חמישה ימים אחרי שינוי המלצת האיחוד: החברות הזרות לא ממהרות לחזור

למרות שהאיחוד האירופי ביטל את איסור הטיסה בשמי ישראל, חברות רבות מתמהמהות והחזרה של חלקן לא נראית באופק • מי יחדשו את הפעילות ומתי? עושים לכם בסדר

נוסעים בנתב"ג (ארכיון). צילום: יוסי זליגר

בשבוע שעבר הודיעו באיחוד האירופי כי הם מבטלים את ההמלצה שלא לטוס בשמי ישראל. ההודעה התקבלה בחגיגיות, תוך הערכה שחברות תעופה אירופיות ובעקבותיהן גם כאלה מיבשות אחרות, יחזרו לישראל בטווח הזמן הקרוב.

כעת, חמישה ימים אחרי ההודעה, אף חברה שלא פעלה בישראל לפני עדיין לא חזרה לטוס. אייר סיישל צפויה לחזור השבוע, בלו בירד הודיעה שהיא מתכוננת לחזרה, אבל מאז לא פורסמה הודעה רשמית. אייר אירופה הקדימה את תאריך החזרה הצפוי לארץ ל-21 באוקטובר במקום 31 באוקטובר, אך בפועל יש עוד שבוע שלם עד החזרה הצפויה של החברה הספרדית.

תחזרי, תחזרי, בבקשה ממך, צילום: בלו בירד

עם זאת, שאר החברות השאירו את תאריכי החזרה לישראל רחוקים יחסית, כאשר כל קבוצת לופטהנזה, חברת ITA מאיטליה, אייר באלטיק, איבריה אקספרס, בולגריה אייר וחברות נוספות, השאירו את תאריך ביטולי הטיסות לארץ, לפי ההמלצה הקודמת של האיחוד – 31 באוקטובר.

במקביל, חברות נוספות כמו וויז אייר ולוט הפולנית, האריכו את ביטולי הטיסות לארץ ל-23 באוקטובר ו-1 בנובמבר בהתאמה. בשיחות עם נציגים של חברות תעופה שונות, לא נראה כי צפויה חזרה מסיבית לישראל בימים הקרובים.

קחו אותנו מכאן, צילום: קוקו

חלק מהחברות שאמורות להפעיל טיסות צ'רטר עבור הסיטונאים הישראלים, כמו קורנדון יורופ, עדיין לא הודיעו על חזרה ודאית לישראל ונכון לעכשיו, מספר חברות התעופה שטסות לישראל מצומצם מאוד וכולל בין היתר את חברות התעופה הישראליות, פליי דובאי, אתיחאד, אתיופיאן, טוס איירווייז, סמארטווינגס, טארם, ביס, היי סקיי, פליי וואן, רד ווינגס, אזימוט, וחברות תעופה נוספות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר