דיווח מטריד: איומי שווא רבים על פצצות במטוסים באחת המדינות הגדולות בעולם

בחודש האחרון עולם התעופה בהודו נמצא תחת מתקפה, אחרי עשרות דיווחי פיקטיביים על פצצות במטוסים • האיומים מגיעים מחשבונות ברשתות החברתיות ובמייל והרשויות מודאגות מהתופעה

מטוס (אילוסטרציה). צילום: אי.אף.פי

90 איומים על פצצות במטוסים בתוך חודש אחד בלבד בהודו – כך על פי הדיווח באתר הגארדיאן הבריטי. הרשויות טרם חשפו את מקור ההתרעות והעלייה באיומי השווא על פצצות במטוסים.

איומי השווא גררו עיכובים, שינויי מסלולים והפרעות לניהול התעופה בהודו. ההתרעות התקבלו בנוגע לחברות תעופה שונות בהודו וכאמור, נכון לעכשיו לא ברור מי עומד מאחוריהן. בחלק מהמקרים, מטוסי נוסעים נאלצו לקבל ליווי של מטוסי קרב עד לנחיתה בטוחה.

מטוסי קרב ליוו מטוסי נוסעים, צילום: AFP

מתוך 90 איומי השווא, 30 היו ביום שבת האחרון ולפחות 20 איומים דווחו ביום ראשון. הדיווחים השקריים מגיעים בדרך כלל בדואר אלקטרוני או מתפרסמים דרך חשבונות אנונימיים דרך הרשת החברתית X, כך עולה מהדיווח.

בין החברות שלגבי טיסותיהן דווחו איומי שווא על פצצות במטוסים ניתן למנות את אינדיגו, אייר אינדיה, ספייסג'ט וחברות נוספות שאינן הודיות כמו אמריקן איירליינס, ג'ט בלו ואייר ניו זילנד, כך לפי הגארדיאן הבריטי.

גם הם חטפו. אייר אינדיה, צילום: רויטרס

שר התעופה האזרחית של הודו, קראם מוהאן נאידו, תיאר את העלייה באיומים הפיקטיביים כ"עניין מדאיג מאוד" ואמר כי "האחראים לשיבושים יזוהו ויועמדו לדין". עד כה, נעצר קטין אחד ומהפרסום עולה כי דיווחי השווא נמשכים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר