X

שבעת המופלאים: חברי הילדות שמרוויחים מיליונים

שבעה צעירים בקושי בני 20 החליטו יום אחד להתחיל לשדר יחד ברשת. מאז הם עברו גם לגור יחד, וצברו מיליוני מעריצים ברחבי העולם. מי הם ה-Sidemen, ואיך הפכו ליוטיוברים כמעט הכי פופולאריים בעולם?

חבורת היוטיוברים Sidemen יחד עם היוטיובר PeopleKnowMeAsChris. צילום: PeopleKnowMeAsChris

אנחנו לא מזלזלים בבחירת הקריירה של אף אחד – במיוחד לא מאז שנחשפנו ל-Sidemen, חבורת צעירים בריטים בני כ-30 שהפכו בשנים האחרונות לתופעה עולמית, עם מיליוני מעריצים נאמנים והכנסות עתק, שלפחות לטענתם נתרמות לעתים קרובות לצדקה. לפי חברת ניתוח הרשת הישראלית Similarweb, החבורה הפכה השנה לערוץ היוטיוב הכי מחופש אחרי מיסטר ביסט – אז כמובן שמיהרנו, בעזרת Forefront, להתחקות אחר פעילותה של החבורה.

חבורת סיידמן הוקמה ב-2013 על ידי שישה חברים בני כ-20, שארבעה מתוכם היו חברים מבתי הספר בהם למדו: אולג’ידה “ג’יי-ג’יי” אולטונג’י, המוכר בכינוי KSI, סיימון מינטר, המוכר בכינוי מינימינטר,ג’ושוע בראדלי, המוכר כ-Zerkaa, טוביט "טובי" בראון המוכר כ-טובג’יזל ואית’ן פיין, המכונה בזינגה. לאחר זמן קצר הצטרפו אליהם גם ויקראם בארן, המכונה ויקסטאר123, והארי לואיס, הידוע בכינוי W2S.

תחילה היו השבעה משחקים יחד ב-GTA Online, אך מהר מאוד הכימיה ביניהם, ההומור הייחודי שלהם והגיוון הבולט שלהם מבחינת מוצאים ותרבויות, הובילה לעלייה בפופולריות שלהם ולהתרחבות תחומי שיתוף הפעולה שלהם.

אמנם, משחקים נשארו בליבת התוכן שלהם, אך הדייסמן מפיקים כיום מגוון סרטונים, כולל אתגרים, וולוגים, סרטוני תגובה ואפילו מוזיקה. הרחבה זו אפשרה להם להגיע לקהלים חדשים, ולשמור על הרלוונטיות שלהם בנוף הדיגיטלי המשתנה ללא הרף.

הם גם ניצלו את התהילה הרבה שלהם כדי להשפיע לטובה על החברה, ארגנו משחקי כדורגל לצדקה, וגייסו סכומי כסף משמעותיים למטרות שונות. המאמצים הפילנתרופיים שלהם לא רק הוכיחו את מחויבותם להחזיר לחברה, אלא גם העלו עוד יותר את תדמיתם בעיני המעריצים שלהם.

אחד הגורמים המרכזיים מאחורי הצלחתם של הסיידמן הוא היכולת שלהם לטפח תחושת קהילה חזקה. הם מעורבים באופן פעיל עם המעריצים באמצעות הרשתות החברתיות, אירועים חיים ושיתופי פעולה עם יוצרים אחרים. אינטראקציה זו יוצרת חיבור אישי, גורמת לצופים להרגיש שהם חלק מהמשפחה.

אותנטיות היא אחד המאפיינים החשובים של הסיידמן. הם חושפים את עצמם באופן לא מתנצל, ומקבלים את המוזרויות וחוסר השלמות שלהם. גישה זו מהדהדת בקרב הצופים, שמעריכים את היושר והנאמנות.

הפופולריות של הסיידמן הצליחה אף מחוץ לעולם הדיגיטלי, והם הופיעו בתוכניות טלוויזיה ושעשועונים, שיתפו פעולה עם מפורסמים, ואפילו הוציאו ספר. הצלחה זו מדגישה את ההשפעה הגוברת של יוצרי תוכן מקוונים ואת יכולתם לעצב את התרבות הפופולרית.

כיום יש לערוץ הראשי שלהם כ-19 מיליון מנויים, ולכל הערוצים שלהם יחד קרוב ל-140 מיליון מנויים, והסרטונים שלהם נצפו כ-38 מיליארד פעמים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר