מותג הטיטולים האמריקאי הצעיר (ראיתם מה עשינו פה?) EveryLife עורר ביממה האחרונה סערה רבתי בארה"ב, לאחר שיצא בקמפיין פרסום חדש בעל קונוטציות על גבול הפוליטיות. נעזרנו ב-Forefront כדי להביא את הסיפור.
אתמול השיקה החברה, שעוסקת בייצור חיתולים ומטליות לתינוקות, קמפיין פרסום חדש תחת הסלוגן "make more children” – או, בתרגום חופשי, “הביאו יותר ילדים". סרטון הקמפיין, ושילוט הענק שהוצג לכבוד ההשקה בכיכר טיימס בניו-יורק, כללו ציוץ של אילון מאסק מ-25 בספטמבר לפיו "הבאת ילדים היא הצלת העולם", מעל הסיסמה המרכזית של הפרסומת.
If you haven’t heard of @everylife they’re a pro-life diaper company that just put up a billboard in Times Square telling people to make more babies.
— Savanah Hernandez (@sav_says_) January 18, 2024
We love to see it 🤍 pic.twitter.com/nnpHbGVTsf
הקמפיין גרר תמיכה מהצד הימני של הפוליטיקה האמריקאית, עם משפיענים רפובליקנים רבים שהשתתפו בהשקה וקידמו אותה, וביניהם גם דון ג’וניור, בנו של הנשיא לשעבר טראמפ. מהצד השמאלי, לעומת זאת, הוא עורר ביקורת.
Make More Babies!!!!! https://t.co/JMwlLA3vwz
— Donald Trump Jr. (@DonaldJTrumpJr) January 17, 2024
מאסק עצמו, המצוטט בקמפיין, טרח להדגיש כי "לא היה לי כל קשר עם (הפרסומת), אך אני בהחלט תומך במסר!”.
I had nothing to do with this billboard, but I definitely endorse the message!
— Elon Musk (@elonmusk) January 18, 2024
עיתוי הקמפיין אינו מקרי: לאחרונה החל גל חקיקות בנושא הפלות בארה"ב, כאשר מדינות הנוטות לימין מעבירות חוקים נוקשים שבחלק מהמקרים הופכים הפלות לאפשרות בלתי אפשרית, ולעומת זאת מדינות הנוטות לשמאל מעבירות חוקים שמתירים את ההפלות ממש עד ללידה. הגל הזה התאפשר לאחר שבית המשפט העליון ביטל לפני שנה וחצי את פסק דין "רו נגד ווייד", שקבע כי הפלות הן זכות בסיסית המוגנת על ידי החוקה האמריקאית.
המותג EveryLife הוקם לפני חצי שנה בלבד, כחלק מהסערה הציבורית סביב ביטול הפסיקה וגל החקיקה, ונוקט עמדה ברורה בדיונים המתמשכים בפוליטיקה האמריקאית סביב מה שזכה לשם “זכויות רבייה” – או, ליתר דיוק, השאלה האם הפלות הן זכות יסוד של נשים או טרגדיה שיש להימנע ממנה. גם הקמפיין הראשון של המותג היה פוליטי מאוד, עם ביקורת מפורשת נגד חברות התומכות בזכות להפלה, והחברה שותפה בקבוצות המתנגדות להפלות.
גם הקמפיין הנוכחי נתפש בקרב תומכים כנושא בגאון את החיים והמשפחות, ובקרב המתנגדים כמתעלם מאלה הבוחרים שלא להביא ילדים או מזכותם לקבל החלטות רפואיות אישיות, ואף כמקדם ניסיון פטריארכלי לשליטה בגופן של נשים בשם הצורך בגידול אוכלוסין לשם יציבות כלכלית.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו