כמעט כל חברות התעופה הזרות ביטלו את טיסותיהן מישראל ולישראל. רבות מחברות התעופה ביטלו את הטיסות כבר בימים הראשונים, ובענף התיירות קיוו שלאחר זמן קצר של לחימה, יימצא מתווה שיאפשר להן לחזור ולהפעיל טיסות לישראל ומישראל.
בימים האחרונים, חברות תעופה רבות הודיעו כי הן מאריכות באופן משמעותי מאוד את תוקף ביטולי הטיסות לישראל ומישראל, מה שאומר שהסבירות שנראה חברות תעופה זרות שחוזרות להפעיל טיסות לארץ בקרוב, נמוכה.
חברת איזיג'ט הודיעה שכל טיסותיה לארץ מבוטלות עד 30 בנובמבר, גם החברות אמירייטס, אייר פראנס ו-KLM, אייר אירופה, קבוצת לופטהנזה (סוויס, אוסטריאן, לופטהנזה ובראסלס), ו-ITA הודיעו על אותו התאריך ועד אז לא יפעילו טיסות לארץ. אמריקן איירליינס הודיעה שכל טיסותיה לישראל מבוטלות עד 8 בינואר בשנה הבאה וזאת לצד חברות כמו TAP, קטאי פסיפיק, קוריאן שביטלו את טיסותיהן עד לפחות תחילת שנת 2024.
טורקיש איירליינס הודיעה שכל טיסותיה מבוטלות עד 15 בדצמבר, וירג'ין אטלנטיק ביטלה עד 22 בנובמבר, אתיופיאן איירליינס שהייתה אמורה לחזור בשבוע שעבר לישראל ביטלה עד 20 בנובמבר, גאלף אייר מבחריין ביטלה עד 19 בנובמבר ורויאל ג'ורדניאן הירדנית עד 15 בנובמבר.
במקביל, חברות תעופה זרות שמפעילות טיסות לארץ כמו TUS ובלו בירד, צמצמו פעילות באופן משמעותי מאוד, שכל אחת מהן מבצעת טיסה אחת ביום בלבד, לעומת כארבע-חמש טיסות שביצעו בתחילת המלחמה.
אחת הסיבות לצמצום המשמעותי בכמות הטיסות היא עלות הביטוח שיכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים לטיסה, עלות שמדינת ישראל סופגת עבור חברות התעופה הישראליות. חשוב לציין שגם הביקושים לטיסות לחו"ל ירדו באופן משמעותי מאוד והמספרים נעים סביב 7,000 ממריאים מישראל בכל יום, לעומת כ-40-45 אלף בימים שבשגרה.
נכון לעכשיו, אלו חברות התעופה הזרות העיקריות שמפעילות טיסות לישראל: פליי דובאי, אתיחאד, TUS, בלו בירד, רד ווינגס, אוזבקיסטן אייר ואזימוט. כמובן שכל חברות התעופה הישראליות ממשיכות לפעול גם כן.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו