יומיים לפני תום 2018, נחת בישראל בסוף השבוע התייר הארבעה מיליון לשנה זו. הגעתו מסמלת שבירת שיא כל הזמנים בענף התיירות כשמספר התיירים השנה עלה בכ-13% לעומת השנה הקודמת.
לדברי שר התיירות, יריב לוין, הגעת התייר ה-4 מיליון היא תוצאה של מהפכה שמשרד התיירות מבצע בשיווק מדינת ישראל ברחבי העולם, בקמפיינים שונים, חתימת הסכמים עם חברות גדולות וסוכנויות נסיעות ויצירת קשרים עם חברות תעופה. "אני נרגש מהמעמד שמעיד כי ישראל מהווה יעד תיירותי אטרקטיבי, מה שמייצר עלייה אדירה בהכנסות למדינת ישראל", אמר השר לוין.
לא היה זה ההישג היחיד השנה בתחום התיירות, חברת מחקרי השוק "יורומוניטור" הכתירה את ירושלים כעיר המובילה את הצמיחה בתיירות בעולם, מעל כל עיר אחרת. בארץ, בראש רשימת הערים המתויירות ביותר נמצאות ירושלים עם 2,016.9 אלפי לינות, תל אביב עם 1395.1 וטבריה עם 535.9.
40% מהתיירים שהגיעו לישראל השנה הם תיירים חוזרים. בשנת 2018 ביקרו בישראל 61% תיירים נוצרים לעומת 22% יהודים, 12.1% חסרי דת, 1.8% תיירים מוסלמים, 0.6% בודהיסטים, 0.5% הינדים ו-0.1% בהאים, ואחרים 1.7%.
ניכרת עליה משמעותית בכמות התיירים שהגיעו מארצות הברית - 813.5 אלף. מצרפת הגיעו כ-320 אלף תיירים, מרוסיה הגיעו 303.2 אלף תיירים, מגרמניה הגיעו 259.5 אלף תיירים, מבריטניה כ-200 אלף ומסין הגיעו כ-100 אלף תיירים לישראל.
משרד התיירות הוציא השנה כ-350 מיליון שקלים בקמפיינים בטלוויזיה, ברשתות חברתיות ובתחבורה ציבורית, בין היתר בארה"ב, בגרמניה, ברוסיה, באיטליה, באנגליה, בסין, באוקראינה, בברזיל, בפיליפינים ועוד.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו