מחריד: "הוטרדנו מינית בטיסה לאתונה" – תביעת המיליונים של נוסעות מחברת התעופה

לאחר ששיכור הטריד אם ובתה בנסיעה בחברת דלתא, השתיים הגישו תביעה על כך שהדיילות המשיכו להגיש לו משקאות אלכוהוליים רבים שגרמו לו להטריד אותן, למרות בקשותיהן שיפסיקו • מדלתא נמסר: "לחברה יש אפס סובלנות ללקוחות שמתנהלים בצורה לא הולמת"

מטוס של דלתא. צילום: אי.אף.פי

אם ובתה שטסו בחברת דלתא מנמל התעופה JFK שבניו יורק לאתונה, הגישו תביעה בסך שני מיליון דולר נגד חברת התעופה. התביעה הוגשה בטענה שהדיילות לא מנעו מאדם שיכור לתקוף אותן במהלך הטיסה ולהטריד אותן מינית.

על פי התביעה, הדיילות אפשרו לנוסע לשתות עשר כוסות וודקה וכן כוס יין במהלך הטיסה, מה שגרם לו להשתכר מאוד ולהתחיל להטריד את האם ובתה. ההטרדה המדוברת כללה בין השאר הנחת יד של האיש על רגלה של האם, וכן הכנסת יד אל תוך חולצתה של הבת, כשהאיש ממשש את גבה וכן נוגע בחזייה שלה.

מטוסים של דלתא איירליינס, ב-2021, צילום: איי.פי.

ההטרדה הזו נמשכה זמן רב, ובמהלכה פנתה האם כמה וכמה פעמים אל צוות הדיילות של המטוס, שעל פי התביעה "התעלמו מהאם והבת באופן בוטה". מעבר לכך, התביעה מתארת כיצד הדיילות המשיכו לתת משקאות לאותו הנוסע למרות שלטענת האם כבר היה שיכור לחלוטין.

על פי תיאור האירוע בתביעה, האיש חזר למקום שלו אחרי שהקיא בשירותים, ולמרות זאת הדיילות המשיכו לתת לו משקאות חריפים חרף העובדה שהוא שיכור לגמרי, ולמרות שהאם התחננה בפני הדיילות שיפסיקו לתת לאיש משקאות. על פי התביעה, בעקבות הבקשות של האם אמרה דיילת לאותו אדם להפסיק לדבר בקול, זה בתגובה התרגז על שתי הנשים וקרא להן בשמות גנאי.

הגישה כמויות אלכוהול לנוסע. אילוסטרציה, צילום: Gettyimages

בסופו של דבר, הורשו שתי הנשים לעבור מקום עד סוף הטיסה. כמו כן, בסוף הטיסה הצוות התנצל בפני השתיים והציע להן פיצוי בצורת מתנה של 5,000 מיילים. מנגד, החשוד בהטרדה הורשה לרדת באתונה כאחד האדם מבלי שהוזמנו שוטרים או שנעשה ניסיון לעצור אותו.

בעקבות התביעה פנה הדיילי מייל הבריטי לחברה לקבלת תגובה, ונמסר לעיתון כי חברת דלתא לא תעסוק בדיון משפטי שמצוי בהתדיינות, אולם לחברה יש אפס סובלנות כלפי התנהגויות לא ראויות בטיסות שלהם. דובר של דלתא מסר: "למרות שאיננו מגיבים על דיונים משפטיים שמתקיימים כעת, לדלתא יש אפס סובלנות כלפי לקוחות שמתנהגים בצורה לא הולמת או לא חוקית. שום דבר לא חשוב יותר מבטיחות לקוחותינו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר