X

מספר המזל, רק הפוך: המספרים שמהם פוחדים בתרבויות שונות

אמונות רבות מייחסות מזל רע למספרים שונים. הנה לקט של מספרים שאם תלכו למדינות שונות תגלו שהן פוחדות ממנו עד כדי דילוג על מספרי בתים וקומות

מספרים מפחידים. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית Midjourney

כפי שציינו אתמול, יום שישי האחרון היה ה-13 בחודש, שנחשב לשילוב קטלני למזל בתרבות המערבית. כמובן ש-13 אינו המספר היחיד שלא בדיוק נחשב ל"מספר מזל": ברחבי העולם קיימות אמונות טפלות רבות המייחסות חוסר מזל למספרים שונים. ביקשנו מ-Claude לאסוף לנו 7 כאלה – כי, כידוע, 7 הוא מספר מזל ביהדות.

1. המספר 4 בתרבויות מזרח אסיה

בסין, יפן, קוריאה ומדינות נוספות במזרח אסיה, המספר 4 נחשב למביא מזל רע. הסיבה לכך היא שהמילה "ארבע" נשמעת דומה למילה "מוות" ברוב השפות הללו. כתוצאה מכך, בניינים רבים באזורים אלה מדלגים על הקומה הרביעית. מי שאוהב סמארטפונים סינים יבחין בכך שיצרניות רבות במדינה מדלגות על מספר 4 בסדרות המכשירים שלהן.

2. המספר 8 בהודו

בחלקים מסוימים של הודו ומדינות סמוכות המספר 8 נתפס כקשור לחוסר מזל ואסונות, בשל העובדה שבמיתולוגיה שלהן הוא מקושר עם שבתאי, שמיוצג בה ככוכב אכזר. האמונה חזקה עד כדי כך שהודים פוחדים לרכוש בתים שמספרם ברחוב הוא 8.

3. המספר 9 ביפן

בשפה היפנית, שמו של המספר 9 דומה למילה "סבל". לכן, היפנים נמנעים מהמספר הזה עד כמה שאפשר.

4. המספר 17 באיטליה

באיטליה, המספר 17 נחשב למביא מזל רע. הסיבה לכך היא שבספרות רומיות, 17 נכתב כ-XVII, שהוא אנגרם של המילה VIXI, שמשמעותה בלטינית "חייתי" – כלומר, אני כבר לא בחיים, ביטוי המשמש לעתים קרובות על מצבות.

5. המספר 39 באפגניסטן

באפגניסטן, המספר 39 נחשב לטאבו ומייצג זנות. המקור לכך לא ברור, ונפוצו סיפורים שונים ומשונים לגבי הדרך בה נוצר ההקשר הזה.

6. המספר 43 ביפן

בבתי חולים במדינה שבהן יש חדרי לידה, לא משתמשים במספר חדר 43, משום שביפנית, שמו של המספר הזה זהה למילים "לידה שקטה".

7. המספר 666 בתרבות המערבית

המספר 666 (ולעתים 616) מכונה לעתים "מספר החיה", ומזוהה עם השטן בתרבות הנוצרית. מקורו בספר ההתגלות בברית החדשה. רבים נמנעים משימוש במספר זה בחיי היומיום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר