החופשה הרומנטית שלכם באיטליה עלולה להפוך לסיוט

המדינה צפויה להתמודד עם גל עצום של מבקרים סביב חג מרכזי, מה שהוביל את הרשויות לנקוט באמצעים מיוחדים • כשמוסיפים לכך את מיליוני התיירים מחו"ל, התוצאה עלולה להיות עומס רב

הקוליסאום ברומא. צילום: גטי

מי שחולם על חופשה רומנטית באיטליה בימים הקרובים, כדאי שיתכונן היטב. המדינה צפויה להתמודד עם גל עצום של מבקרים סביב חג מרכזי, מה שהוביל את הרשויות לנקוט באמצעים מיוחדים כדי להתמודד עם המצב.

על פי נתוני משרד התיירות האיטלקי, כ-13 מיליון איטלקים צפויים לנפוש בתוך גבולות המדינה סביב 15 באוגוסט. בתאריך זה חוגגים במקביל את פרגוסטו (Ferragosto), חג עתיק שמקורו בימי הקיסר אוגוסטוס, ואת החג הקתולי של עליית מרים השמיימה, לפי הנוצרים.

תיירים רבים בצ'ינקווה טרה שבאיטליה בימים האחרונים, צילום: AFP

כשמוסיפים לכך את מיליוני התיירים מחו"ל, התוצאה עלולה להיות מתכון לבלגן, התנהגות בלתי הולמת ותקריות מצערות שכבר הפכו לכותרות שגרתיות בתקשורת האיטלקית והעולמית - אם חשבתם שהתיירים הישראלים בעייתיים - חכו שתכירו תיירים בריטים שיכורים.

כדי להתמודד עם הצפי לעומס, יעדים רבים ברחבי המדינה מיישמים כללים חדשים ונעזרים בטכנולוגיה.

חוף רחצה במחוז פוליה, צילום: אבי כהן

למשל, מהאי סרדיניה ועד לאזור פוליה שבדרום המדינה, הגישה לחופים פופולריים רבים מותנית כעת בהזמנה מראש דרך אפליקציה, במטרה לווסת את מספר המבקרים. בנוסף, במקומות רבים הוטלו איסורים על שימוש בפלסטיק, עישון, ובמקרים מסוימים אפילו על הבאת מגבות וכיסאות לחוף - מה שיכול להפוך את החוויה לפחות נעימה.

באי סרדיניה, שחווה עלייה חדה במספר התיירים הקיץ, ננקטו צעדים נוספים. בחופים מסוימים נאסר השימוש בסלעים לעיגון שמשיות, כשהעונש על הפרת האיסור הוא קנס של 500 אירו.

בעיר אולביה שבצפון-מזרח סרדיניה, ראש העיר הלך צעד נוסף קדימה: הוא אסר על שחייה בשעות הלילה המאוחרות, קמפינג בחוף, הדלקת מדורות ואפילו השארת כיסאות ומגבות בלילה - דברים שתיירים אוהבים לעשות. המטרה היא למנוע מסיבות לילה פרועות, אם כי יש הטוענים שהגבלת המוזיקה עד השעה 5 לפנות בוקר עדיין נדיבה מדי.

סרדיניה, צילום: Getty Images

גם הים עצמו לא מציע מפלט למי שלא תכנן מראש. לענף תיירות השיט צפוי עומס בנוסעים: בג'נובה לבדה צפויים יותר מ-65 אלף נוסעי קרוזים בשבועיים שלפני ואחרי 15 באוגוסט. בנמלים אחרים המספרים דומים: כ-59 אלף בצ'יוויטווקיה שליד רומא, 45 אלף בנאפולי ו-25 אלף בבארי. נראה שבהחלט הולך להיות צפוף בים.

התמודדות ארוכת טווח

שרת התיירות של איטליה, דניאלה סנטאקה, מודעת לבעיה. היא מכנה את תופעת תיירות-היתר "חילול הקודש", אך טוענת שהממשלה פועלת לניהול המצב. "אנחנו נערכים לאתגרים עתידיים", היא מסבירה. "כמו אולימפיאדת החורף במילאנו-קורטינה ב-2026 ושנת היובל ברומא ב-2025. אלה יהיו הזדמנויות לחשוף אתרים פחות מוכרים, לגוון את ההיצע התיירותי ולהדגיש את הכפרים המקסימים שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר