מבצע יום הרווקים הסיני של שופרסל טרוול הסעיר את הרשתות החברתיות, בעקבות כתבה שפורסמה לראשונה כאן, באתר ישראל היום. לפי פרטי המבצע, שופרסל טרוול הציעה כ-750 כרטיסי טיסה לרומא, מילאנו, וינה וברלין במחירים נמוכים של בין 11 ל-111 יורו.
בעקבות הפרסומים אלפי גולשים נלהבים חיכו לפתיחת המכירה, אך רבים מהם יצאו מאוכזבים כבר ברגעים הראשונים כשהבינו שהכרטיסים בעצם נגמרו. וכאן מתחיל הסיפור. מאות רוכשים, על פי מה שידוע נכון לעכשיו, שכבר הצליחו להגיע לכרטיס המיוחל, הזינו פרטי אשראי וסיימו את תהליך ההזמנה, קיבלו הודעה שהבקשה שלהם התקבלה והעניין נמצא כעת בטיפול.
אמש קיבלו מאות המזמינים הודעה שמבהירה כי כרטיס הטיסה שלהם לא אושר, זאת מכיוון שנגמר המלאי. בשופרסל טרוול הציעו לאותם לקוחות קופון מתנה בסך 20 יורו, עובדה שגרמה לזעם רב בקרב אותם לקוחות.
זמן קצר לאחר קבלת ההודעות נפתחה קבוצת וואטסאפ שנכון לעכשיו מונה מאות משתתפים, ובקבוצה מתכוונים כעת להגיש תביעה כנגד שופרסל. בין החברים בקבוצה יש גם עורכי דין המייצגים את לקוחות החברה שהזמינו את כרטיסי הטיסה המבוטלים.
אישור הזמנה שקיבל אחד הלקוחות
משיחות עם מזמינים שהכרטיסים שלהם בוטלו ומעדויות בקבוצת הוואטסאפ עולה כי לא מעט מהמזמינים כבר ביקשו ימי חופש מהעבודה, הזמינו בתי מלון ואפילו מצאו דילים באתרים אחרים, אך ויתרו על ההזמנה כיוון שהיו בטוחים שכרטיס הטיסה שרכשו בשופרסל טרוול מאושר, זאת לאחר שהזינו פרטי אשראי וסיימו את הליך ההרשמה.
ק', שכרטיסו בוטל מספר בשיחה עם "ישראל היום": "קניתי ופניתי מספר פעמים לוואצאפ שלהם כדי לוודא שההזמנה מאושרת. כשביקשתי את מסמכי הנסיעה הנציגה כותבת לי: 'למה? ההזמנה מאושרת הכל בסדר'. מאז לא עונים לי, לא בוואצאפ, לא בפייסבוק. אין לי איך להשיג אותם והם בורחים ממני. הם מנתקים את הטלפון בפנים שמבקשים מנהל ואומרים שזאת בעיה שלנו שלא תפסנו טיסות. זה יגיע לבית משפט בסוף".
"זה הלם מוחלט, זה כל כך לא פייר. היה כתוב בהזמנה שיש עוד 9 מקומות פנויים, לכולם זה היה כתוב. לקחנו חופש מהעבודה, הכל כבר היה מסודר ואז יותר מיום שלם אחרי, פתאום מודיעים לך על ביטול. איך? למה הם לא עומדים במילה שלהם? הרי איך זה יכול להיות שמהערכת שלהם מאפשרת לרכוש כרטיסי טיסה שכבר נרכשו? למה אחרי שכולם קנו את הכרטיסים לא נסגרה המכירה? היינו מתבאסים לכמה רגעים וממשיכים הלאה. במקרה הזה ממש קנינו את הכרטיס, כבר תכננו הכל, היינו מאושרים וזה כל כך מאכזב", סיפרה אחת המזמינות.
בקבוצת הוואטסאפ כאמור, מתכננים תביעה כנגד שופרסל טרוול. בקבוצה, הנקראת "תרמית שופרסל טרוול", אוספים כעת מידע מכל אותם לקוחות שכרטיסי הטיסה שלהם בוטלו. חלק מחברי הקבוצה אף כתבו שחייבו את כרטיסי האשראי שלהם ואז ביטלו את החיוב.
הטענות העיקריות של מאות חברי הקבוצה נגד החברה הן על כך שאפשרו להם לקנות כרטיס טיסה והציגו תמונה כאילו נשארו מקומות פנויים, כאשר לאחר מכן ביטלו את הכרטיסים כ-36 שעות לאחר ההזמנה ובזמן שוויתרו על מבצעים אחרים שהיו זמינים באותו היום.
חשוב לציין כי שופרסל אכן מכרה כרטיסים במחירים שהובטחו, החל מ-11 יורו ועד 111 יורו. הזעם של הלקוחות מופנה בעיקר להתנהלות החברה, והעניין שאותם לקוחות שבוטלו הכרטיסים שלהם היו בטוחים שיש בידם כרטיסי טיסה.
צילום מתוך קבוצת הוואטסאפ של המתלוננים
משופרסל נמסר: "כפי שהובהר בפרטי המבצע, הוצעו מאות כרטיסי טיסה למגוון יעדים החל מ-11 יורו ועד 99 יורו לרגל יום הרווקים הסיניים. לאור אטרקטיביות תנאי המבצע, בוצעו בו זמנית אלפי הזמנות, וכמקובל בתחום התיירות, האישור הראשוני שמקבל הלקוח אינו מהווה אישור הזמנה, אלא אישור קבלת הבקשה בלבד, כאשר אישור ההזמנה הסופי מתקבל עד לאחר 72 שעות מספק התעופה ובהתאם למלאי.
"בעת ההזמנה הובהר ללקוחות באתר כי: 'לאור הביקוש הרב והעומס על האתר ייתכן שיהיה פער של מספר דקות בין עדכון המלאי במערכת להצגתו באתר. אנו ניצור קשר עם כל לקוח שההזמנה שלו התקבלה לאחר גמר המלאי. הזמנת הכרטיס מובטחת רק לאחר קבלת אישור הזמנה׳. למזמינים נאמר במפורש כי אישור ההזמנה הראשוני אינו מהווה אישור לביצוע העסקה.
"שופרסל טרוול פועלת כדי להטיב עם לקוחותיה ועושה זאת במלוא השקיפות וכמו כן, מתחייבת לכבד כל הזמנה שאושרה וחויבה במסגרת המבצע. יודגש למען הסר ספק, כי לא התבצע ולא יתבצע חיוב ללקוחות שלא אושרה עבורם ההזמנה".
מאז פרסום הכתבה פנו למערכת "ישראל היום" עוד לא מעט לקוחות שכרטיסי האשראי שלהם חויבו ובכל זאת, כרטיסי הטיסה בוטלו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו