X

10 בחירות חיים שתצטערו עליהן בעוד 10 שנים, אם לא תיזהרו

בסופו של דבר, יותר מכל דבר אחר, אנחנו מצטערים על ההזדמנויות הקטנות שלא ניצלנו, על הרגעים היקרים שלא השקענו בהם, ועל ההחלטות הטובות שהמתנו זמן רב מדי לקבל. הנה עשר בחירות חיים נפוצות וספציפיות שבסופו של דבר מובילות לביטוי "אם רק..." של חרטה, וכיצד להימנע מהן ביום יום

בחירות חיים מסוימות עלולות להוביל אותנו לביטוי "אם רק..." של חרטה. אפשר להימנע מהן

בעוד עשר שנים, כשנעצור להרהר בדרך שעברנו, לעיתים קרובות נמצא את עצמנו מתחרטים על ההזדמנויות הקטנות שלא ניצלנו, על הרגעים היקרים שלא הקדשנו להם זמן ועל ההחלטות הטובות שהמתנו זמן רב מדי לקבל. החיים מלאים בבחירות שיכולות להשפיע על האושר והסיפוק שלנו בעתיד. במאמר זה, עשר בחירות חיים נפוצות שעלולות לגרום לחרטה עמוקה, ודרכים להימנע מהן.

נותנים לאחרים לקבוע את ערכנו 

אנחנו נוטים לשכוח שרוב האנשים שופטים אותנו על פי חוויות מהחיים שלהם שאין להן שום קשר אלינו. לדוגמה, אדם עשוי להניח עלינו דברים על סמך חוויות עבר שליליות שהיו לו עם מישהו אחר שנראה כמונו. לכן, לבסס חלק מערכנו העצמי על מה שהם חושבים משאיר אותנו במקום בעייתי - אנו למעשה נתונים לחסדם ולדעותיהם הלא אמינות והמשוחדות. אם הם רואים אותנו באור חיובי, אנחנו מרגישים טוב עם עצמנו, ואם לא, אנחנו מרגישים שעשינו משהו לא נכון.

הנקודה היא שלעולם לא נמצא את ערכנו באדם אחר או בדעותיו - אנחנו מוצאים אותו בעצמנו, ואז נמשוך אלינו את אלו הראויים לאנרגיה שלנו. חשוב גם לזכור להימנע מתגובת יתר ולא לקחת דברים באופן אישי - כך תשמרו על ראשכם צלול וליבכם שקט. יש חירות גדולה בלהשאיר לאחרים את דעותיהם, ומשקל עצום מוסר מעל כתפינו כאשר אנחנו לא לוקחים דברים באופן אישי.

השאירו לאחרים את דעותיהם, והסירו משקל מעל כתפיכם על ידי אי לקיחת דברים אישית,

עסוקים מדי להרשים אחרים ושוכחים את העדיפויות שלנו

בעוד עשר שנים לא יהיה חשוב איזה מותג לבשתם, כמה עלה לכם הקרם שמרחתם על הפנים, ואיך נראתה המגבת שלקחתם לבריכה. מה שיהיה חשוב הוא איך חייתם, איך אהבתם ומה למדתם בדרך. אז תשכחו מלהרשים אנשים לשם הרושם. היה אמיתי במקום זאת! ושמרו את כספכם לדברים החשובים באמת. 

אם אתה רוצה להרשים מישהו, הרשימו קודם את עצמכם בכך שתעשו התקדמות במשהו שאתם באמת גאים בו. התמקדו במטרות שלכם! מדהים כמה ניתן להשיג ולהספיק ביום שבו אתם לא עסוקים מדי בדאגה מה חושבים ועושים כולם. רק הראו לעצמכם שאתם יכולים לצמוח ולהשתפר. זה אף פעם לא על להרשים או להתחרות עם אחרים. בסופו של דבר, זה רק אתם מול עצמכם.

נותנים לאי וודאות לעצור אתכם

אמצו את חוסר הוודאות! כי לא בהכרח תרגישו נוח עם חלק מהפרקים המדהימים ביותר של חייכם. לחיות זה עסק רציני. כל החלטה, כל אינטראקציה, כל צעד, כל פעם שאתם קמים מהמיטה בבוקר, אתם לוקחים סיכון קטן. כדי באמת לחיות צריך לדעת שאתם קמים ולוקחים את הסיכון הזה, ולבטוח בעצמכם לקחת אותו. אם לא — אם תניחו לאי וודאות לנצח — לעולם לא תדעו דבר בוודאות, ובמובנים רבים חוסר הידיעה הזה יהיה גרוע יותר מאשר לגלות שטעיתם.

כדי באמת לחיות אסור לתת לטח הודאות לעצור אתכם ולקחת סיכונים ,

מתמקדים בכישלונות במקום בהזדמנויות הנוכחיות

כן, נכשלתם ונפגעתם בעבר. אבל גם אהבתם. סיכנתם וקיבלתם. לא רק התבגרתם. צמחתם ונעשתם חכמים יותר. וכל זה נושא משקל משלו - משקל גדול יותר מכל כישלון או פציעה מסוימת. שוב, עדיף שיהיו לכם חיים מלאים בפצעים וכישלונות קטנים שלמדתם מהם, מאשר חיים מלאים בחרטות על כך שלא ניסיתם כלל.

נאחזים יותר מדי במה שהייתם אמורים להיות

אי אפשר לאבד מה שלעולם לא היה לכם, אי אפשר לשמור על מה שלא שלכם, ואי אפשר להחזיק במשהו שלא רוצה להישאר. אבל אפשר להוציא את עצמכם מדעתכם בניסיון לעשות זאת. מה שצריך להבין הוא שרוב הדברים הם רק חלק מהחיים שלכם כי אתם ממשיכים לחשוב עליהם. הפסיקו להיאחז במה שפוגע, ועשו מקום למה שמרגיש נכון.

משחקים את הקורבן זמן רב מדי

החיים אינם הוגנים, אבל אינכם חייבים לתת לעבר להגדיר אתכם. אם תמיד תשחקו את הקורבן, תמיד תרגישו כמו אחד. אל תעשו זאת לעצמכם!

זכרו את הזמן שחשבתם שלא תוכלו לעבור? עשיתם זאת, ותעשו זאת שוב! אל תתנו לאתגרים שלכם להוציא את המיטב מכם. אל תתנו לחוסר הביטחון שלכם להטריד אתכם לפינה.

אם תמיד תשחקו את הקורבן, תמיד תרגישו כמו אחד. אל תעשו זאת לעצמכם!, צילום: Freepik

מהססים, מנתחים יתר על המידה, ולא מתקדמים

לעיתים קרובות מדי אתם מבזבזים את הזמן בהמתנה לדרך האידיאלית שתגיע, אבל היא לעולם לא תופיע כי אתם שוכחים שדרכים נעשות בהליכה, לא בהמתנה. בכל פעם שאתם מוצאים את עצמכם בנקודת החלטה אינטנסיבית שבה אתם תקועים במחזור של ניתוח יתר והיסוס, ואינכם עושים כל התקדמות, קחו נשימה עמוקה, שברו את המחזור, נחשו את הצעד ההגיוני הבא וקחו אותו. אפילו אם תטעו, תלמדו משהו שימושי שיעזור לכם להתקדם נכון.

עסוקים מדי להעריך את החיים

עבדו קשה, אבל אל תשכחו לעצור ולהבחין ברגעים הפשוטים של החיים גם כן. זה באמת העצה הטובה ביותר ביום עמוס. הבינו שהחיים הם פשוט אוסף של הזדמנויות קטנות לאושר, כל אחת חיה רגע אחד בכל פעם.

בלו יותר זמן עם אלה שעוזרים לכם לאהוב את עצמכם יותר, צילום: freep

לא מבלים מספיק זמן איכות עם האנשים הנכונים

באיזשהו שלב, תרצו להיות סביב האנשים שגורמים לכם לחייך מהסיבות הנכונות. אז היום, בלו יותר זמן עם אלה שעוזרים לכם לאהוב את עצמכם יותר — בלו יותר זמן עם אלה שגורמים לכם להרגיש טוב, ופחות זמן עם אלה שאתם מרגישים לחוצים להרשים.

לא מביעים את אהבתכם באופן גלוי ומלא

אין ספק, אתם עומדים לאבד אנשים בחייכם. הבינו שלא משנה כמה זמן אתם מבלים עם מישהו, או כמה אתם מעריכים אותם, לפעמים זה לעולם לא יראה לכם כמו מספיק זמן יחד. אל תלמדו את השיעור הזה בדרך הקשה. הביעו את אהבתכם!

הכתבה הוכנה בידי הבינה המלאכותית ChatGPT.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר