X

הילדים מתחילים ללמוד בבית ספר חדש? כך תעזרו להם ליצור קשרים

עלייה לחטיבת ביניים או תיכון, או סתם מעבר מבית ספר באזור אחד לאחר, עלול להיות חוויה מלחיצה עבור הילדים. כך ההורים יכולים להקל על בניהם ובנותיהם לטוות קשרים חברתיים שיסייעו להם לצלוח את שנות הלימודים הבאות

תלמידי תיכון בתל אביב. צילום: גדעון מרקוביץ'

עברתם דירה? הבן או הבת סיימו בית ספר יסודי או חטיבה ומתחילים חטיבה או תיכון במקום חדש? בימים הקרובים תיפתח שנת הלימודים, שעבור ילדים רבים מביאה איתה מקום חדש, פרצופים חדשים ושאיפה להשתלב, המלווים בהתרגשות וחשש. עבור ההורים, קיימות כמה דרכים לסייע לילדים להשתלב במוסדות החדשים בביטחון ובקלות. הסתייענו ב-ChatGPT כדי לספר לכם עליהן:

איבון קֶקֶליאַדיס היא בעלת החזון מאחורי Brightstarz, ארגון המוקדש להעצמת בני נוער בכישורי חיים, מבינה את החשיבות של יצירת רשת תמיכה חברתית עבור אנשים צעירים כשהם מתחילים את דרכם במוסדות חינוכיים חדשים. מרכיב חיוני במתכון זה להצלחה הוא טיפוח חברויות בריאות וחיוביות.

עבור אלה שעושים את המעבר מבית הספר היסודי לחטיבה או לתיכון, קקליאדיס מדגישה שהמעבר יכול להיות מרתיע במיוחד. לפיכך, ציוד התלמידים במיומנויות לטיפוח קשרים משמעותיים הופך להיות הכרחי. המנהלת ויקטוריה הרן ממכללת אימפינגטון וילג' מוסיפה כי בניית מעגלי ידידות חזקים משחקת תפקיד מרכזי בהפיכת שנות הלימודים בחטיבה או בתיכון לחוויה מהנה ומעשירה עבור כל תלמיד.

הנה כמה טיפים מרכזיים שהשתיים מביאות להעצמת הורים בסיוע למעבר של ילדיהם:

1. היו פעילים והושיטו יד:
מעבר למוסד חינוכי חדש פירושה במקרים רבים מעבר מכיתה קטנה לכזו של עשרות תלמידים. עודדו את ילדיכם ליזום שיחות וקשרים. כולם מנווטים באותם מים לא ידועים, אז להיות זה שישבור את הקרח יכול להקל על הביישנות שגם אחרים עשויים להרגיש.

2. אמצו הזדמנויות חדשות:
בית הספר התיכון פותח דלתות לפעילויות ומועדונים חדשים. עודדו את ילדיכם להשתתף בפעילויות כאלו כאמצעי ליצור קשר עם ילדים בעלי תחומי עניין דומים. עיסוק בפרויקטים התנדבותיים יכול גם הוא ליצור קשרים, במקביל לתחושת מטרה טובה.

3. הגדירו גבולות בריאים:
למרות השאיפה להשתלב, ודאו שילידכם יודעים גם מתי להתרחק מחברויות לא בריאות. למדו אותם את החשיבות של אמירת "לא" כאשר הם חשים לא בנוח ולתקשר בפתיחות עם מבוגרים אם הם חשים לחץ.

4. צרו שיח:
שיחות פתוחות וקבועות עם ילדיכם הן חיוניות, כדי לסייע להם להתמודד עם רגשותיהם ולהקשיב לדאגותיהם. ההבנה והביטחון שלכם יכולים לספק את העוגן שהם צריכים כדי לנווט בנוף החברתי.

5. אתם לא לבד:
לבתי הספר עצמם יש תפקיד משמעותי בטיפוח הביטחון של ילדיכם. עודדו אותם לפנות גם למורים או ליועצים בעת הצורך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר