"גניבת פרטים וכרטיסי טיסה מזויפים": עשרות מיליונים ייפלו בהונאת תיירות – כך תימנעו מזה

על פי חברת הסייבר מקאפי, אחד מכל ארבעה אנשים ייפלו קורבן להונאות, שהשנה עשויות להיות מתוחכמות יותר מבעבר • כמה כסף עלולים להפסיד הקורבנות ולמה אתם חייבים לשים לב כשאתם מזמינים את החופשה הבאה שלכם? כל הפרטים

האקר (אילוסטרציה). צילום: iStockphoto

עונת הנסיעות מתקרבת, ובמהלכה צפויים מאות אלפי ישראלים לצאת לחופשה מעבר לים. כעת, חברת הסייבר מקאפי (McAfee) מפרסמת מידע חדש שלפיו אחד מכל ארבעה אנשים ייפול קורבן להונאה צרכנית בקיץ הקרוב.

על פי המידע, שמתייחס לתקופה הקרובה ולעומסים הצפויים בנמלי התעופה ברחבי העולם ובארה"ב בפרט, עשרות מיליוני נוסעים עלולים להיפגע בתקופה הקרובה מהונאות תיירותיות.

לדברי בכירים במקאפי, ההונאות השנה עשויות להיות מתוחכמות יותר ועלולות לכלול גם הודעות שיוכנו באמצעות בינה מלאכותית, מה שעלול להיראות דומה מאוד להודעות רשמיות של חברות תיירות לגיטימיות. עוד אומרים הבכירים כי שיטות נוספות, כמו דיפ פייק, עלולות להיות חלק מההונאות שישפיעו על הצרכן בתחום התיירות.

נוסעים בנתב"ג (ארכיון), צילום: יוסי זליגר

מהנתונים שפורסמו באתר news4jax עולה כי כ-25% מכלל הנפגעים ממקרי הונאות בתחום התיירות הפסידו יותר מ-1,000 דולרים. בכירים במקאפי הסבירו על אחת משיטות ההונאה: "יש מי שמעתיקים אתרים, למשל 'בוקינג', בכתובת האתר. שתי אותיות ה-O מוחלפות בספרה אפס, הגולש הממוצע לא מצליח לשים לב לזה, ומזמין מאתר פיקטיבי שמתחזה לאתר המקורי".

בכתבה ממליצים להיות זהירים כאשר סורקים קוד QR או משתמשים בוויי-פיי ציבורי, מכיוון שמדובר בדרכים קלות יחסית עבור עבריינים לגנוב את המידע שלכם. כזכור, לפני כחודשיים פורסם ב"ישראל היום" על לא מעט מקרים שבהם נוסעים ישראלים מגיעים לנתב"ג עם כרטיס שהם בטוחים שהם הזמינו, אך בפועל עשו זאת דרך אתר מתחזה, כך שכרטיס הטיסה שהיה ברשותם כלל לא היה קיים. לכן, מומלץ לנקוט באמצעי זהירות מוגברים ולוודא כמה פעמים שאתם מזמינים מאתר שאתם סומכים עליו ובטוחים בו.

שימו לב לפרטים הקטנים (אילוסטרציה), צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר