשותף". באוקטובר 2023, הוא כתב: "עם חלוף הזמן, הבנתי שהתגובות שלנו לא היו מספקות, בעוד העולם שבו אנו חיים קורס ועשוי להתקרב לנקודת השבירה", תוך שהוא מוכיח אזרחים ממדינות עשירות ועניות על חוסר פעולתם. חוסר הפליטות של הרכב החדש מתיישר עם מאמצי הוותיקן להשיג קיימות ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלו.

פיתוח הפופמוביל החדש ארך כשנה, בהשתתפות צוותי מומחים מגראץ, אוסטריה; זינדלפינגן, גרמניה; ורומא. הפרויקט נוהל על ידי הצוות ברומא. קלאוס מילרפרלי, מהנדס פיתוח במרצדס-בנץ, אמר: "הרכב מייצג כמות בלתי רגילה של אומנות ותשוקה – אבל הוא גם מלא בטכנולוגיה מתקדמת". הוא הוסיף: "העובדה שהאפיפיור פרנציסקוס הזמין חלק מאיתנו למסור אותו אישית באמת מעלה הכל לרמה אחרת. זו חוויה שמספרים לנכדים".

למרצדס-בנץ היסטוריה ארוכה של אספקת כלי רכב לוותיקן, לאחר שבנתה כלי רכב עבור הכס הקדוש במשך כמעט 100 שנה, כולל הפופמוביל האופייני המשמש את האפיפיור להופעות ציבוריות. הפופמוביל הראשון ממרצדס-בנץ היה נירבורג 460 לימוזין בשנת 1930, שיוצר עבור האפיפיור פיוס ה-11. במהלך השנים, הפופמוביל התפתח, כאשר דגמים שונים שימשו את האפיפיורים העוקבים.

הפופמוביל החשמלי החדש ישמש במהלך היובל של 2025, אירוע המאורגן כל 25 שנים על ידי הכנסייה הקתולית, אשר צפוי למשוך מיליוני צליינים לרומא. תכונות הרכב יסייעו לאפיפיור פרנציסקוס במפגשיו הציבוריים, ויספקו מרחב מתאים להזמנת ילדים ואנשים לרכב, כפי שהוא נוהג לעשות במהלך נסיעתו השבועית בימי רביעי דרך הקהל בכיכר סנט פטרוס.

בעוד שה-G-Class SUV נמכר בדרך כלל תמורת כ-150,000 דולר, בכירי מרצדס-בנץ נמנעו מלציין כמה עלה הרכב החדש של האפיפיור. החברה גם סירבה להתייחס לאמצעי האבטחה הכלולים בפופמוביל החדש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...