בשנה האחרונה, עשרת הקליפים הבינלאומיים ב-Youtube נצפו 6.5 מיליארד פעמים והגולשים בילו בצפייה בהם יותר מ-37 אלף שנה. כך עולה מנתונים שפרסם האתר הפופולרי. כמו בכל סוף שנה, גם השנה מפרסם אתר שיתוף הסרטונים YouTube את רשימת "Rewind" – מבט מסכם על הסרטונים הנבחרים והקליפים הכי נצפים במהלך השנה החולפת. כחלק מהחגיגה העולמית, גם השנה נערך ב-YouTube דירוג מקומי המסכם את הרגעים הוויראליים של השנה, הסרטונים והקליפים הפופולאריים ביותר בקרב הגולשים הישראלים.
על פי רשימת הסרטונים הנבחרים של השנה, נראה כי גודל המסך כבר לא משנה לישראלים - התוכן הוא המלך. בדירוג השנה ניתן למצוא תכנים של יוצרי YouTube מקומיים וסרטונים קצרים לצד תוכן ויצירה טלוויזיונית שהועלתה בערוצים המסחריים.
הגולשים הצעירים צפו בסרט באורך מלא כמו זה של כוכבת הילדים מיקי שהגיע למקום הראשון והסרט אפס של שוגרזאזא, יוצרי ה-YouTube המקומיים בשיתוף קומדי סנטרל ישראל. המבוגרים יותר ראו בערוצי יס והוט בהתאמה את פרקי הפתיחה של הסדרות המדוברות פאודה והעונה השניה של זגורי אימפריה.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
מוזיקה היא חלק חשוב מהעדפות הצפייה של הישראלים גם ברשימת הסרטונים ולא רק ברשימת הקליפים. הם בוחרים לחזור לראות קטעים שאהבו כמו האודישנים של יוסי שטרית באקס פקטור או קליפ ערוץ הילדים.
בדומה לשנה שעברה, גם מקומו של ההומור המקומי לא נפקד. הוא נוכח ברשימה בקטעים שנוצרו לאתר כמו "דניז, דניז" הפרסומת לברנפלקס הממוקמת במקום השני או בפארודיה של השרוטונים "ככה זה כשיש לך חברה רוסיה" הממוקמת במקום הרביעי.
בראש הרשימה: סרטון ריקוד
הטרנד של נדידת התוכן בין מסכים לא זר גם לצופים הבינלאומיים. זו השנה הראשונה שארבעה קטעי טלוויזיה מגיעים לעשיריה הפותחת בסרטונים הכי נצפים בעולם. בהם קטעים מתוכניות האירוח של ג'ימי פאלון, ג'ימי קימל וג'יימס קורדן. כולם משתמשים בתוכנית עצמה בפורמטים פופולריים ב-YouTube כמו קריוקי במכונית, ציוצים מרושעים או ליפסינק.
זו גם הפעם הראשונה בה מגיע סרטון ריקוד מגיע לראש הרשימה. מדובר בסנסציית הריקוד האוון קינג בת ה-4 שהתגלתה לראשונה בפלטפורמה בהיותה בת שנתיים.
לכל עשרת הסרטונים המובילים יש יחד 550 מיליון צפיות והם נצפו יותר מ-250 מיליון שעות. לעשרת הקליפים הבינלאומיים יש בסך הכל 6.5 מיליארד צפיות והגולשים בילו בצפייה בהם יותר מ-37 אלף שנה.
והזוכים הם:
עשרת הסרטונים הכי הנצפים בישראל
- הדי וי דוי הראשון של כוכבת הילדים מיקי - הסרט המלא!
- דניז דניז דניס דניס - DENIS DENIS
- ישראל X Factor -עונה 2- פרק 2: האודישן של יוסי שטרית
- ככה זה כשיש לך חברה רוסיה
- פאודה: פרק הבכורה המלא
- שרים עם לולי 2 - 30 דקות של שירי ילדים ברצף בערוץ לולי
- זגורי אימפריה, עונה 2 - פרק 1 המלא!
- סרט אפס - רשמי (2015)
- על גג העולם - קליפ ערוץ הילדים 2015
- Arabs Got Talent - Al Takht Al Sharki band - Subtitled - فلسطين - التخت الشرقي - مترجم
עשרת הקליפים הכי הנצפים בישראל
- דודו אהרון - טרמינל 3
- אייל גולן -שישי בצהריים
- אליעד - מתוק כשמרלי
- Golden Boy אירוויזיון 2015 ישראל
- עדן בן זקן - מלכת השושנים
- פאר טסי - משקה יקר
- עומר אדם - אז הלכתי
- גל מלכה מארח את סטטיק - בא לה לרקוד
- Wiz Khalifa - See You Again ft. Charlie Puth
- רון "סקיי" נשר - #דוביגל | מארח את בן-אל תבורי ו סטטיק (prod by. jordi)
דירוג עולמי
עשרת הקליפים הכי נצפים בעולם
- Wiz Khalifa - See You Again ft. Charlie Puth [Official Video] Furious 7 Soundtrack
- Maroon 5 - Sugar
- Ellie Goulding - Love Me Like You Do (Official Video)
- Major Lazer & DJ Snake - Lean On (feat. MØ) (Official Music Video)
- Taylor Swift - Bad Blood ft. Kendrick Lamar
- David Guetta - Hey Mama (Official Video) ft Nicki Minaj, Bebe Rexha & Afrojack
- Sia - Elastic Heart feat. Shia LaBeouf & Maddie Ziegler (Official Video)
- Fifth Harmony - Worth It ft. Kid Ink
- Adele - Hello
- Silentó - Watch Me (Whip/Nae Nae) (Official)
עשרת הסרטונים הכי נצפים בעולם
- Silento- Watch Me (Whip/Nae Nae) #WatchMeDanceOn
- Clash of Clans: Revenge (Official Super Bowl TV Commercial)
- Crazy Plastic Ball PRANK!!
- Love Has No Labels | Diversity & Inclusion | Ad Council
- Lip Sync Battle with Will Ferrell, Kevin Hart and Jimmy Fallon
- Justin Bieber Carpool Karaoke
- 6ft Man in 6ft Giant Water Balloon - 4K - The Slow Mo Guys
- Golden boy Calum Scott hits the right note | Audition Week 1 | Britain's Got Talent 2015
- Dover Police DashCam Confessional (Shake it Off)
- Mean Tweets - President Obama Edition