X

במקום להתלונן על זמן המסך של הילדים – הצטרפו אליהם

הורים רבים מרגישים שהילדים שלהם בוהים יותר מדי במסכים. אבל לפי מחקרים, ניסיון להפחית את זמן המסך ככל הנראה פחות מועיל ממעורבות של ההורים בתוכן שצורכים הילדים

צעירים עם סמארטפונים. (אילוסטרציה). צילום: GettyImages

הילדים שלכם מבלים יותר מדי זמן מול מסכים מחקרים מראים ש-75% מהפעוטות עד גיל שנתיים כבר מבלים מול מסכים כאלה ואחרים, ו-64% מבני השנתיים עד חמש מבלים מולם יותר משעה ביום. זה כנראה לא עומד להשתנות, לא חשוב כמה תתלוננו על זה. אבל כהורים לילדים צעירים, יש לכם הזדמנות לוודא שהם יידעו להשתמש בהם חכם, כך לפי מחקר שפורסם הקיץ ב-Educational Research Review. נעזרנו ב-Claude כדי לתמצת אותו.

החוקרים ביצעו מטא-אנליזה – בחינה מקיפה של מחקרים קיימים בתחום מסוים כדי לזהות מגמות ונושאים. הם מצאו כי באופן כללי, שימוש משותף של הורים וילדים במסכים מסייע לתמוך בלמידה של ילדים צעירים ממדיה דיגיטלית. שימוש כזה יכול לנוע בין דיון פעיל של ההורים עם ילדיהם על תוכן המדיה לבין צפייה משותפת בתוכניות או תכנים אחרים. המחקר מתיישב עם מחקרים אחרים המציעים, למשל, ששימוש משותף של הורים עם ילדיהם במדיה דיגיטלית יכול לשפר מיומנויות שפה.

על ידי מעורבות פעילה, מבוגרים יכולים לעזור לילדיהם למקסם את היתרונות החינוכיים של המדיה הדיגיטלית. זה יכול לכלול אינטראקציות אישיות המכוונות את תשומת הלב של הילד לתוכן חינוכי וקושרות אותו למצבים בעולם האמיתי.

החוקרים הציעו כמה טיפים מעשיים להורים כדי למקסם את היתרונות של שימוש משותף במדיה דיגיטלית עם ילדיהם:
1. היו משתתפים פעילים: אל תשבו סתם ליד הילד בזמן שהוא משתמש במדיה דיגיטלית; התערבו. שאלו שאלות על מה שהוא רואה או משחק, ועודדו אותו לחשוב באופן ביקורתי על התוכן.
2. "פיגומים" ללמידה: השתמשו בטכניקת הוראה בה ההורים מסייעים לילדם להבין מושגים חדשים, ואז נותנים להם להשתמש במושג הזה בעצמם.
3. בחרו תוכן איכותי: חפשו תוכן חינוכי המיועד ללמד מיומנויות ספציפיות – בין אם זו שפה, מתמטיקה או למידה חברתית/רגשית.
4. עודדו דיון: לאחר השימוש, עודדו את ילדכם לדבר על התוכן שצרך. זה עוזר ‘לחזק את החומר’ ומאפשר לכם למנוע אי הבנות.
5. התאימו את הגישה לגיל הילד: ככל שהילדים מתבגרים, הם עשויים להזדקק לפחות תמיכה ישירה במהלך השימוש במדיה – אך השימוש המשותף נשאר בעל ערך.
6. אזנו בין זמן מסך לבין פעילויות אחרות: מדיה דיגיטלית יכולה לעזור לילדים ללמוד, אך חשוב לאזן בין זמן מסך לבין פעילויות אחרות התומכות בהתפתחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר