באחת המדינות הכי יפות באירופה: ייתכן שנצטרך לשלם תוספת של עד מאות שקלים לחופשה

עומס תיירים חריג מהווה בעיה של ממש באיטליה, ששוקלת לנהוג בצעדים מרחיקי לכת כדי להתמודד עם התופעה • מי שייפגעו הם המבקרים, שיצטרכו לשלם מיסים גבוהים במיוחד

מגדל פיזה . צילום: gettyimages

אחת המדינות הכי מתוירות בעולם היא איטליה. רומא, ונציה, מילאנו, פירנצה וערים נוספות, הן רק חלק קטן ממה שיש למדינה היפה הזאת להציע לתייר. רבים מגיעים אליה בעקבות התרבות, הקולינריה, הנופים והאווירה המיוחדת שמאפיינת רק אותה, אך במקביל איטליה חווה התמודדות עם כמויות אדירות של תיירים.

על פי הדיווח באתר האינדפנדנט, בממשלת איטליה בוחנים כרגע תוספת של עד 25 אירו ללילה לחדר, למי שישנו במלונות יוקרה בערים המתוירות במדינה. הנושא נמצא בשלבי בחינה בלבד, אך על פי הדיווח, גם מי שישנו במלונות בדרגות נמוכות יותר, יצטרכו לשלם מסים גבוהים יותר מאלו שנגבים כיום, במתכונת מדורגת לפי רמת המלון.

ורק מתלוננת על החום. והמס, צילום: רויטרס

נכון להיום, תשלומי המסים באיטליה עבור לינה במלונות נעים בין בין יורו בודד לחמישה יורו ללילה. אם העלאת מס התיירים תאושר, היא תהיה משמעותית מאוד ועשויה לגרום לתוספת של עד מאות שקלים לחופשה.

באיטליה מתמודדים בתקופה האחרונה עם עומס תיירים ובעקבות ההכרזה של האפיפיור על אירוע דתי שיתקיים בשנה הבאה, הצפי הוא לכ-32 מיליון תיירים שיגיעו לבקר במדינה. אתמול פרסמנו על בחינת הגבלת הכניסה לפונטנה די טרווי, בעקבות גודש תיירים חריג. איטליה מתמודדת עם כמויות אדירות של תיירים באזורים המבוקשים, מה שגורם לא פעם גם לפקקי ענק, עליית מחירי המלונות וקושי להיכנס לאטרקציות ומסעדות מבוקשות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר