טסים ללונדון? "פעולה דחופה" צפויה לשנות את אחד האזורים המרכזיים בעיר

רחוב הקניות המרכזי אוקספורד הממוקם בבירה הבריטית עומד לעבור שיפוץ נרחב, שאמור לאפשר להולכי הרגל ולתיירים להתנייד בצורה נוחה יותר ברחוב • הפרויקט צפוי לעלות כ-150 מיליון פאונד

רחוב אוקספורד שבלונדון. צילום: עמי שומן

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, התבטא ואמר כי יש צורך בפעולה דחופה לשינוי של רחוב אוקספורד בעיר. כזכור, רחוב אוקספורד היה ועדיין אחת מהאטרקציות העיקריות של תיירים זרים ומקומיים שמגיעים לבקר בלונדון. מגוון החנויות הגדול, בתי הקפה ושלל האטרקציות משכו אליהן תיירים רבים, אך בשנים האחרונות ישנה ירידה בהתלהבות סביב הרחוב המדובר.

על פי הדיווחים בתקשורת הבריטית, התכנית לשיקום אוקספורד סטריט צפויה לאסור על נסיעה של רכבים באזור של יותר מקילומטר שלם, בין כיכר אוקספורד למבנה המארבל ארץ' וייתכן שבהמשך, יהיו שינויים נוספים גם באזור טוטנהאם קורט רואד.

הרחוב נחשב לאחד מאזורי הקניות העמוסים בעולם, צילום: EPA

ראש העיר של לונדון הכריז על התכנית וזאת לאחר שאמר: "רחוב אוקספורד היה היהלום שבכתר בכל הקשור למגזר הקמעונאי בבריטניה ואין ספק שהוא עובר תקופה לא פשוטה בעשור האחרון". על פי ההערכות, כחצי מיליון איש מבקרים ברחוב שנחשב לאחד מאזורי הקניות העמוסים בעולם.

המהלך עדיין לא אושר באופן סופי ואמור לעבור עוד לא מעט שלבים בדרך למה שיהיה לא פחות ממהפך בנראות ובהתנהלות של אחד הרחובות המוכרים והמדוברים ביותר באירופה ויש שיגידו בעולם. הפרויקט צפוי לעלות כ-150 מיליון פאונד.

הפרויקט אמור לאפשר להולכי הרגל להתנייד בצורה נוחה יותר ברחוב, צילום: רויטרס

הפרויקט אמור לאפשר להולכי הרגל להתנייד בצורה נוחה יותר ברחוב, שאמור להיות רחב הרבה יותר, פחות צפוף ונגיש לתיירים ומבלים. על פי הדיווח בתקשורת הבריטית, ייתכן שייעשה ניסיון לגבות השתתפות בעלויות התכנית מבעלי הקרקעות באזור. עוד מדגישים בתקשורת הבריטית כי תישמר גישה לאוטובוסים לאוקספורד סטריט, מה שמהווה תנאי חשוב להמשך תפקודו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר