הנושא הכי מדובר בקיץ הזה בקרב אנשים שנוהגים לטוס באופן קבוע היה עניין הישיבה המשפחתית. ברשתות החברתיות שותפו עוד ועוד מקרים של משפחות שנתקלו בסירובים של נוסעים אחרים להחליף מושבים כדי לאפשר להורים ולילדיהם לשבת בסמיכות, והמגמה העיקרית היתה תמיכה בנוסעים שמסרבים לוותר על מקומם לטובת הורים שלא טרחו לבחור מושבים בסמיכות לילדיהם.
כעת, חברת תעופה אחת מנסה להבטיח למנוע מקרים כאלה – אלא שהיא בעיקר מושכת את ידיה מהשאלה מי צודק – נוסע שבחר מקום מראש או הורה שרוצה לשבת ליד ילדיו. נעזרנו ב-ChatGPT כדי להביא את הפרטים.
חברת הלואו-קוסט האמריקאית JetBlue הכריזה השבוע על מדיניות ישיבה חדשה, המבטיחה לדבריה שילדים עד גיל 13 יישבו לצד הורה (או מלווה) אחד לפחות. עד כה היא הציעה שירות דומה בתשלום, אך כעת, היא מבטיחה, כל הנוסעים, ולא חשוב כמה לואו-קוסט היה הכרטיס שלהם ואם הזמינו את הטיסה חודשים מראש או בדקה ה-90, יוכלו לשבת יחד עם צאצאיהם.
נשמע טוב – אלא שיש קאצ’ משמעותי: כללי המדיניות הם שהחברה תקצה מושבים סמוכים למלווה וילד בן 13 ומטה שכרטיסיהם הוזמנו יחד על ידי סריקה אוטומטית של ההזמנות, ובמקרה שהמזמין לא בחר מושבים בעצמו – אך רק אם בטיסה זמינים עדיין מושבים סמוכים. אם לא – הכל נשאר כמו שתמיד היה, וההורים יצטרכו להתחנן בפני הדיילים והנוסעים האחרים להחליף מושבים.
בשורה התחתונה, נראה שהחברה מנסה לא לבוא לטובת ההורים, אלא דווקא להתנער יותר מאחריות למצבים הללו, שבהם מגלים בנמל התעופה שהמלווה והילד הושבו בנפרד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו