הממשלה אישרה את ההצעה להשתתפות המדינה במימון פיצוי לנוסעים במקרה של ביטול טיסות לארה"ב וקנדה. על פי הודעת משרד התחבורה, ההצעה תהיה תקפה רק לחברות תעופה שיפעילו לפחות שתי טיסות בשבוע בקווים שבין ארה"ב לישראל.
על פי החלטת הממשלה, המדינה תשתתף ב-50 אחוזים מתשלומי הפיצויים שחברות התעופה נדרשות לשלם לנוסעים, במקרה של ביטול טיסה עקב תקלה תפעולית. ההחלטה שהובילו השרים רגב וסמוטריץ', עשויה לגרום להגדלת מספר הטיסות לארה"ב. זאת בעקבות מתן סוג של רשת ביטחון במקרים שבהם יצטרכו חברות התעופה לפצות את הנוסעים.
במידה שאכן יתווספו חברות תעופה ותוגדל תדירות הטיסות לישראל, ייתכן שתהיה לכך השפעה על מחירי הטיסות למדינה. כזכור, מחירי טיסות מושפעים לא מעט מהיצע וביקוש וככל שההיצע יהיה רחב, הסיכוי שמחירי הטיסות יירדו - יעלה. ארקיע כבר הודיעה על הצטרפותה לקו החל מ-8 בפברואר, דלתא החל מ-1 באפריל וכעת מחכים להחלטות של ישראייר שבוחנת את העניין ויונייטד האמריקנית.
בשנה האחרונה נרשמה ירידה משמעותית בתנועת הנוסעים הבינלאומית לישראל וממנה. מארבע חברות תעופה שהפעילו כ- 240 טיסות שבועיות למגוון יעדים בצפון אמריקה, נותרה רק אל-על, והיקף הטיסות בין ישראל לארה"ב ירד ב-40 אחוזים.
במשרד התחבורה הודיעו על כמה הגבלות, ביניהן הגדרת תדירות טיסות, ופרסמו כי "המגבלות על קבלת הסיוע נועדו להבטיח כי הוא יופנה להגדלת פעילות בפועל, ולא לתמיכה בטיסות קיימות. כך הוא יעודד חברות תעופה נוספות להיכנס לשוק, ולספק פתרונות אטרקטיביים בקווים ארוכי הטווח לצפון אמריקה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו