הר פוג'י על רקע קו הרקיע של טוקיו שביפן. צילום: Getty Images

יפן הופכת לזולה לישראלים: הין היפני בשפל של עשרות שנים מול השקל

לפי בדיקה של "ישראל היום", הירידה כל כך משמעותית, שארוחה במסעדה ברמה סבירה ביפן תעלה 23 שקלים – לעומת 80 שקלים במסעדה באותה רמה בתל אביב • במה עוד זה מתבטא? כל הפרטים

[object Object]

אחת המדינות המסקרנות בעולם אליה מגיעים בשנים האחרונות גם לא מעט ישראלים, היא יפן. בתקופה האחרונה, שערו של המטבע היפני, הין, יורד באופן כמעט עקבי מול השקל, כאשר שערו היציג של הין ירד בימים האחרונים ל-0.023 שקלים עבור ין יפני אחד – הסכום הנמוך ביותר מזה 20 שנים לפחות.

הירידה הזו החלה עוד בחודש נובמבר, ומאז ירד ערכו של הין היפני בכ-15%, ירידה שנחשבת למשמעותית מאוד. אם בוחנים את שערו של הין מול השקל בשנים האחרונות, ישנה ירידה של יותר מ-21% בשלוש השנים האחרונות.

תיירים מצטלמים ליד עץ דובדבן פורח בטוקיו שביפן, צילום: רויטרס


עד כמה משמעותית ירידה המחירים? באתר השוואת המחירים NUMBEO, בדקנו כמה דוגמאות לעלויות המחיה ביפן – ארוחת המבורגר שלמה ברשת בינלאומית תעלה שם 19-17 שקלים, ליטר דלק עולה שם 4.17 שקלים וארוחה במסעדה ברמה סבירה תעלה 23 שקלים, לעומת מסעדה באותה רמה בתל אביב שתעלה 80 שקלים.

למרות הסברה שיפן מדינה יקרה, ירידת המחירים שם לתיירים זרים החלה כבר לפני כמה שנים, כאשר רוב המוצרים במדינה נשארו באותם מחירים כבר עשרות שנים. במקביל לכך, ערכם של המטבעות הזרים עלה, כך שמה שהיה יקר עבור ישראלים רבים בשנת 2005, נחשב היום לזול יחסית, ובכך יפן הופכת לזולה עוד יותר.

נכון לעכשיו, אל על היא חברת התעופה היחידה שמפעילה טיסות ישירות ליפן, אך ישראלים רבים טסים אליה דרך איחוד האמירויות ואפילו דרך אירופה, מה שמאריך את הדרך, אך בלא מעט מקרים גם חוסך לא מעט כסף. עונות השנה המומלצות לביקור בארץ השמש העולה הן האביב והסתיו, בין החודש מרץ למאי ובין סוף ספטמבר לנובמבר.

בטוקיו שביפן, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו