תעשיית הבשמים הממותגים עם שמות של ידוענים, שהחלה כמיזם שיווקי בשנות ה-90, התפתחה מאז למגזר משמעותי בשוק הבשמים העולמי, עם הכנסות של מיליארדי דולרים בשנה. אמנם, חלק מהמוצרים נכשלו, אך אחרים הצליחו להשאיר “חותם” משמעותי – לפחות בארנקים של היצרניות והמפורסמות ששימשו לקידום של הבשמים. ביקשנו מ-Claude לספר לנו על כמה מהם.
אליזבת טיילור: המהפכה מתחילה
"ווייט דיאמונדס" (“יהלומים לבנים") של אליזבת טיילור, שהושק ב-1991, נחשב לבושם הידוענים המצליח ביותר בהיסטוריה. הוא משלב ניחוחות הדרים, יסמין וורדים, והוכיח לכאורה שידוענים יכולים ליצור בשמים איכותיים ולא רק למכור את שמם – אם כי, כמובן שהניחוח עצמו נוצר על ידי מומחי בישום, בעוד טיילור הייתה מעורבת בעיקר בהיבטים השיווקיים.
ג'ניפר לופז: כללי המשחק משתנים
"גְלוֹ" (“זוהר") של ג'ניפר לופז (2002) שהפך לרב-מכר מייד עם השקתו. הבושם הפשוט יחסית, המבוסס על פרחי תפוז ונרולי, קודם כבושם במחיר נגיש יחסית שאינו מתפשר על איכות. הצלחתו הובילה לגל של בשמי ידוענים בשנות ה-2000.
קים קרדשיאן: כוחן של רשתות חברתיות
סדרת הבשמים של קים קרדשיאן, שנוצרה בין 2009 ל-2013, מדגימה את כוחן של הרשתות החברתיות בשיווק בשמים. למרות שהניחוח עצמו – תערובת של פרחים לבנים ועץ הסנדל – אינו חדשני, נוכחותה החזקה של קרדשיאן ברשתות החברתיות תרמה להצלחתו.
ליידי גאגא: ניסיון לחדשנות
"פֵיים" (“תהילה") של ליידי גאגא (2012) ניסה להביא חדשנות לתעשייה כנוזל שחור שהופך לשקוף בריסוס. למרות השיווק האגרסיבי והאריזה המרשימה, הבושם עצמו – תערובת של דבש, משמש ויסמין – קיבל ביקורות מעורבות. כיום קשה להשיג אותו.
אריאנה גרנדה: דור חדש
"ארי" (2015) מייצג את הדור החדש של בשמי ידוענים, עם ניחוח מתוק של אגס, פטל ומרשמלו. הבושם זכה להצלחה מסחרית, במיוחד בקרב צעירות, אך ספק אם יזכה למעמד האייקוני של קודמיו.
קייטי פרי: ניסיון להתבגרות
"קילר קווין" (“מלכה קטלנית") סימן שינוי בקו הבשמים של פרי, עם ניחוח ‘בוגר’ יותר המשלב שוקולד, פטל ויסמין. למרות שהבקבוק המעוצב דורש אחסון אופקי ולא כל כך פרקטי, המחיר בר-ההשגה הפך אותו לאפשרות מושכת עבור מעריצות צעירות.
דולי פרטון: איחור אופנתי
"סֶנְט פְרוֹם אַבּוֹב" (משחק מילים שנשמע כמו “נשלחה מלמעלה", אך נכתב כ”ניחוח מלמעלה”) של דולי פרטון בת ה-78 הושק רק לאחרונה, עם תערובת פירותית-פרחונית של מנדרינה, יסמין ואגס. הבושם משקף את המיתוג העצמי של פרטון, אך עדיין מוקדם לקבוע את הצלחתו המסחרית.
מבט לעתיד
שוק בשמי הידוענים ממשיך להתפתח, עם מאבק תמידי בניסיון לאזן בין ריחות “מתוחכמים” למחירים שיהפכו אותם לפופולריים – כי בסופו של דבר, הריח העיקרי שמושך את הידוענים אינו זה של הבשמים, אלא זה של הכסף.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו