חברות התעופה הישראליות במחווה מיוחדת לציון 7 באוקטובר

לרגל ציון שנה לטבח 7 באוקטובר, חברות התעופה הישראליות יזמו שורה של מחוות מרגשות ופעילויות מיוחדות - כאשר גם בנתב"ג הוצב מיצג ייחודי • אלו המיצגים הבולטים

מטוס ישראייר עוטר לרגל 7 באוקטובר. צילום: יחצ

לרגל ציון שנה לאסון 7 באוקטובר, חברות התעופה הישראליות יזמו שורה של מחוות מרגשות ופעילויות מיוחדות. המטרה המשותפת היא להנציח את זכר הנופלים, לתמוך במשפחות החטופים ולחזק את תושבי עוטף עזה והצפון. 

חברת אל על בחרה לציין את 7 באוקטובר באמצעות מספר יוזמות, כשבמוקד הפעילות עומד מיצג "כלניות של תקווה" שהוקם בטרקלין המלך דוד בנתב"ג. המיצג כולל עשרות כלניות קרמיקה כחלק ממיזם רחב היקף להנצחת הנרצחים באסון 7 באוקטובר, המסמלות את מרבדי הכלניות אשר פורחים מסביב ליישובי עוטף עזה באביב.

מיצג "כלניות של תקווה" של אל על, צילום: יחצ

בנוסף למיצג, אל על תקיים דקת דומיה במטוסיה, באוויר ובקרקע, ברחבי העולם. הנוסעים והצוותים יקבלו מדבקות כלניות לענידה על דש הבגד, ובמטוסים יוקרנו שקופיות הזדהות מיוחדות. אפילו כרטיסי העלייה למטוס עוצבו מחדש לכבוד ציון טבח 7 באוקטובר, ומשלבים את מוטיב הכלניות.

במקביל, חברת ישראייר מובילה גם היא מספר יוזמות לציון יום השנה. אחד ממטוסי החברה עוטר במדבקה מיוחדת עם הכיתוב "אתם תמיד איתנו מחכים לשובכם", כאשר גם ראשיות המושבים במטוסים עוצבו מחדש וכללו כיתוב זהה. בנוסף, החברה גם עיצבה מחדש את דף הבית באתר שלה.

הסרטים הצהובים והסיכות שחילקו בישראייר, צילום: יחצ

עובדי ישראייר בשדה התעופה ובמשרדים קיבלו סיכות מיוחדות וסרטים צהובים שישמשו כצמידים. בנוסף, החברה השתתפה ביוזמה להצבת מאות שלטי זיכרון ברחבי עוטף עזה ובנגב המערבי, במטרה לחזק את תושבי האזור ולהעביר את המסר "כולנו זוכרים".

בארקיע הזמינו את עפרי ביבס, אחות של ירדן ביבס לדבר עם העובדים, יחלקו 101 צמידים צהובים, הטייסים ידברו במערכות הכריזה ומספרי הטיסות לאילת ישונו ל710 (7.10) ו-101 כמספר החטופים. 

מעבר למחוות המיוחדות של חברות התעופה, גם בנתב"ג נחנך מיצג ייחודי לציון 7 באוקטובר. המיצג מנציח את נרצחי ונופלי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל ומציג שורה של מלאכים לאורך 100 מטר, שילוו את היוצאים והנכנסים בשער הכניסה והיציאה מישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר