אמיליה ארהארט. צילום: public domain / rawpixel

אכזבה: "שברי המטוס" התגלו כמשהו הרבה פחות מסתורי

כמעט שנה אחרי שטענו כי מצאו על קרקעית האוקיינוס את שברי המטוס של אמיליה ארהארט, מודים אנשי החברה שביצעה את החיפושים כי ה"שברים" היו בסה"כ סלעים

[object Object]

התקווה לפתור את אחת התעלומות הגדולות בהיסטוריה של התעופה נגוזה השבוע, לאחר שמה שנראה בתחילה כפריצת דרך דרמטית בחיפוש אחר מטוסה האבוד של הטייסת המיתולוגית אמליה ארהארט התברר כלא יותר מתצורת סלעים טבעית בקרקעית האוקיינוס. Claude מרחיבה.

חברת החיפוש Deep Sea Vision, שהשקיעה חודשים ארוכים ומשאבים רבים בסריקת האוקיינוס השקט, נאלצה להודות כי ‘התגלית המרגשת’ שהוכרזה בינואר האחרון הייתה טעות. הצוות, שהתרגש לחשוב כי מצא את שרידי מטוס הלוקהיד אלקטרה המפורסם בעומק של כמעט 5,000 מטר מתחת לפני הים, גילה במבט נוסף כי הטבע פשוט היטל בו באשליה אכזרית.

"לפעמים התקווה והרצון למצוא משהו גורמים לנו לראות דברים שאינם שם", הסבירו אנשי הצוות בהודעה באינסטגרם. אפילו המומחים הטובים ביותר, המצוידים בטכנולוגיית הסונאר המתקדמת ביותר, יכולים להיות מוטעים על ידי תעתועי הטבע.

הסיפור מזכיר את העומק והמסתורין שעדיין אופפים את היעלמותה של ארהארט. ב-1937, כשניסתה להיות האישה הראשונה שמקיפה את העולם בטיסה, נעלמו היא והנווט שלה, פרד נוּנאן, באזור האוקיינוס השקט. מאז, הפכה היעלמותם לאחת התעלומות המרתקות בהיסטוריה, המושכת חוקרים ויזמים כאחד.

מעניין לציין כי הטעות הזו ממחישה את האתגרים העצומים בחיפוש תת-ימי בעומקים כאלה. הצוות סרק שטח עצום של כ-13,700 קמ”ר, מרחק המדגיש את גודל המשימה והקושי למצוא מטוס בודד באוקיינוס העצום.

אנשי Deep Sea Vision מבטיחים להמשיך בחיפושים. "כל כישלון מקרב אותנו לתשובה", הם אומרים בנחישות. "גם אם מצאנו סלעים במקום מטוס – אנחנו לומדים מכל גילוי ומשפרים את שיטות החיפוש שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו