נוסע שטיסתו מקורפו לת"א בוטלה על ידיי חברת התעופה TusAirway, הגיש נגדה תביעה ייצוגית בגובה מיליוני שקלים, אחרי שלא קיבל ממנה כרטיס טיסה חלופי, ונאלץ לרכוש מכספו כרטיס טיסה חדש בעלות גבוהה בהרבה מסכום הפיצוי שקיבל.
על פי הבקשה, בחודש יוני רכש הנוסע, כרטיסי טיסה עבורו ועבור אשתו, בחברת "טוס" מקורפו לת״א. הטיסה שהייתה אמורה להמריא בחודש אוגוסט ארצה. לפני כשבוע וחצי, הוא עודכן באמצעות הודעת SMS ודוא״ל שנשלחו על ידי "טוס" כי הטיסה בוטלה.
בהינתן שמחיר כרטיס טיסה אלטרנטיבי מקורפו לת״א היה גבוה יותר משמעותית מגובה הזיכוי בגין טיסת טוס שבוטלה, הלקוח פנה אל שירות הלקוחות של טוס בדרישה לפיצוי. אולם נאמר לו שהוא יקבל זיכוי בלבד. בהעדר ברירה, כך נכתב בבקשה, הוא נאלץ לרכוש כרטיסי טיסה חלופיים לטיסה של חברת התעופה "ריינאיר" מקורפו לת״א בעלות של 718.98 $.
כאשר פנה הלקוח על מנת לברר מהן זכויותיו במקרה של ביטול חד צדדי של הטיסה על ידי "טוס", התברר לו כי חברת התעופה לא מגלה לנוסעיה בטיסות משטח מדינת ישראל או אליה, בשום שלב אודות זכויותיהם לפי חוק שירותי תעופה. כמו כן, באתר האינטרנט של "טוס" אין בדל של מידע אודות זכויות הנוסע לפי חוק שירותי תעופה אלא רק לפי הדירקטיבה האירופית.
לאחר בירור שערך גילה כי במקרה של ביטול טיסה ביוזמת "טוס", החברה הייתה צריכה לאפשר לו לבחור בין השבת תמורה לבין כרטיס טיסה חלופי. "חוק שירותי תעופה אינו קובע שכרטיס הטיסה החלופי חייב להיות כרטיס לטיסה אשר מופעלת ע״י אותו "מפעיל טיסה".
פרקטיקה מקובלת בעולם התעופה היא שכאשר טיסה של חברה תעופה מבוטלת, ואין לחברת התעופה שטיסתה בוטלה, כרטיסי טיסה אלטרנטיביים שהיא יכולה להציע לנוסעים, אשר יביאו אותם ליעדם תוך זמן סביר, היא דואגת לכרטס אותם לטיסות של חברות תעופה אחרות על חשבונה", נכתב בבקשה.
כעת, על פי הבקשה, מתבקש בית המשפט בין השאר להורות לחברת התעופה, לפרסם מידע אודות זכויות הנוסע להטבות להן הוא זכאי לפי חוק שירותי תעופה במקרה של סירוב להטיסו בטיסה, עיכוב טיסה, הקדמת טיסה או ביטולה, כמו כן להורות לה לפעול בהתאם לחוק שירותי תעופה ולפרסם באתר האינטרנט שלה מידע לנוסע לפי חוק שירותי תעופה וגם למסור לכל נוסע שקיימת לגביו עילה מזכה לפי חוק שירותי תעופה מסמך המפרט את זכותו להטבות לפי חוק שירותי תעופה (בין באמצעות דוא״ל, סמס או דף נייר כאשר הנוסע הגיע לנמל התעופה).
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו