באמצע הטיסה: הטייס איבד הכרה - ומת

טייס של טורקיש איירליינס הלך לעולמו במהלך טיסה מארה"ב לטורקיה, מה שאילץ נחיתת חירום בניו יורק • החברה הביעה את תנחומיה, אך סיבת המוות עדיין לא ברורה

מטוס של חברת "טורקיש איירליינס". צילום: דודו גרינשפן

טייס של טורקיש איירליינס נפטר הלילה (שלישי) במהלך טיסה מארה"ב לטורקיה, מה שאילץ נחיתת חירום בניו יורק, כך הודיעה החברה היום. 

אילצ'הין פהליבן, טייס בן 59, התמוטט במהלך טיסה של טורקיש איירליינס מסיאטל לאיסטנבול. בעקבות זאת, החליטו אנשי הצוות לבצע נחיתת חירום תוך כדי ניסיונות להחיות אותו, כפי שכתב דובר החברה, יחיא אוסטון, בפלטפורמת X (לשעבר טוויטר).

לפי אוסטון, פהליבן נפטר לפני שהמטוס ביצע את נחיתת החירום בניו יורק, אם כי סיבת המוות לא הייתה ברורה באופן מיידי.

מטוסי טורקיש איירליינס, צילום: רויטרס

מנהל התעופה הפדרלי של ארה"ב (FAA) מסר לפורבס האמריקני כי הטיסה נחתה בנמל התעופה הבינלאומי ג'ון פ. קנדי בסביבות השעה 6 בבוקר (שעון החוף המזרחי) לאחר ש"אחד הטייסים סבל ממצב חירום רפואי".

המטוס, שהמריא מנמל התעופה הבינלאומי סיאטל-טאקומה בשעות הלילה המאוחרות של יום שלישי, טס מעל צפון קנדה לפני שהסיט את מסלולו ישירות דרומה לכיוון ניו יורק בבוקר יום רביעי, על פי נתוני FlightAware.

פהליבן, שעבד בטורקיש איירליינס מאז 2007, עבר בדיקה רפואית במרץ האחרון שהראתה כי אין לו בעיות בריאותיות שהיו מונעות ממנו לעבוד, אמר אוסטון. טורקיש איירליינס ציינה כי החברה "חשה עמוקות את אובדן הקפטן שלנו ומביעה את תנחומיה הכנים למשפחתו של פהליבן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר