טסים לאיטליה? אלו הערים הכי מסוכנות במדינה

מדד הפשיעה השנתי חשף את הערים הכי פחות חביבות לתיירים בארץ המגף • למרות הדירוג, מי שמתגוררים שם חשים בטוחים למדי • מילאנו, נאפולי ופירנצה - איפה כדאי לשמור על הארנק קרוב במיוחד?

הקוליסאום באיטליה. צילום: gettyimages

בתקשורת האיטלקית מדווחים בימים האחרונים על מדד הפשיעה שפורסם שם לאחרונה, ובו דורגו הערים עם אחוזי הפשיעה הגבוהים ביותר במדינה. הערים שנמצאות במקומות הראשונים הן הערים המתוירות והמבוקשות ביותר באיטליה.

על פי הדיווח באתר agenzianova, מילאנו, רומא ופירנצה הן שלוש הערים עם אחוזי הפשיעה הגבוהים ביותר באיטליה. על פי הדיווח, ישנו גידול של 3.8% באחוזי הפשיעה, לעומת שנת 2022, עם עלייה מסוימת בפשעי אלימות, רצח, תקיפות ושוד.

מובילה בקטע רע. מילאנו, צילום: Getty Images

מילאנו היא העיר עם המספר הגבוה ביותר של פשעים מדווחים - כ-7,000 דיווחים על פשעים בשנת 2023 לכל 100 אלף תושבים. העיר נמצאת בראש הדירוג במשך כמה שנים והדיווחים על מקרי פשע בה עלו בכמעט חמישה אחוזים, בהשוואה לתקופה שקדמה למגפת הקורונה.

מי שנמצאת במקום השני ברשימה הלא מחמיאה היא רומא, אליה כידוע מגיעים ישראלים רבים, כמו גם למילאנו. במקום השלישי נמצאת פירנצה. רומא ומילאנו לבדן מייצגות כ-15 אחוזים מכלל הפשיעה בכל רחבי איטליה. במקום הרביעי נמצאת רימיני, בחמישי טורינו, בשישי בולוניה, בשביעי פראטו, בשמיני אימפריה, בתשיעי ונציה ומי שסוגרת את העשירייה הראשונה היא ליברונו. נאפולי נמצאת במקום ה-12.

מוגנת יחסית. רומא, צילום: רויטרס

מיכל מילראד, מדריכת טיולים ישראלית שמתגוררת ברומא ומדריכה בערים נוספות במדינה מספרת: "רומא ידועה כעיר יותר בטוחה למטייל. נכון, היא ידועה גם במקרי הכיוס המרובים, אך אם שומרים על החפצים האישיים אפשר להימנע מחוסר נעימות. כאישה, אני מרגישה מאוד בטוחה ברחובות רומא, בעיקר במרכז העיר ובמרכז התיירות בשכונות כמו טרסטברה בלילה, מונטי ואזור המדרגות הספרדיות. העיר עצמה מלאה בחיילים ששומרים על מבנים היסטוריים ומבני ממשלה, במשטרה ובמצלמות. בעבר נאפולי נחשבה גם היא כעיר פשע, אבל בשנים האחרונות מרכז התיירות של נאפולי הפך למקום הרבה יותר בטוח להסתובב בו. כמו בכל עיר, ישנם אזורים שהם פחות ידידותיים ברומא לדוגמא שכונת סאן לורנצו, שכונת טיבורטינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר