X

עצוב: רוב ההורים פסימיים לגבי עתיד ילדיהם

הורים המגדלים את הדור הבא אינם מאמינים שחייהם יהיו טובים יותר משלנו. הם טוענים כי הם מנסים לעשות ככל יכולתם להכין את הילדים למציאות הקשה – אך גם מודים כי אינם מצליחים לעשות זאת באופן מיטבי

יד של תינוק מחזיקה אצבע של מבוגר. צילום: bingngu93 / Pixabay

סקר חדש שנערך בקרב 2,000 הורים לילדים מתחת לגיל 18 חושף תמונה מדאיגה לגבי תפיסת ההורים את עתיד ילדיהם. המחקר, שנערך על ידי Talker Research עבור מותג הכלים החד-פעמיים ה"ידידותיים לסביבה" על בסיס נייר Chinet, מגלה כי כמעט שלושת-רבעי מההורים (72%) מודאגים ממצב העולם שהם שהדור שלהם משאיר לילדיהם. נעזרנו ב-claude כדי לתמצת את הממצאים.

רבע מההורים מודאגים מהמצב הסביבתי המידרדר יותר מאשר משוק העבודה העתידי (11%), איכות המזון הזמין בעתיד (10%), או אפילו הנוף הפוליטי של 2025 והלאה (5%); 41% מההורים אומרים שקיימות היא עדיפות גבוהה במשק הבית שלהם, וכמעט כל ההורים שנסקרו (89%) מעודדים את ילדיהם להמעיט בייצור זבל; הלקחים הנפוצים ביותר בקיימות שהורים מעבירים לילדיהם כוללים כיבוי אורות כשלא נמצאים בחדר (59%), הקפדה על חיסכון במים (55%), ושימוש רק במה שצריך (52%).

72% מההורים מאמינים שלדור שלהם יש אחריות גבוהה לעשות מאמצים להיות יותר ברי-קיימא לטובת הדור הבא לפני שיהיה מאוחר מדי. התפישה הזו נלקחת ברצינות עד כדי כך שאחד מכל ארבעה הורים (27%) הודה כי ניתק קשר עם חבר בגלל הרגלי הקיימות הבעייתיים שלו.

אחד מכל שישה הורים מודה שקשה לו לתרגל קיימות במשק הבית שלו, ו-35% מהמשיבים סבורים כי קיימות קלה יותר עם ילדים גדולים יותר בבית מאשר עם ילדים צעירים יותר.

למרות זאת, כמעט פי חמישה יותר הורים מודים שהם חושבים על נוחות וחיסכון ןזמן יותר מאשר על קיימות בעת קניות עבור ילדיהם. מצד שני, הם טוענים כי הם מוכנים לשלם יותר עבור גרסאות בנות-קיימא של פריטים יומיומיים: 46% יותר עבור כלי מטבח טובים יותר, 43% יותר עבור טישו ומגבות נייר בנות-קיימא, ו-53% יותר עבור בגדים "ירוקים" יותר (כל אלה ממוצעים). כמעט מחצית מההורים (48%) מאמינים שהדור הבא של מבוגרים יהיה יותר בר-קיימא למרות העלויות הגבוהות של התנהגות כזו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר